Restaurering av Suzuki gsx750 (-80)
- norse900
- Innlegg: 984
- Registrert: 18 sep 2013, 15:25
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT
- Bosted: Stavanger
Re: Info og råd omkring Suzuki gsx750 -83?
Har vært og besiktiget "Gamle" i løa i dag. Nåværende eier har ikke ennå klart å finne salgsmelding og vognkortet...
Jeg skrev opp E no og F no foran styret for å forsøke å sjekke vegvesenets sider, men har sikkert funnet feil nummer (trodde det var der rammenummeret stod)... Det ordner seg nok, vil jeg tro :[-o<
Jeg skrev opp E no og F no foran styret for å forsøke å sjekke vegvesenets sider, men har sikkert funnet feil nummer (trodde det var der rammenummeret stod)... Det ordner seg nok, vil jeg tro :[-o<
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Re: Info og råd omkring Suzuki gsx750 -83?
Salgsmelding kan du skrive ut fra vegvesenet sine sider og levere inn med et "skjema for tap av vognkort", også det finner du på vegvesenet sine sider :) Da får du omregistrert den.
- norse900
- Innlegg: 984
- Registrert: 18 sep 2013, 15:25
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT
- Bosted: Stavanger
Re: Info og råd omkring Suzuki gsx750 -83?
Takk, Gorbys! Skal gi beskjed, så håper jeg det blir "vei i vellinga"!!!
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
- norse900
- Innlegg: 984
- Registrert: 18 sep 2013, 15:25
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT
- Bosted: Stavanger
Re: Info og råd omkring Suzuki gsx750 -83?
Nå har jeg fått oppgitt gammelt reg.nr og opplysninger fra Vegvesenet. Der står det at sykkelen er førstegangsreg. i Norge i juni 1980, og at det ikke har vært skilt på den siden 2005.
Er sugen på å få den "i hus", men vil først være sikker på at alle papirer osv. er i boks.
Er sugen på å få den "i hus", men vil først være sikker på at alle papirer osv. er i boks.

BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
- norse900
- Innlegg: 984
- Registrert: 18 sep 2013, 15:25
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT
- Bosted: Stavanger
Re: Info og råd omkring Suzuki gsx750 -83?
Kan se ut som om jeg risikerer litt "svarteper" hvis registeret til vegvesenet stemmer (og det gjør den vel), men det er kanskje verd litt svette likevel??Kjellrf skrev:I 83 het sykkelen GSX750ES :)
Motorene er generelt bra på disse, i motsetning til 80-81 modellen. Knirking i bakfjæringa er ikke uvanlig, lenkarmen bør smøres opp (Full-floater fjæring på den, dvs monodemper).

BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Info og råd omkring Suzuki gsx750 -83?
1980/81 modellen hadde en ganske karakteristisk utseende
lykt/instrumentpanel (den firkantede lykten).
Forøvrig den første tunge motorsykkelen jeg hadde
https://www.google.com/search?q=suzuki+ ... B560%3B340" onclick="window.open(this.href);return false;
lykt/instrumentpanel (den firkantede lykten).
Forøvrig den første tunge motorsykkelen jeg hadde

https://www.google.com/search?q=suzuki+ ... B560%3B340" onclick="window.open(this.href);return false;
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- norse900
- Innlegg: 984
- Registrert: 18 sep 2013, 15:25
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT
- Bosted: Stavanger
Re: Info og råd omkring Suzuki gsx750 -83?
Denne har rund lykt, og er en av grunnene til at jeg fikk det til å stemme at det kunne være en -82 mod (registrert i -83), men den har vel muligens blitt "modifisert"??
Har også fått eierhistorikk på sykkelen, men i AUTOSYS var det ikke registreringer lengre tilbake enn til 1988, så jeg har forespurt vegvesenet om "resten" også.
Skal bli interessant å se hva som "dukker opp"
Har også fått eierhistorikk på sykkelen, men i AUTOSYS var det ikke registreringer lengre tilbake enn til 1988, så jeg har forespurt vegvesenet om "resten" også.
Skal bli interessant å se hva som "dukker opp"
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
- Kjellrf
- Innlegg: 1621
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Info og råd omkring Suzuki gsx750 -83?
Tyder på at det var samme eier fra de startet med Autosys (i 82?) og fram til 88, hvis det er en norsk sykkel. Var endel som fikk knust fronten, og derfor satte på rund lykt fra en annen sykkel. De første GSX750'ene (80/81) er kjent for dårlige kamaksler (spesielt 80) og rådebank på 3'ern. På 80-modellen må du ha en liten skrutrekker for å skru bensinkrana over på reserve (pri).norse900 skrev:Denne har rund lykt, og er en av grunnene til at jeg fikk det til å stemme at det kunne være en -82 mod (registrert i -83), men den har vel muligens blitt "modifisert"??
Har også fått eierhistorikk på sykkelen, men i AUTOSYS var det ikke registreringer lengre tilbake enn til 1988, så jeg har forespurt vegvesenet om "resten" også.
Skal bli interessant å se hva som "dukker opp"
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- norse900
- Innlegg: 984
- Registrert: 18 sep 2013, 15:25
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT
- Bosted: Stavanger
Re: Info og råd omkring Suzuki gsx750 -83 (eller muligens -8
I dag fikk jeg flyttet "gamle" fra løa og hjem i garasjen. Gleder meg til å ta til, men først må jeg spekulere ut en plan (dvs. få oversikt over hva som er hva, og hva som må gjøres).
Den krana som står på tanken er forresten ikke "skrujern"-typen, men det kan jo godt tenkes at tanken ikke er original heller. Jeg får prøve å finne ut av det utfra rammenummeret, tipper jeg. 


BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
- Kjellrf
- Innlegg: 1621
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Info og råd omkring Suzuki gsx750 -83 (eller muligens -8
Post ett bilde eller 3, så kan vi se :)norse900 skrev:I dag fikk jeg flyttet "gamle" fra løa og hjem i garasjen. Gleder meg til å ta til, men først må jeg spekulere ut en plan (dvs. få oversikt over hva som er hva, og hva som må gjøres).Den krana som står på tanken er forresten ikke "skrujern"-typen, men det kan jo godt tenkes at tanken ikke er original heller. Jeg får prøve å finne ut av det utfra rammenummeret, tipper jeg.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- 500DOHC
- Innlegg: 76
- Registrert: 27 nov 2011, 14:16
- Motorsykkelen din: '77 Yamaha XS500 '78 Yamaha XS650
Re: Info og råd omkring Suzuki gsx750 -83 (eller muligens -8
Nå er det vel slik at disse hadde typebetegnelsene ET, EZ og EX. Andre siffer er koden for år. T=80, Z=81 og X=82. Eller E1, E2, E3.
Det var nok noen variasjoner når det kommer til utseesnde, det var bla. forskjellige bensintanker, 19 liter og 24 liter.
EX/E3 hadde rund frontlampe og runde instrumenter ala GS.
Har du rund frontlampe skal du være glad for det, en halvråtten appelsin lyser bedre enn den rektangulære selv med 14V på batteripolene. Ser bedre ut gjør det også.
Kjørte selv 30k på en slik på 90tallet og i mine øyne er motor og ladeproblemet en "smule" overdrevet, tror det har mer med vedlikehold å gjøre.
Min oppgradert jeg med svingarm og tilhørende lager fra en 1100 som er langt bedre. Fra "zero to hero" for noen hundringser.
Angrer på at jeg solgte den fremdeles.
Det var nok noen variasjoner når det kommer til utseesnde, det var bla. forskjellige bensintanker, 19 liter og 24 liter.
EX/E3 hadde rund frontlampe og runde instrumenter ala GS.
Har du rund frontlampe skal du være glad for det, en halvråtten appelsin lyser bedre enn den rektangulære selv med 14V på batteripolene. Ser bedre ut gjør det også.
Kjørte selv 30k på en slik på 90tallet og i mine øyne er motor og ladeproblemet en "smule" overdrevet, tror det har mer med vedlikehold å gjøre.
Min oppgradert jeg med svingarm og tilhørende lager fra en 1100 som er langt bedre. Fra "zero to hero" for noen hundringser.
Angrer på at jeg solgte den fremdeles.
[album]3317[/album]
- norse900
- Innlegg: 984
- Registrert: 18 sep 2013, 15:25
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT
- Bosted: Stavanger
Re: Info og råd omkring Suzuki gsx750 -83 (eller muligens -8
Her er de første bildene av sykkelen... Jeg har gått gjennom "rusk-og-rask"-posene og tror jeg har funnet ut hva mesteparten av det var. 20 rusta karosseriskruer og "litt attåt" lå det også oppi. 

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
- norse900
- Innlegg: 984
- Registrert: 18 sep 2013, 15:25
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT
- Bosted: Stavanger
Re: Info og råd omkring Suzuki gsx750 -83 (eller muligens -8
Sykkelen har doble bremseskiver (H+V side). Er det da slik at dette er en GS(X)750E? Har ikke klart å finne "rett" Service Manual, men den som leter, den finner! :[-o< (Antar at jeg må lete etter GS750, for sykkelen fikk aldri X'en sin i Statene?)
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Re: Info og råd omkring Suzuki gsx750 -83 (eller muligens -8
Er det 16v er det en gsx. Men du har rett i at i statene så het de gs ganske langt utpå 80 tallet.
Sent from my C6903 using Tapatalk
Sent from my C6903 using Tapatalk
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Info og råd omkring Suzuki gsx750 -83 (eller muligens -8
Jeg mener typebetegnelsen i Europa for 80-mod var GSX750 ET, 1981 modellen hadde typebetegnelsen GSX750 EX og begge hadde firkantet lykt og doble skiver og 2 dempere bak.
USA-modellen av 1980-1981 hadde typebetegnelse GS750E, også med firkantet lykt doble bremskeskiver fremme og doble dempere bak. Hva som var forskjellen mellom Europa og USA-modellen husker jeg ikke..
USA-modellen av 1980-1981 hadde typebetegnelse GS750E, også med firkantet lykt doble bremskeskiver fremme og doble dempere bak. Hva som var forskjellen mellom Europa og USA-modellen husker jeg ikke..
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
