Spidairs logg...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
spidair
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg...

Legg inn av spidair »

Ahh, den svingen... Høyst figurativt... Selvfølgelig vet jeg hvordan man svinger en motorsykkel, man sette bare det ene benet hardt i bakken den veien man skal svinge og tviholder i styret og kniper bena hardt sammen og man danner da en slags vektstang som tvinger sykkelen til den siden du skal... Enkelt, endog litt slitsomt når det er mye svinger... og man må ha nye sko hele tiden... Åssen svinger du sa du? Du dytter vel ikke styret fra deg den veien du vil svinge vel? he he

Skal se videoen når jeg komemr hjem, kan ikke se video, er på jobb... :)

Brukeravatar
spidair

Legg inn av spidair »

Var borte og flyttet på vidunderet i går, da den eldste sønnen til min eks kone skulle ha ut sykkelen sin, som står på innsiden av min og da oppdaget jeg at batteriet var klin flatt.. :(

Tok det ut og tilkoblet min "hyper" intelligent lader jeg har laget selv og fant ut at dritten har tatt kvelden da spenningen føyk opp til 14 volt med en gang uten at det gikk noen strøm... (kun batterier som ikke lenger kan ta i mot lading gjør det, alle andre vil langsomt lades opp igjen hvis de er i orden, med strøm...)

Så da blir det nytt batteri på sykkelen også, tipper jeg går for et 12 amp (er 8,4 det som sitter i...) på Jula, hvis de har da... Til 299,- kroner.... Skal jo snart ut å øvelses kjøre, tror jeg kan få narret kompisen min og min dobbelt eks (min første kone, (Har av en eller annen grunn alltid vært venner med damer og koner etter å ha skilt lag med dem, noe jeg tror jeg har igjen for...) som også har A lappen og har hatt det i over 5 år OG som jobber på kjøreskole.. Greit å ha en eks som jobber på kjøreskole når man skal ta lappen skal jeg si deg... :) ) til å dra noen kilometer med meg på øvelseskjøring...

Så blir det kjøring på meg før lappen også... Har alt som trengs, både to veis kommunikasjon og refleksvest med L på... De har selv kjøre utstyr... Så nå er det bare å håpe at når påsken kommer så kan palmesøndag tilbringes på stranden... her i landet... he he. Vil ihvertfall ikke ha noe snø nå... Har den ikke kommet før så burde den holde seg for godt til å ramle ned nå... :)

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Noen har evnen til å være venner med sine x'er.... jeg har en egen evne til å gjøre det stikk motsatte :lol Ikke helt uten problemer gjennom årenes løp hehe

Brukeravatar
spidair

Legg inn av spidair »

Kan jeg tenke meg... :)

Vet ikke hvorfor da, har bare alltid vært sånn... Nå er det jo LANGT lettere for ungene, når det er unger med i bildet, når begge foreldrene samarbeider istedenfor å gjøre som veldig mange beklageligvis gjør, bruker ungene mot hverandre.

Etter siste skilsmisse flyttet jeg tre hundre meter opp i gata, så minsten (har to med den første kona og en med den siste, og tro meg, nå blir det ikke flere koner!!!!) Hvis jeg skulle bli lurt til å gifte meg igjen så kommer jeg til å skrive følgende tekst i den ringen: "Til min fredtidelige eks-kone!" :) ) har meget kort vei imellom oss... Han er en uke hos meg og en uke hos eksen og det er mellomstemann også, den eldste har flyttet ut...

Ting ordner seg, skilsmisse er ikke enden på noe, bare begynnelsen på noe nytt :) Slik jeg ser det ... Det er jo grunnen til at jeg kjøpte meg sykkel også ( holder for ørene og sier "la la la la" når noen nevner førti og femti års krise... he he ), for nå har jeg endelig tid til det... Jeg har annenhver uke HELT for meg selv og først nå begynner jeg å bli vant til det... he he. Etter et halvt år alene...

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

Jeg flytta 200 mil etter forrige min skilsmisse for mer enn 10 år siden. Men altså, ikke engang det er nok. Plages fortsatt med henne

Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
spidair

Legg inn av spidair »

He he he...

Nei, noen ganger kommer du vel ikke unna, enkelte MÅ bare fortsette å stikke kjepper i hjulene for en selv etter at det faktisk er over og ut... :)

Samler bare på greie eks'er jeg... :) Sånne som er greie også etterpå...

Nå skal det sies at siste eks måtte gjøre sitt ytterste for å skjule torden skyene hun hadde i øynene når jeg fortalte henne om kjøpet da, men jeg svarer ikke for henne lenger og det vet hun... Jeg fikk derimot ikke lov til å kjøre annet enn korte turer med vår felles sønn på ni og det er ikke noe problem, for det er jeg enig med henne i...

Ellers gleder jeg med veldig til å kjøre, skal kjøpe batteri i dag og ta sykkelen ut av min eks garasje og hjem til meg selv (opp en trapp...) for å "lages, stelles og dulles" med til første prøvetur... Kribler i kroppen... :) Tenkte å slenge med med senior MC på søndager, de treffes jo rett borti gata her (langebru Hokksund...) så jeg kan faktisk gå bort...

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Skjønner godt at du gleder deg til å kjøre igjen. Jeg kan ikke få sagt nok hvor godt det gjorde for sjela å kjøre litt hin dagen. Skal ikke mye til etter en lang vinterperiode.

Husk bare å kjør forsiktig... Er en del rust som skal bankes løs. :thumleft

Note 3

Brukeravatar
spidair

Legg inn av spidair »

Vel, da har jeg bytta batteri og ettersjekket alt som skal ettersjekkes OG prøve kjørt den opp og ned i gata (blindgate). Var deilig ja.. :)

Så har jeg kjørt sykkelen hjem til der jeg bor, knappe 300 meter borti gata fra der min eks bor (selvfølgelig med hjelm med hakereim stroppet fast og med kjøre utstyr, det kommer til å være min faste regel, aldri kjøre noen steder uten hjelm, (eller fest hakestroppen...) og kjøreutstyr... Det er jo når man "skal bare..." at det skjer... Og det kommer til å gjøre like vondt på korte turer også... :) )

Her er et bilde av en gaffel vekse jeg har laget selv, med refleksvest i (påbudt fra i år på sykkler også...) Under den ser du nøkkelringen min, også laget selv... Mine forbokstaver på den siden du ser og KTM på andre siden.. Gøy å lage ting i lær og skinn... :) En av mine hobbyer...

Bilde

Og her er min eminente forhjuls lås (med en pinglete hengelås..). Smidd den selv, har egen smie og det er den andre hobbyen min... :)

Bilde

Nå er det bare å vente på den nittende for teori og så øvelses kjøre litt (lovlig!!!) før kjøreskolen "åpner" for sesongen... Gleder meg... Har lyst til å kjøre nå kjenner jeg... :D

Brukeravatar
spidair

Legg inn av spidair »

Da er det vel bare å sprette ut i det råflotte været med vann og bøtte og få vasket vinterstøvet av vidunderet tenker jeg... :)

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Jeg har forstått det riktig, at du ikke har lappen enda, men skal begynns på den denne sesongen?

Jeg skjønner godt det er fristende å kjøre litt bare i oppkjørselen... Gjorde dette selv før jeg fikk lappen. Det holdt på å gå gale =;

Hahaha... vi snakker solid forhjulslås :lol lurer på om du får den FA godkjent, med tanke på forsikringen :knegg

Brukeravatar
Snikendeugle
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018

Legg inn av Snikendeugle »

Låsen er alltid like sterk som dens svakeste ledd. Låsen :)

Men det er såklart bedre enn ingenting... Kanskje jeg bør skaffe meg en lås..
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
spidair

Legg inn av spidair »

Tror ikke jeg får den låsen FA godkjent nei, men så er det bare midlertidig mens den står her hjemme hos meg.. Bedre enn ingenting, jeg har soverommet rett over der sykkelen står, så jeg vil jo høre om noen prøver seg....

Fy flate for et deilig vær!! Jeg hører en masse vrooom og braaappp borte fra E134 og du kan tro det KLØR etter å sette nøkkelen i tenninga og kjøre en tur... Har ikke falt for fristelsen og kommer ikke til å gjøre det... :) Jeg VIL ha lappen snart og en sperrefrist passer særdeles dårlig nå... Har meldt meg på den praktiske biten på kjøreskole og fikk høre at vi her i Drammen slipper to delt praktisk prøve, jeg fikk ikke med meg hvorfor, men det er godt det.. :)

Utrolig lettkjørt den KTM'en min... Skjelden jeg setter foten i bakken selv i sving ved lav hastighet, den går liksom av seg selv... utrolig manuvrerbar og lettkjørt disse motardene... Passer ihvertfall godt til meg... Prøve kjørte en fj1200 (husker ikke hva det var...) og den virket klumpete og tung i forhold, men nå var det ikke rare prøveturen da... Men der lå man også veldig forover og kjørte og jeg har aldri likt det... :)

Brukeravatar
spidair

Legg inn av spidair »

Tror jeg bør sette vidunderet til vinterlagring i garasjen hos min eks igjen, da jeg var nære på å falle for fristelsen for å kjøre den til jobb i dag da jeg så den sto der utenfor og klødde etter en tur.... :redface

...men jeg gjorde det ikke!! Men du verden hvor fristende det var, tatt i betraktning at jeg ikke har sett snurten av politi uniformer langs veien på gud vet hvor lenge... Kommer nok ikke til å sette den i garasjen til eksen da, for jeg må jo øvelses kjøre (med ledsager og toveis com, seff...) snart, så jeg får vel bare leve med fristelsen og vidunderets lange bedende blikk og tiggende skrik om å kjøre den... :(

Blir noen jæ*a lange måneder dette... Huff...

Ikke for at jeg på noen måte skal spekulere i det, men hva er egentlig straffen for øvelses kjøring alene? Har lest et halvt års sperrefrist men det fordrer vel at det ikke var noen ulykke/grisekjøring innblandet i regnestykket det vel? Har jo forsikret vidunderet såklart (Bare ansvar og tyveri i november, desember, januar og februar, så den er fullforsikret nå i mars...), men forsikringen bortfaller vel også da vil jeg tro (regress), om jeg skulle være uheldig å komme ut for en ulykke hvis jeg øvelses kjørte alene...?

Noen som vet praksisen her? Teori og praksis sammenfaller ikke alltid har et langt liv lært meg... :)

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

Det er ikke nødvendigvis det strafferettslige som svir, men se for deg at du kjører på og skader eller i verste fall tar livet av noen. Du vil bli gjort personlig ansvarlig, og gjeldsslave for livet. Og det behøver ikke være din skyld en gang. Så lenge du kjører uten lappen, får du all skyld uansett. Jeg hadde ikke gjort det

Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Snikendeugle
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018

Legg inn av Snikendeugle »

Nøkkelen er å ikke snakke om det så høyt :) De fleste klarer å ta en moralprek med seg selv og tar vurdering deretter uten å få side opp og side ned fra andre om hvor dumt det er at du ikke har den "A'en" på plastikkkortet fra staten :)

Dette har det vært hete diskusjoner på for blant annet Bjerknez sin del også. Hvor mange hadde brydd seg om førerkortet om det f.eks gjaldt et land hvor kravene for førerkort er mye lavere eller ikke-eksisterende?
Døm ferdighetene, ikke et plastikkkort fra staten og hvor mye penger han må ut med om uhellet er ute. :mk

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Svar