Forslag til baggasjelagring?

... om deler, tilbehør, MCutstyr, renhold, forsikring, kjøreklær til fører og passasjer osv.
Brukeravatar
Flanker
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Kontakt:

Re: Forslag til baggasjelagring?

Legg inn av Flanker »

Et annet alternativ, som er mye billigere, er å pakke med seg mindre stæsj på tur. Sånn generelt pakker de fleste, meg selv inkludert, med seg en god del man ikke trenger. Og jo mer plass man har, jo mer dritt drar man med seg.

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

http://www.arngren.net,DET" onclick="window.open(this.href);return false; er ei årntli klin kokos nettside.... :prop:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
evike
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Kontakt:

Legg inn av evike »

Bjerknez skrev:
Du som bor så nærme: Har du vært på Hanssons MC på Nordby? Ikke STORT utvalg, men dog mer enn 4 forskjellige vesker.
Ihvertfall billigere enn 7 store dobbeltlaken..
Nei, har ikke vert der, men synes uansett prisene er litt for stive.
Da synes jeg ihvertfall du burde titte på hva det er du avviser... :[-(

Antydningen om å pakke mindre kan selvfølgelig også ha noe for seg, men jeg vet jo ikke om det er 1 eller 2 personer og hvor lang tur du har tenkt på.
Jeg er ihvertfall veldig glad i mine helt enkle Givi-vesker (3x36 l) + ei lita tankveske bare for tilgjengelighetens skyld. Men så har jeg også nå endt på en praktisk tursykkel med "Function before beauty" og blir nesten aldri tatt bilder av heller.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Legg inn av JohnnyTh »

evike skrev:
Bjerknez skrev:
Du som bor så nærme: Har du vært på Hanssons MC på Nordby? Ikke STORT utvalg, men dog mer enn 4 forskjellige vesker.
Ihvertfall billigere enn 7 store dobbeltlaken..
Nei, har ikke vert der, men synes uansett prisene er litt for stive.
Da synes jeg ihvertfall du burde titte på hva det er du avviser... :[-(

Antydningen om å pakke mindre kan selvfølgelig også ha noe for seg, men jeg vet jo ikke om det er 1 eller 2 personer og hvor lang tur du har tenkt på.
Jeg er ihvertfall veldig glad i mine helt enkle Givi-vesker (3x36 l) + ei lita tankveske bare for tilgjengelighetens skyld. Men så har jeg også nå endt på en praktisk tursykkel med "Function before beauty" og blir nesten aldri tatt bilder av heller.
For min del har det ikke så mye å bety hvor lang turen er. Trenger det samme uansett. Må bare regne med å vaske en gang i uken
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Har vert mye annet å tenke på i det siste så denne saken med tanke på bagasjelagring å kjøp av dette har uteblitt, men nå tenkte jeg å ta opp dette igjen.

Jeg har blitt veldig opphengt i "Viking" serien og det jeg er ute etter er sidevesker, tankveske og sissy bar veske.

Joda, jeg har de orginale sideveskene fra før men jeg synes faktisk ikke dem er så voldsomt flotte og dermed er det også mer vrient og fjerne dem på en lett måte da dem er skrudd fast. Jeg er derfor ute etter sidevesker som ikke er så store og som kan henges over salen på en måte som slipper "montering" og bruk av verktøy.

Jeg har planer og å ha følgende i veskene:

Sissy bar:
Her vil jeg ha lette ting som klør etc for en uke på veien uten tilgang til vaskemaskin og jeg skal også ha med "finstasen" da jeg skal ut på livet en av dagene i en av byene jeg passerer. Så alt av klær blir lastet inn i sissy baren.
Har sett litt på denne: http://www.motorcyclehouse.co.uk/plain- ... ar-bag.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Sidevesker:
Her vil jeg kanskje legge ting som sko, mat, brusflaske toalettsaker. generelt det jeg ikke får plass i sissybaren og som er litt tyngre.
Har sett litt på disse: http://www.motorcyclehouse.co.uk/viking ... lebags.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Tank veske:
Denne bør ha en gjennomsiktig lomme som passer iPad Air (den største) og kanskje også iPhone 5S. Ipad kan muligens bli brukt som GPS. I vesken vil jeg også legge kameraer, ladekabler, GoPro kamera m/utstyr etc. samt lommebok og andre ting som skal være lett tilgjengelig.
Har kikket litt på denne: http://www.motorcyclehouse.co.uk/viking ... nk-bag.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

PS! Trenger forøvrig tips om hvordan man monterer en slik sigaretttenner uttak for lading av mobil/iPad som ligger i tankvesken. Finnes det noen lett guide for dette eller bør dette gjøre på verksted?

Setter pris på litt brainstorming rundt dette da jeg sitter med bestillingsknappen klar. Jeg er ute etter noe som ser litt bra ut og som kler en cruiser slik jeg har. Hva mener dere om løsningene over og spytt gjerne ut hvis dere finer noe "flottere" som ikke koster armer og bein :)

Brukeravatar
Snikendeugle
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018

Legg inn av Snikendeugle »

Sissybar'en så ut som en flott måte å ødelegge aerodynamikk på :p (Om det stables så høyt)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Snikendeugle skrev:Sissybar'en så ut som en flott måte å ødelegge aerodynamikk på :p (Om det stables så høyt)
Ser den, men jeg trenger egentlig den plassen jeg kan få... tror jeg...

7x av hvert undertøy, 3 olabukser samt en gåbort-bukse, jakke, pensko, gensere, skjorter, innesko, iPad, iPhone, Gopro (alt med diverse tilbehør som ladere/festeannordninger etc.) toalettsaker, kamera. I tillegg kommer litt reisemat, kaffekanne og annet småtteri som kan nytes på en flott rasteplass.

Kanskje blir dte også litt shopping langs min vei og da er det litt kjekt med ekstra plass.

Jeg kjører som sagt en cruiser og jeg kommer ikke til å ligge langflat i svingene. Skal jeg kjøre bajas har jeg nok kjøpt feil sykkel :)

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

Bjerknez skrev:
Snikendeugle skrev:Sissybar'en så ut som en flott måte å ødelegge aerodynamikk på :p (Om det stables så høyt)

7x av hvert undertøy, 3 olabukser samt en gåbort-bukse, jakke, pensko, gensere, skjorter, innesko, iPad, iPhone, Gopro (alt med diverse tilbehør som ladere/festeannordninger etc.) toalettsaker, kamera. I tillegg kommer litt reisemat, kaffekanne og annet småtteri som kan nytes på en flott rasteplass.

Kanskje blir dte også litt shopping langs min vei og da er det litt kjekt med ekstra plass.

Jeg kjører som sagt en cruiser og jeg kommer ikke til å ligge langflat i svingene. Skal jeg kjøre bajas har jeg nok kjøpt feil sykkel :)
Skulle hatt Goldwing du, med den største tilhengeren. Kanskje du hadde fått plass til nesten alt da... :knegg

Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

SuperMorten skrev:
Bjerknez skrev:

Skulle hatt Goldwing du, med den største tilhengeren. Kanskje du hadde fått plass til nesten alt da... :knegg

Ser ikke helt den.

Er fullt mulig og få til dette. Men hvordan og på hvilken måte eren annen ting.

Brukeravatar
sankyo
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400

Legg inn av sankyo »

[/quote]

Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]

Dobler den. :D
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Legg inn av JohnnyTh »

Bjerknez skrev:
SuperMorten skrev:
Bjerknez skrev:

Ser ikke helt den.

Er fullt mulig og få til dette. Men hvordan og på hvilken måte eren annen ting.
Tror jeg hadde startet med å vurdere mengden ting. 3 olabukser? Jeg hadde med meg ei langbukse, ei tynn joggebukse og en shorts på min 4 ukers tur i sommer. Inne sko og pensko bør jo kunne kombineres.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bringisen
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014

Legg inn av Bringisen »

Bjerknez skrev:
evike skrev:Sitter på jobb, men måtte fokusere blikket på noe annet, derfor kort innom. Har du sjekket her:
http://www.mcoslo.com/BAGASJE/BAGASJEUTSTYR/SALVESKER
Ja, men 7-lapper (1000-lapper) for ett par vesker synes jeg er litt drøyt... :)
MC utstyr er dessverre ofte dyrt, og 7000,- for 2 stk. sidekofferter med fester er vel litt under normalen. (selv om du her slipper fester da ).

Men er enig at bagasjeutstyr på motorsykkel generelt er dyrt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Barbarozza
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Legg inn av Barbarozza »

Å pakke lite og smart er en kunst. Men ikke vanskelig. Og som allerede nevnt flere ganger, baggasje gjør noe med tyngdepunktet, selv med relativt lite i tankveska eller bak.

Husk at på sommeren kan du vaske underveis. Såpepulver er lett å ta med seg. Og du har VISA og Master til å kjøpe noe du oppdager du trenger.

PS du pakker med deg altfor mye :knegg
Memento mori

Brukeravatar
LoneRider
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003

Legg inn av LoneRider »

Hvis du ikke vil ødelegge kjøreegenskapene på sykkelen bør du pakke så lavt som mulig. To digre sidevesker er en mye bedre løsning enn tårnet på halen. En bedre løsning også estetisk, men det er selvfølgelig en smaksak.

Brukeravatar
Voodoodoo
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013

Legg inn av Voodoodoo »

LoneRider skrev:Hvis du ikke vil ødelegge kjøreegenskapene på sykkelen bør du pakke så lavt som mulig. To digre sidevesker er en mye bedre løsning enn tårnet på halen. En bedre løsning også estetisk, men det er selvfølgelig en smaksak.
Kjøreegenskapsmessig så er det en fordel å ha det lavt ja, men praktisk sett kan det være en fordel å ha sykkelen så smal som mulig. Kjedelig å stå i kø på autobahn når de andre kjører mellom, da går timene fort. (ja jeg veit det ikke er lov men å stoppe er aldri et alternativ når det finnes en mulighet for passering).

Kan en pakke tett intill ryggen på passasjersetet så er det et bra alternativ.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Svar