simpson skrev:De fleste Enfield i India er ikke gamle
De produserer disse på gamle tegninger og det er ikke for at de er så jævlig bra men det er billig.
Jeg har ikke sett norn statestikk på gjennomsnittsalderen på Enfield i India, kun personlig vurdering ut fra tilstanden på bilder. Så her har du sikkert rett.
Men er ikke billig er av kriteriene for beste sykkel?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
JohnnyTh skrev:En motorsykkel må jo være rask. Det er jo litt av poenget. Men for å være best så må det jo være en modell som ikke er endret over lang tid. Ellers kan vi aldri bli enige.
Jeg vet jo ikke engang hva jeg selv synes er beste sykkel.
Men hva er rask? Og tror du virkelig at alle i denne tråden kan bli enig
Enig i at en MC bør være rask.
Den bør jo ha potensialet til å gå over 300 skal den inn på beste sykkel lista. Det er jo klart at treigere sykler kan være bra de også men aldri best...
Så det du sier er at kun sykler som kan gå over 300 er raske ?
Det får meg til å tenke på 8 åringen som kom bort til meg en gang med store øyne, så på speedometeret mitt og sa...........oi, den går i 280
Men fra spøk til alvor......hvor ofte kjører dere over 300 i løpet av et år ?
Bra tolket...
Jeg mener de må gå over 300 for å kunne være best.
Det er vel ikke så ofte en har mulighet til å operere i de hastighetene. Forrige gang det "blei noe på meg" var vel i mai. Var så heldige at vi fikk kjøre først ut på autobahn etter ei ulykke og hadde 3-4mil med 0 trafikk.. Da må en jo bare..
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ok, for meg er dette helt uinteressant og dermed er motorsykler som har toppfart på nær 300 ikke en kandidat til å være den beste sykkelen.
For meg må den beste sykkelen gå som dette for å være den beste
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
JohnnyTh skrev:Enig i at 300km/t er lite avgjørende, men 240 pluss må man forvente.
Stilig at man kan kjøre i elver, men jeg har kjørt oftere i over 200km/t enn i elver
Om en sykkel har toppfart på 240+ eller 300 er lite relevant. Uhyre sjelden man på en trygg måte kan holde disse hastighetene. Hva noen mennesker likevel gjør er lite interessant for de fleste.....ja bortsett for oss som ønsker å få lov å kjøre motorsykkel til vi blir pensjonister.
At f.eks en hysterisk motorsykkel klarer 0-200 på 7,5-8 sekunder, så kan man i praksis kjøre i over 200 km/t i noen sekunder eller i beste fall et par minutter.
At en hysterisk motorsykkel klarer 250-300 km/t på veistrekninger som er lengre enn 5 km , så finnes det så mange andre hindringer på offentlige motorveier at denne hastigheten over flere minutter er nærmest umulig. Dette har jeg selv forsøkt både med bil og motorsykkel (lovlig i Tyskland). Uhyre irriterende og stressende å innhente andre kjøretøy for så å måtte bremse. Selv med adaptiv cruicekontroll er dette lite tilfredstillende. Og da faller gleden helt bort fra min side i alle fal.
Og for min del kjører jeg oftere over elver og på skogsveier enn i 200 km/t.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
JohnnyTh skrev:Enig i at 300km/t er lite avgjørende, men 240 pluss må man forvente.
Stilig at man kan kjøre i elver, men jeg har kjørt oftere i over 200km/t enn i elver
Å da må du i alle fall ha kjørt fort mer en to ganger ,
for jeg har akurat vært inne på AdvForum og sett at "elv har du krysset"
Flott tråd forresten
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
JohnnyTh skrev:Enig i at 300km/t er lite avgjørende, men 240 pluss må man forvente.
Stilig at man kan kjøre i elver, men jeg har kjørt oftere i over 200km/t enn i elver
Hmm,je ha itte kjørt åver 200,itte kjørt i ælver i edru tilstand å itte vaske meg så ofte....Puslete..
Nei, puslete ??? Du har kanskje en sykkel som dekker dine nåværende og kommende behov, derfor er det sikkert den beste sykkelen for deg
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
DrGreve skrev:Artig å registrere at når man ikke kommer på saklige argumenter mot en sykkel, så er den kjedelig, ordinær og litt sånn 13 på dusinet-sykkel, på tross av at verdens motorjournalister har hyllet en modell i 27-28 år
Hvis slarkete girkasser, kjøreegenskaper som ei fiskeskøyte og lyd som en Subaru er kvaliteter som kjennetegner verdens beste sykkel, så hopper jeg av denne diskusjonen, for da må det være jeg som har misforstått noe fundamentalt, alternativt, noen andre er sprøyte gal :)
Jeg synes det er morsomt at sykkelverdens svar på folkevogn eller etterkommeren Golf er den beste.
Se hva du får, middels kjøregeneskaper, middels bremser, middels komfort, dårlig effekt og fartsegenskaper, høres ut som en gammel Taunus 17M, stygt og traust tupperware utseende, 13 på dusinetsykkel nr 1.
Det skal være verdens beste?
Når ble Golf eller Boble kalt verdens beste bare fordi de selger godt og har vært laget i "evigheter" og akkurat som VFR er lite villige til å komme med fornyinger (forbedringer)?
Det er en helt ok bruksykkel til husbruk som kanskje går langt og lite problemer, men der stopper det.
Jeg ville ikke hatt den på topp 20 liste en gang :-)å
Det vil alltids være særinger som mener at den beste sykkelen MÅ være den som er mest sær og kviner som en symaskin og koster like mye som en learjet og er laget i 500 eksemplarer. Når den i tillegg har særegenheter som vi andre kaller mangler eller feil, så kaller disse særingene det for sjel (omtrent det samme sa de om Alfa Romeo ).
Dukker det opp en tilsvarende sykkel i nabolaget, så blir de sur og vil selge. De vil helst sole seg i plastglansen alene
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Det har vel vært nevnt i denne tråden tidligere, men "den beste sykkelen" vil vel uansett, alltid bli en høyst subjektiv og individuel vurdering for hver enkelt av oss.?
Bringisen har fått seg en fullspekket GS og mener den er best, Johnny Th har andre behov og ønsker og kjører sporttourer, Lordshaft har en heftig plastrakett... jeg personlig kjører streetfighter fordi jeg liker konseptet, selv om det er en sykkel som er "ubrukelig" til det meste. Men mine behov og ønsker går i all hovedsak på dags og ettermiddagsturer av ymse lengde og jeg elsker "handlingen" på Street Triple'n. Fornuften i meg tilsier at jeg burde hatt en adventuresykkel av et eller annet slag men pr i dag har jeg lyst å være ufornuftig, og bare nyte en komfortabel og sporty sykkel man kan slenge rundt på svingete vestlandsveier.
Ergo, pr i dag, så er den beste sykkelen Triumph Street Triple R. For meg!!
Ikke fordi at den har en trippel motor, ikke fordi det er en Triumph (er ikke "fanboy" av noe merke) og ikke fordi den er verst på noen måte.
MEN: Den får meg til å smile fra øre til øre og vel så det!!
Regner ikke med at andre er så enig men pytt...det kan jeg leve med
Hør hør Olav!!!
En blir aldri enig om hva som er den beste sykkelen. Jeg har den beste sykkelen for meg akkurat nå... Men det kan fort forandre seg med årene. Dessuten vil en yngre målgruppe se etter helt andre kvaliteter enn en eldre målgruppe.
Olav K skrev:Det har vel vært nevnt i denne tråden tidligere, men "den beste sykkelen" vil vel uansett, alltid bli en høyst subjektiv og individuel vurdering for hver enkelt av oss.?
Bringisen har fått seg en fullspekket GS og mener den er best, Johnny Th har andre behov og ønsker og kjører sporttourer, Lordshaft har en heftig plastrakett... jeg personlig kjører streetfighter fordi jeg liker konseptet, selv om det er en sykkel som er "ubrukelig" til det meste. Men mine behov og ønsker går i all hovedsak på dags og ettermiddagsturer av ymse lengde og jeg elsker "handlingen" på Street Triple'n. Fornuften i meg tilsier at jeg burde hatt en adventuresykkel av et eller annet slag men pr i dag har jeg lyst å være ufornuftig, og bare nyte en komfortabel og sporty sykkel man kan slenge rundt på svingete vestlandsveier.
Ergo, pr i dag, så er den beste sykkelen Triumph Street Triple R. For meg!!
Ikke fordi at den har en trippel motor, ikke fordi det er en Triumph (er ikke "fanboy" av noe merke) og ikke fordi den er verst på noen måte.
MEN: Den får meg til å smile fra øre til øre og vel så det!!
Regner ikke med at andre er så enig men pytt...det kan jeg leve med
Tror dette må være det nærmeste vi kommer en fasit. Dersom vi eliminerer den faktoren vi kalle smak (subjektive preferanser), ville vi sannsynligvis hatt bare en eneste modell på markedet, den beste, siden ingen av de andre ville kunne måle seg med denne ene, beste, sannsynligvis produsert i Bayern..
LordShaft skrev:Hør hør Olav!!!
En blir aldri enig om hva som er den beste sykkelen. Jeg har den beste sykkelen for meg akkurat nå... Men det kan fort forandre seg med årene. Dessuten vil en yngre målgruppe se etter helt andre kvaliteter enn en eldre målgruppe.
Ikke alltid Jeg var 24 når jeg kjøpte min første sykkel (R6). Etter 1 sessong hadde jeg kun lyst på ADV sykkel ;P
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
LordShaft skrev:Hør hør Olav!!!
En blir aldri enig om hva som er den beste sykkelen. Jeg har den beste sykkelen for meg akkurat nå... Men det kan fort forandre seg med årene. Dessuten vil en yngre målgruppe se etter helt andre kvaliteter enn en eldre målgruppe.
Ikke alltid Jeg var 24 når jeg kjøpte min første sykkel (R6). Etter 1 sessong hadde jeg kun lyst på ADV sykkel ;P
Hehehe.... det er alltid noen som bekrefter unntaket
Nei men hvorfor du valgte ADV sykkel, og dens kvaliteter.... kan være basert på helt andre ting enn en eldre og gjerne mer erfaren sjåfør
Selv om dere liker sykler i samme segmentet
LordShaft skrev:Hør hør Olav!!!
En blir aldri enig om hva som er den beste sykkelen. Jeg har den beste sykkelen for meg akkurat nå... Men det kan fort forandre seg med årene. Dessuten vil en yngre målgruppe se etter helt andre kvaliteter enn en eldre målgruppe.
Ikke alltid Jeg var 24 når jeg kjøpte min første sykkel (R6). Etter 1 sessong hadde jeg kun lyst på ADV sykkel ;P
Kjenner en på 64 år som kjører R1 med full Acropovic, powercommander +++
Så det kan gå begge veier.
LordShaft skrev:Hør hør Olav!!!
En blir aldri enig om hva som er den beste sykkelen. Jeg har den beste sykkelen for meg akkurat nå... Men det kan fort forandre seg med årene. Dessuten vil en yngre målgruppe se etter helt andre kvaliteter enn en eldre målgruppe.
Ikke alltid Jeg var 24 når jeg kjøpte min første sykkel (R6). Etter 1 sessong hadde jeg kun lyst på ADV sykkel ;P
Hehehe.... det er alltid noen som bekrefter unntaket
Nei men hvorfor du valgte ADV sykkel, og dens kvaliteter.... kan være basert på helt andre ting enn en eldre og gjerne mer erfaren sjåfør
Selv om dere liker sykler i samme segmentet
Du har nå hvertfall valgt riktig merke ser jeg
Det er kanskje sant :=) Rask er den også, tilogmed på bane
våler.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Olav K skrev:Det har vel vært nevnt i denne tråden tidligere, men "den beste sykkelen" vil vel uansett, alltid bli en høyst subjektiv og individuel vurdering for hver enkelt av oss.?
Bringisen har fått seg en fullspekket GS og mener den er best, Johnny Th har andre behov og ønsker og kjører sporttourer, Lordshaft har en heftig plastrakett... jeg personlig kjører streetfighter fordi jeg liker konseptet, selv om det er en sykkel som er "ubrukelig" til det meste. Men mine behov og ønsker går i all hovedsak på dags og ettermiddagsturer av ymse lengde og jeg elsker "handlingen" på Street Triple'n. Fornuften i meg tilsier at jeg burde hatt en adventuresykkel av et eller annet slag men pr i dag har jeg lyst å være ufornuftig, og bare nyte en komfortabel og sporty sykkel man kan slenge rundt på svingete vestlandsveier.
Ergo, pr i dag, så er den beste sykkelen Triumph Street Triple R. For meg!!
Ikke fordi at den har en trippel motor, ikke fordi det er en Triumph (er ikke "fanboy" av noe merke) og ikke fordi den er verst på noen måte.
MEN: Den får meg til å smile fra øre til øre og vel så det!!
Regner ikke med at andre er så enig men pytt...det kan jeg leve med
Dette er jo vi faktisk helt enig i alle sammen her inne ser det ut til. Ingen kjøper drømmesykkelen sin hvis den ikke er drømmesykkelen/den beste sykkelen.
Man baserer også ofte sine drømmer på mange års erfaring og drømmer om fremtiden, ikke på hva noen flåsete kommentarer fra bedrevitere og folk med andre interesser enn deg selv :-)å
Jeg har jo nettopp valgt min drømmesykkel og har endelig fått bestilt/bygget den med akkurat det jeg hadde på ønskelisten. Ventet til og med ulidelig i nesten et halvt år før den kom. Solgte alt jeg hadde av fotoutstyr, tømte sparekontoen og må smøre matpakke med meg på jobb de neste 5 årene. Ufornuftig ???? ja i manges øyne, men kjempefornuftig i mine. Alt for å få nettopp min drømmesykkel, klart da at ingen andre sykler er verdens beste.
Men hva denne tråden angår så må jo man ikke være enig, for da dør jo tråden ut
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Den må gå fortere enn 300 km/h for å være best, sies det ... men under 300, er de best da også? I tilfellet !ja", hva er det som gjør at de er best da? Eller er de bare best over 300, og ellers middelmådige?
Når hadde dere over 300 sist, og over hvor lang tid?
Er det ikke kjedelig å ha "verdens beste sykkel" ... når du bare får oppleve denne kvaliteten i noen korte øyeblikk i løpet av et helt mc-liv
jhn skrev:...Når hadde dere over 300 sist, og over hvor lang tid?
Er det ikke kjedelig å ha "verdens beste sykkel" ... når du bare får oppleve denne kvaliteten i noen korte øyeblikk i løpet av et helt mc-liv
300 er jo orgasmisk. Men det er jo veien opp ditt som er mye av moroa
jhn skrev:...Når hadde dere over 300 sist, og over hvor lang tid?
Er det ikke kjedelig å ha "verdens beste sykkel" ... når du bare får oppleve denne kvaliteten i noen korte øyeblikk i løpet av et helt mc-liv
300 er jo orgasmisk. Men det er jo veien opp ditt som er mye av moroa
Det du sier er at 300 er bedre enn sex? og da er jeg jomfru
jhn skrev:...Når hadde dere over 300 sist, og over hvor lang tid?
Er det ikke kjedelig å ha "verdens beste sykkel" ... når du bare får oppleve denne kvaliteten i noen korte øyeblikk i løpet av et helt mc-liv
300 er jo orgasmisk. Men det er jo veien opp ditt som er mye av moroa
Det du sier er at 300 er bedre enn sex? og da er jeg jomfru
jhn skrev:...Når hadde dere over 300 sist, og over hvor lang tid?
Er det ikke kjedelig å ha "verdens beste sykkel" ... når du bare får oppleve denne kvaliteten i noen korte øyeblikk i løpet av et helt mc-liv
300 er jo orgasmisk. Men det er jo veien opp ditt som er mye av moroa
Det du sier er at 300 er bedre enn sex? og da er jeg jomfru
Sent from my iPhone using Tapatalk
Noen sier jo til og med at sex er oppskrytt. Kanskje dette er de samme som sier at 300km/t er bedre enn sex. Og hvis man tenker på hvor ofte eller hvor lenge de holder 300, så er det kanskje ikke rare sexen de har
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.