Ikke anbefalt å kjøre med stiv R sykkel. Men herregud så fint det er opp strynefjellet.
Jeg, med flere, skal jo ta ferieturen nedover til Møre & Romsdal og Sogn i år, og er det oppholdsvær og tørt blir veien Grotli til Stryn valgt. Er det derimot regn og vått så blir de 13-15km med grusvei valgt bort til fordel for nyveien..LordShaft skrev:Jeg kjørte fra stryn til Grotli for en del år siden på ducatien min, lykkelig uviten om at store deler av veien var grus! Det er en av de lengste og mest anstrengte turene jeg har hatt på en Ducati![]()
Ikke anbefalt å kjøre med stiv R sykkel. Men herregud så fint det er opp strynefjellet.
Jada, turen er planlagt ned til minste detalj og reiseplan er sendt til alle som skal være med. Når jeg vet hvor mange som blir med, så blir hyttene bestillt. Har uansett med lavvo som back-up.LordShaft skrev:Du har mange fine områder å se fram til i sommer da skjønner jeg :-) Har dere plottet løypen dere skal kjøre eller?
Busa Trond skrev:Det er letere å se hvor dem er her i full filmen.
Får unektelig lyst på mc en tur når jeg skummer igjennom filmen![]()
[video]https://www.youtube.com/watch?v=PJPYDKL ... detailpage[/video]
får håpe dere får mye finevær på turen, her snakker vi kjempe ruteDrGreve skrev:Jada, turen er planlagt ned til minste detalj og reiseplan er sendt til alle som skal være med. Når jeg vet hvor mange som blir med, så blir hyttene bestillt. Har uansett med lavvo som back-up.LordShaft skrev:Du har mange fine områder å se fram til i sommer da skjønner jeg :-) Har dere plottet løypen dere skal kjøre eller?
Skal kjøre kysten nedover til Kristiansund/Atlanterhavsveien (via Fosen). Så blir det den klassiske ruten via Trollstigen-Geiranger og Stryn. Vi snur i Flåm og tar heimveien via Tindeveien-Lom og Røros og kystriksveien fra Gartland/Harran til Nesna og hjem. Minst mulig E-6 :)
Starter fredag formiddag den 18 juli og er på Nesna lørdag uken etter.
På Vestlandet kan man i det minste håpe på oppholdsvær, men litt regn er ingen krise så lenge temperatur er akseptabel.LordShaft skrev:får håpe dere får mye finevær på turen, her snakker vi kjempe ruteDrGreve skrev:Jada, turen er planlagt ned til minste detalj og reiseplan er sendt til alle som skal være med. Når jeg vet hvor mange som blir med, så blir hyttene bestillt. Har uansett med lavvo som back-up.LordShaft skrev:Du har mange fine områder å se fram til i sommer da skjønner jeg :-) Har dere plottet løypen dere skal kjøre eller?
Skal kjøre kysten nedover til Kristiansund/Atlanterhavsveien (via Fosen). Så blir det den klassiske ruten via Trollstigen-Geiranger og Stryn. Vi snur i Flåm og tar heimveien via Tindeveien-Lom og Røros og kystriksveien fra Gartland/Harran til Nesna og hjem. Minst mulig E-6 :)
DrGreve skrev:På Vestlandet kan man i det minste håpe på oppholdsvær, men litt regn er ingen krise så lenge temperatur er akseptabel.LordShaft skrev:får håpe dere får mye finevær på turen, her snakker vi kjempe ruteDrGreve skrev:Jada, turen er planlagt ned til minste detalj og reiseplan er sendt til alle som skal være med. Når jeg vet hvor mange som blir med, så blir hyttene bestillt. Har uansett med lavvo som back-up.LordShaft skrev:Du har mange fine områder å se fram til i sommer da skjønner jeg :-) Har dere plottet løypen dere skal kjøre eller?
En klassisk feil å vente for lenge før man kler på seg regnovertrekk. For mange år siden tok jeg en hasteavgjørelse for å kjøre fra Mo i Rana til Writhegården i Langesund for å overvære en konsert med Postgirobygget. Jeg hadde med ekstra Goretex-dress i sidekoffertene og dreit i å ta med regnsett. Det begynte å regne på Støren og regnet økte på for hver kilometer jeg kjørte. Var klissvåt når jeg kom til Kvam nedenfor Dombås og byttet klær. Når jeg kom til Lillehammer var også den dressen 15 kilo tyngre, samtidig som jeg hørte at E-6 hadde rast ut bak meg. Når jeg kom til Oslo var jeg fast bestemt på å aldri kjøre mer motorsykkel :)Snikendeugle skrev:DrGreve skrev:På Vestlandet kan man i det minste håpe på oppholdsvær, men litt regn er ingen krise så lenge temperatur er akseptabel.LordShaft skrev:får håpe dere får mye finevær på turen, her snakker vi kjempe ruteDrGreve skrev:Jada, turen er planlagt ned til minste detalj og reiseplan er sendt til alle som skal være med. Når jeg vet hvor mange som blir med, så blir hyttene bestillt. Har uansett med lavvo som back-up.LordShaft skrev:Du har mange fine områder å se fram til i sommer da skjønner jeg :-) Har dere plottet løypen dere skal kjøre eller?
Dette lærte jeg den harde måten... Ikke vanntette hansker, og dårligere "vanntett" jakke og bukse, konstant regn hele dagen og over fjellene... Ble litt småkaldt over fjellene