Å jeg har ikke tenkt å fjerne den sperren

Det hadde forøvrig ikke plaget meg nevneværdig
om sperren hadde ligget på 170 km/t heller

Men noe lavere ville jeg ikke hatt noe av

Mulig du har rett. Gjorde bare et lite forsøk på å definere motorsykkel generelt og fortelle litt om mine kriterier for vurdering av hvor god en motorsykkel er. Ja jeg gikk jo i fella. Mye lettere å se hvilke sykkel som ikke er best enn å komme med påstand om hvem som er bestBringisen skrev:Jeg mener du er litt på jordet her, og du går i fellen som mange andre. Du sier du vet ikke hvilken sykkel som er den beste, men du vet hvem som ikke er best. Dette er jo helt uinteressantHaavar skrev:Den beste motorsykkelen er en som er på markedet nå. Den må gjøre den beste jobben som motorsykkel på asfalt som minst 90% av oss kjører mesteparten av tiden på.
Fremdrift:
Motorsykkelens viktigste oppgave er å flytte på seg. Den beste motorsykkelen har et fint forhold mellom mest mulig effekt og dreimoment over et bredt register. Lav vekt er også viktig for effektiv fremdrift. Den beste motorsykkelen har lav vekt i forhold til effekt og størrelse.
Veigrep:
Motorsykkelens oppgave er også å holde seg på veien. For å gjøre det må den først og fremst være utstyrt med de beste dekkene. De aller beste dekkene til asfaltbruk leveres vel stort sett i 17 tom. Så den beste sykkelen har 17 toms hjul. Fjæring, hjuloppheng og ramme er også viktig for å holde seg på veien. Den beste motorsykkelen har den beste fjæringen, ramme og hjuloppheng.
Stoppevne:
Når man først er i bevegelse kan det også være en fordel å kunne stoppe, noe som også er viktig for motorsykkelens evne til å holde seg på veien. Den beste motorsykkelen har de beste bremsene.
Ande kriterier er holdbarhet, komfort og pris i forhold til hva man får.
vilken sykkel er den beste vet ikke jeg, men jeg har et par kandidater på hvem som ikke er best:
Honda VFR, VAR kanskje best en gang, men 2014 modellen (800F) er ikke best på noe.
BMW GS1200 er en knakanes god sykkel, men veier for mye og er ikke utstyrt med de beste dekkene og bremsene til å kunne kalles den beste.
HVEM ER BEST på dekk, motor, vekt, bremser og chassie?
God tur!L-NA skrev:Da vil jeg bare takke SIMPSON, for denne fantastiske PMS tråden som han startet nå 99 sider tilbake i tid (11 Des 2013). Jeg har "hoppet" litt tilbake, og lest om V4 VS alle andre alternativer, Ducati, Hk/Nm, på side 10 mener Bringisen at tråden begynner å gå tom :-) .
Også nevnt er biler, våpen, kjølesystem, Russisk kvalitet og kvantitet, personer, ADW sykkler vs alle andre, og R sykler VS alle andre. Og så har vi jo en fra Bergen som stadig, og med jevne mellomrom roper høyt og skjærende :[-o< BMW GS....og så Kawasaki tilhengerne som hardnakket mener å vite at skal det være beste sykkelen....så må den gå fort....til slutt skal det faktisk gå så fort at en har sex i over 300 km...ja for at det skal være beste sykkelen
![]()
![]()
Takker igjen for en underholdende tråd, før jeg kler på meg og går ut i Garasjen for å starte opp Verdens beste sykkel for årets første lille kjøre tur![]()
![]()
![]()
( Selv om den ikke er egnet til å ha sex verken med, eller på i noen som helst hastighet)![]()
![]()
![]()
Har rett og slett ikke noen formening om dette.....JohnnyTh skrev:Hvor fort mener dere en sykkel må gå da? 120km/t, 140km/t, 170km/t, 200km/t?
Jeg er helt enig med degL-NA skrev:
Takker igjen for en underholdende tråd, før jeg kler på meg og går ut i Garasjen for å starte opp Verdens beste sykkel for årets første lille kjøre tur![]()
![]()
![]()
( Selv om den ikke er egnet til å ha sex verken med, eller på i noen som helst hastighet)![]()
![]()
![]()
Ja det er jo et poeng at man ikke har lov til å kjøre verken i elver eller utenfor vei i Norge. Man har heller ikke lov til å kjøre i 300 men det er jo ikke så langt til steder man har lov til dette. Skal man bare kjøre i Norge så trenger man verken 300 i topphastighet eller offroad kapasiteter.Haavar skrev:Folk kjøper stort sett ikke en sykkel som går i 300kmt for å faktisk kjøre i de hastighetene selv på offentlig veg.
At en sykkel gjør 300 kmt sier noe om sykkelens kapasitet og kvalitet. Motor, ramme, hjuloppheng, fjæring, styring, bremser, aerodynamikk, stabilitet ja ALt er dimensjonert til å tåle å kjøre i 300 kmt. Det må jo være velbygde sykler.
Kjøre i en elv krever også sitt av en sykkel, men man kjører vel ikke i elver så ofte og lenge av gangen.
I Norge er det uansett forbudt å kjøre i elver og i 300 kmt.
Har du en sykkel som kan kjøre i 300... i en elv... Da har du den beste sykkelen.
Man trenger vel strengt tatt hverken 300 eller offroad-kapasiteter i noen europeiske land, og derfor diskuterer vi ikke offroad-sykler, men allroad.JohnnyTh skrev: Skal man bare kjøre i Norge så trenger man verken 300 i topphastighet eller offroad kapasiteter.
Enig... Og steder i Tyskland der fartsgrensen er +130 ferre og ferre.jhn skrev:Man trenger vel strengt tatt hverken 300 eller offroad-kapasiteter i noen europeiske land, og derfor diskuterer vi ikke offroad-sykler, men allroad.JohnnyTh skrev: Skal man bare kjøre i Norge så trenger man verken 300 i topphastighet eller offroad kapasiteter.
De veiene og det underlaget disse syklene er lagd for har vi flust av her til lands ... og de er helt lovlige.
Hvor lang er AB ... det er vel bare der man kan kjøre lovlig i 200 i Europa ... kanskje i hele verden for alt jeg vet. Man kan fort få inntrykk av at det er det som er normalen på kontinentet pga hvordan du ganske konsekvent sier "nedover Europa" og "på europeiske veier" o.l. når du snakker om høye hastigheter