Jeg er enig, ikke noe er så lite spennende som feilfrie kjøretøy med lange garantier. Misforstå meg rett, selvfølgelig er det betryggende at noe aldri klikker og at man slipper verkstedsbesøk som ikke er planlagte.jhn skrev:Det e vel en viss fare for at du har rett ... men det må jo være litt trasig for "hyper-mc"-fantastene at en såpass lite spenstig sykkel er "best"DrGreve skrev:Jeg vil påstå at den modellen som har vært minst plaget med gjengangerfeil i alle sine versjoner er VFRjhn skrev:Det er vel et fåtall som kjører mc for å være raskest, farta begrenses som regel av dårlig råd,simpson skrev:Menneske har av natur alltid konrurert om å være raskest, helt siden tidenes morgen.Bringisen skrev:Kan vel ikke si meg annet enn enig i grunntanken. Det er jo derfor denne tråden er populær, alle har en favoritt basert på sine egne premisser.Noen liker å kjøre om kapp, noen liker å kjøre langt, noen kort, noen til byen, noen nesten alle steder, noen liker komfort, andre bryr seg ikke, noen vil ha med seg alt på tur, noen kun en ryggsekk, noen liker historie, noen liker plast, noen liker crom, noen liker allsidighet, noen spesialitet osv. Kan jo ikke bli enighet herLordShaft skrev:Hvorfor skal ikke en R sykkel stikke av med seieren? Siden tidenes morgen har det vært forsøkt montert motor på trøsykkel, for så å kjøre omkapp med de! Enda større grunn til å vurdere de beste av de beste syklene... Nettopp R, som er best for meg (pr dags dato)
Menneske har alltid konkurert om å komme først, (i idretten, hvis noen lurte)
Så jeg er enig i at R sykkel kan være best, selv om det er i de senere år fabrukantene har begynt å lage de.
Og Bringisen, enighet er vel ikke oppkriften på en underholdene tråd?![]()
sviktende mot og dårlig samvittighet, ikke av kjøretøy ... og det er vel heller ikke mange som mener at god kvalitet og andre positive trekk på en mc kan avleses på et speedometer.
Finnes det ingen statistikker over rapporterte feil på de enkelte modeller, tro?
Det hadde jo vært greit å fått avklart dette en gang for alle.![]()
Men det finnes så mye annet som etter min mening er viktigere. Og kjøretøy som har lange garantier og har lav feilstatistikk blir etter min mening dønn kjedelig. Velbrukt teknikk og kjip materialfølelse er ikke særlig spennende. Se bare på KIA og Hyundai , det mest spennende med disse er 7 års garanti.
Men bevares , for noen er dette alfa og omega.