Hva er den beste sykkelen?
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: Hva er den beste sykkelen?
HALLLOO!!!!
Har Dere gått fullstendig av hengslene eller???
Her diskuteres (liksom) "Hva er den beste sykkelen" og så kommer uttalelser som
"kan være hvilken som helst sykkel" eller "Alle sykler som hittil har vært produserte er verdens beste" ????
Er det husmor porno eller MC forum dette her??? Jeg bare spør, og det med god grunn. "den som er best for meg, er nødvendigvis ikke best for...."
får frysninger nedover ryggen....
Verden er full av dritt sykler, gamle som nye, u-avhengig om jeg, eller du, eller hvem som helst liker den... eller ikke. U-avhengig av hvor mange solgte, eller hvor mye "diuppeditter" produsenten har klart å putte på den.
Den beste sykkelen. Da snakker vi om DEN sykkelen, ikke en hvilken som helst touring, eller RR eller noe som helst annet som du finner i en hvilken som helst Norsk garasje. Nei vi snakker om DEN....perfekte blanding av skjønnhet og funksjon. Integrasjonen og sofistikert design, ingeniørkunst, design og Kvalitet. En motorsykkel som ingen andre. En maskin som gir mye for mange forskjellige førere. Så spesiell, at det er i en klasse for seg. Den ultimate motorsykkel.... underverket.... legenden....
...og Bringisen.....bare glem det...
Har Dere gått fullstendig av hengslene eller???
Her diskuteres (liksom) "Hva er den beste sykkelen" og så kommer uttalelser som
"kan være hvilken som helst sykkel" eller "Alle sykler som hittil har vært produserte er verdens beste" ????
Er det husmor porno eller MC forum dette her??? Jeg bare spør, og det med god grunn. "den som er best for meg, er nødvendigvis ikke best for...."
får frysninger nedover ryggen....
Verden er full av dritt sykler, gamle som nye, u-avhengig om jeg, eller du, eller hvem som helst liker den... eller ikke. U-avhengig av hvor mange solgte, eller hvor mye "diuppeditter" produsenten har klart å putte på den.
Den beste sykkelen. Da snakker vi om DEN sykkelen, ikke en hvilken som helst touring, eller RR eller noe som helst annet som du finner i en hvilken som helst Norsk garasje. Nei vi snakker om DEN....perfekte blanding av skjønnhet og funksjon. Integrasjonen og sofistikert design, ingeniørkunst, design og Kvalitet. En motorsykkel som ingen andre. En maskin som gir mye for mange forskjellige førere. Så spesiell, at det er i en klasse for seg. Den ultimate motorsykkel.... underverket.... legenden....
...og Bringisen.....bare glem det...
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: Hva er den beste sykkelen?
Vel... Tror ikke du skal ta navnet på tråden helt seriøst...
Det er utenfor dagens teknologi å ha en sykkel som er BEST i offroad, BEST på banen, BEST på grusen, BEST utseende, BESTE kraft, so on and so forth.
Det er utenfor dagens teknologi å ha en sykkel som er BEST i offroad, BEST på banen, BEST på grusen, BEST utseende, BESTE kraft, so on and so forth.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: Hva er den beste sykkelen?
K1300S er ingen motorsykkel da.Bringisen skrev:Det har du rett i at det har blitt.ZZR-Erling skrev:Da er det jammen mange på to hjul som ikke er motorsykler!Bringisen skrev:Det går bra Johnny, jeg takler det....så vidtJohnnyTh skrev:Hæ? du har jo en GSBringisen skrev:
Jeg hadde aldri klart å eie en motorsykkel som jeg synes var stygg, derfor var jeg så skråsikker på min uttalelse
Neida bare mobber. GS er jo stilig fordi den er så stygg :-) Som engelskmenene sier; it looks purposeful-
Men fra spøk til revolver, så synes jeg langt fra at en GS er stygg jeg. Og med det så viser det at man har forskjellig oppfatning av hva som er stygt. Uten å være eplekjekk så føler jeg å ha evnen til å se detaljer i stedet for å nødvendigvis se hele enheten i ett. Vanskelig å forklare, og jeg har vel gjort et hederlig forsøk før. :-)å
Tar man et raskt blikk på enkelte racere eller sport tourere så kan mange av disse virke pen i det man ser som helhet, men de skjuler ofte detaljer som etter min mening bør vises. Vitale detaljer som er helt nødvendig for at kjøretøyet skal kunne kalles en motorsykkel.
Man legger heller ikke merke til detaljer som brytere, knapper og instrumentering. Ofte kan dette være virkelig ulekkert og lite gjennomtenkt selv om diverse plastdeksler ser smekre ut. De vakre plastdelene sørger ofte også for å diskre pakke inn diverse "upolerte" detaljer.
Og da er man tilbake til poseringen som en annen her nevnte. Jeg er sikker på at mange sitter å ser på et kjedelig og "ubrukelig" instrumentpanel, og trykker på brytere som ser ut som om de er hentet fra et overskuddslager fra tidligere DDR. Men likevel er de mest opptatt av hva en forbipasserende fotgjenger synes om utseende på plastdelene som fyker forbi.
Sist men ikke minst har etter min mening alt for mange designere fått fritt spillerom uten tanke på funksjonalitet, sikkerhet eller brukervennlighet.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Sted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
Greit at det er freddan, men har du tatt deg en for mye i kveld ellerL-NA skrev:HALLLOO!!!!
Har Dere gått fullstendig av hengslene eller???
Her diskuteres (liksom) "Hva er den beste sykkelen" og så kommer uttalelser som
"kan være hvilken som helst sykkel" eller "Alle sykler som hittil har vært produserte er verdens beste" ????
Er det husmor porno eller MC forum dette her??? Jeg bare spør, og det med god grunn. "den som er best for meg, er nødvendigvis ikke best for...."
får frysninger nedover ryggen....
Verden er full av dritt sykler, gamle som nye, u-avhengig om jeg, eller du, eller hvem som helst liker den... eller ikke. U-avhengig av hvor mange solgte, eller hvor mye "diuppeditter" produsenten har klart å putte på den.
Den beste sykkelen. Da snakker vi om DEN sykkelen, ikke en hvilken som helst touring, eller RR eller noe som helst annet som du finner i en hvilken som helst Norsk garasje. Nei vi snakker om DEN....perfekte blanding av skjønnhet og funksjon. Integrasjonen og sofistikert design, ingeniørkunst, design og Kvalitet. En motorsykkel som ingen andre. En maskin som gir mye for mange forskjellige førere. Så spesiell, at det er i en klasse for seg. Den ultimate motorsykkel.... underverket.... legenden....
...og Bringisen.....bare glem det...
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Sted: Helgeland
Re: Hva er den beste sykkelen?
Bare for å ha det nevnt, hvis en Guzzi eller en 1200GS hadde vært de eneste syklene på markedet, så hadde jeg kastet mc-sertifikatet så langt inn i helvete at det hadde brent opp på veien..
Alternativt, aldri tatt av meg hjelmen i påsyn av noen andre og hatt garasjen så godt gjemt at absolutt INGEN andre hadde funnet den og noen gang sett hva som sto på innsiden.
God helg!
Alternativt, aldri tatt av meg hjelmen i påsyn av noen andre og hatt garasjen så godt gjemt at absolutt INGEN andre hadde funnet den og noen gang sett hva som sto på innsiden.
God helg!
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Hva er den beste sykkelen?
Føler jeg får lyst å nappe fronten litt opp forbi noen GS'er ja..DrGreve skrev:Bare for å ha det nevnt, hvis en Guzzi eller en 1200GS hadde vært de eneste syklene på markedet, så hadde jeg kastet mc-sertifikatet så langt inn i helvete at det hadde brent opp på veien..
Alternativt, aldri tatt av meg hjelmen i påsyn av noen andre og hatt garasjen så godt gjemt at absolutt INGEN andre hadde funnet den og noen gang sett hva som sto på innsiden.
God helg!
- Nostalgic
- Innlegg: 205
- Registrert: 11 okt 2013, 10:00
- Motorsykkelen din: Yamaha YZF R125 2013
- Sted: Fredrikstad
Re: Hva er den beste sykkelen?
Haha Tror nok du tok han på sengen herBringisen skrev:
Greit at det er freddan, men har du tatt deg en for mye i kveld eller
Nostalgic's Logg
Kjørelengde 2013 (14. Juli - 20. November) 7500km + ca. 1000km på skolesykkelen.
Kjørelengde 2014 (25. Februar - 28 November ) 8700km
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Sted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
God helg jaDrGreve skrev:Bare for å ha det nevnt, hvis en Guzzi eller en 1200GS hadde vært de eneste syklene på markedet, så hadde jeg kastet mc-sertifikatet så langt inn i helvete at det hadde brent opp på veien..
Alternativt, aldri tatt av meg hjelmen i påsyn av noen andre og hatt garasjen så godt gjemt at absolutt INGEN andre hadde funnet den og noen gang sett hva som sto på innsiden.
God helg!
Men du har visst enda ikke forstått at dette ikke dreier seg om hvilke sykler du liker minst Men hvilke sykler du liker best.
Hvilket forhold du har til GS har vel du beskrevet like mye i mot som jeg har beskrevet for
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Sted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
Ja de følelsene , ja de følelsene Motorsykkel handler som oftest om følelser, ikke sant ?ZZR-Erling skrev:Føler jeg får lyst å nappe fronten litt opp forbi noen GS'er ja..DrGreve skrev:Bare for å ha det nevnt, hvis en Guzzi eller en 1200GS hadde vært de eneste syklene på markedet, så hadde jeg kastet mc-sertifikatet så langt inn i helvete at det hadde brent opp på veien..
Alternativt, aldri tatt av meg hjelmen i påsyn av noen andre og hatt garasjen så godt gjemt at absolutt INGEN andre hadde funnet den og noen gang sett hva som sto på innsiden.
God helg!
Det som jeg i tillegg liker er at GS svært ofte blir målestokk enten på den ene eller andre måten
Dette er nok en indikasjon på at denne sykkelen er en kandidat helt i toppen av listen vedrørende "den beste sykkelen".
Noen, som Dr.Greve, de vil verken se eller høre den engang Noen som ZZR-Erling, de vil kjøre fra den, enten opp et alpe-pass eller på bakhjulet forbi den , noen er opptatt av hvorfor det finnes så mye ekstra utstyr til en sykkel som skal være perfekt, osv , osv :-)å
Noen , ja veldig mange skal man tro interessen, synes det er en så interessant sykkel at de kjøper den. Flere og flere faktisk. Selv om det koster skjorten og noen ganger mer enn en bil.
Og til slutt, finnes det også noen slike som meg ......vi synes det er den beste sykkelen som er mulig å få tak i.....drømmesykkelen rett og slett. Det handler om følelser, og som L-NA snakket om etter et par glass for mye, det handler ikke om en hvilken som helst sykkel, det handler om DEN sykkelen, den som gir deg det lille ekstra som ingen andre kan.
-Den er komfortabel.
-Den er stor.
-Den har fantastisk god sittestilling med personlig tilpassing av sete og styre.
-Den er også fantastisk god for passasjer der passasjer sitter mye høyere enn fører og baksetet kan justeres frem og tilbake for personlig tilpassing.
-Man har en fantastisk oversikt over både trafikk og natur.
-Utforming av kåpedeler, motorkonstruksjon og justerbar vindskjerm gjør at man sitter godt beskyttet for vær og vind, også i normale hastigheter.
-Den er solid.
-Den selges og har vært solgt i et enormt antall som gjør at feil oppdages, blir diskutert og blir rettet på recalls eller ved neste modell.
-Den har mange muligheter for personlig utforming fra et hav av produsenter.
-Den har historie både når det gjelder motorkonstruksjon og når det gjelder sykkeltype
-Den er innovativ med mange tekniske løsninger både for sikkerhet og brukeropplevelse.
-Man får en følelse med opplevd kvalitet ved utforming av brukerdetaljer og detaljdeler.
-Den er en målestokk for mange produsenter og flere kommer stadig til.
-Den er multikunstnerisk med egenskaper som ikke gjør den dårlig i noen disipliner, noen er bedre på enkelte punkter men ingen er bedre på totalegenskaper pr.dags dato.
-Den er blitt rask nok til å dra fra 90% av trafikken de aller fleste steder.
-Den skaper diskusjon.
-Den er pen på sin måte, med sine spesielle detaljer som designere har lagt sin sjel i å utforme på en penset mulig måte. Penest mulig for å hindre tap av funksjon og for at trofaste GS-ryttere skal kjenne seg igjen. Den får ingen designpris som f.eks noen røde Italienere, men det er da heller ikke hovedpoenget med en slik motorsykkel. Form og funksjon kan i spesielle tilfeller kombineres for spissede egenskaper, men form og funksjon for totalegenskaper går sjeldent.
-Når man har eid en GS er den svært lett å bli glad i, man får ofte lyst til å kjøpe en neste gang også. Dette er min tredje
Dette er egenskaper som tilslutt bringer frem det ene avgjørende stikkordet for meg........allsidighet.
Sist redigert av Bringisen den 08 mar 2014, 10:55, redigert 3 ganger totalt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Re: Hva er den beste sykkelen?
Vet du hva L-NA, du er faktisk inne på noe.L-NA skrev:HALLLOO!!!!
Har Dere gått fullstendig av hengslene eller???
Her diskuteres (liksom) "Hva er den beste sykkelen" og så kommer uttalelser som
"kan være hvilken som helst sykkel" eller "Alle sykler som hittil har vært produserte er verdens beste" ????
Er det husmor porno eller MC forum dette her??? Jeg bare spør, og det med god grunn. "den som er best for meg, er nødvendigvis ikke best for...."
får frysninger nedover ryggen....
Verden er full av dritt sykler, gamle som nye, u-avhengig om jeg, eller du, eller hvem som helst liker den... eller ikke. U-avhengig av hvor mange solgte, eller hvor mye "diuppeditter" produsenten har klart å putte på den.
Den beste sykkelen. Da snakker vi om DEN sykkelen, ikke en hvilken som helst touring, eller RR eller noe som helst annet som du finner i en hvilken som helst Norsk garasje. Nei vi snakker om DEN....perfekte blanding av skjønnhet og funksjon. Integrasjonen og sofistikert design, ingeniørkunst, design og Kvalitet. En motorsykkel som ingen andre. En maskin som gir mye for mange forskjellige førere. Så spesiell, at det er i en klasse for seg. Den ultimate motorsykkel.... underverket.... legenden....
...og Bringisen.....bare glem det...
Argumenter som pris, salgstall osv sier ikke en dritt om sykkelen. Som jeg sa tidligere, Enfield selger i bøtter og spann og er billige som fy, men det gjør ikke sykkelen bedre for det.
Den beste sykkelen går det ikke 13 av på dusinet, koster antagelig mer enn det gjennomsnittet vil bruke på sykkel.......
Fredags kveld eller ikke, er ganske enig med deg.
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: Hva er den beste sykkelen?
simpson skrev:Vet du hva L-NA, du er faktisk inne på noe.L-NA skrev:HALLLOO!!!!
Har Dere gått fullstendig av hengslene eller???
Her diskuteres (liksom) "Hva er den beste sykkelen" og så kommer uttalelser som
"kan være hvilken som helst sykkel" eller "Alle sykler som hittil har vært produserte er verdens beste" ????
Er det husmor porno eller MC forum dette her??? Jeg bare spør, og det med god grunn. "den som er best for meg, er nødvendigvis ikke best for...."
får frysninger nedover ryggen....
Verden er full av dritt sykler, gamle som nye, u-avhengig om jeg, eller du, eller hvem som helst liker den... eller ikke. U-avhengig av hvor mange solgte, eller hvor mye "diuppeditter" produsenten har klart å putte på den.
Den beste sykkelen. Da snakker vi om DEN sykkelen, ikke en hvilken som helst touring, eller RR eller noe som helst annet som du finner i en hvilken som helst Norsk garasje. Nei vi snakker om DEN....perfekte blanding av skjønnhet og funksjon. Integrasjonen og sofistikert design, ingeniørkunst, design og Kvalitet. En motorsykkel som ingen andre. En maskin som gir mye for mange forskjellige førere. Så spesiell, at det er i en klasse for seg. Den ultimate motorsykkel.... underverket.... legenden....
...og Bringisen.....bare glem det...
Argumenter som pris, salgstall osv sier ikke en dritt om sykkelen. Som jeg sa tidligere, Enfield selger i bøtter og spann og er billige som fy, men det gjør ikke sykkelen bedre for det.
Den beste sykkelen går det ikke 13 av på dusinet, koster antagelig mer enn det gjennomsnittet vil bruke på sykkel.......
Fredags kveld eller ikke, er ganske enig med deg.
ja, ja...uansett så må jeg innrømme det jeg tidligere har sagt om denne tråden, og jeg mener det virkelig... Det har vert mye god underholdning igjennom en hard PMS periode :-) .....og så skulle jeg ønsket at Bringisen ihvertfall hadde rett i en ting...og det var at jeg hadde hatt meg en for mye på Fredagskvelden :-) .men dessverre. Jeg er på Jobb, og Fredag så gikk vi ut fra Peterhead etter at "tissemannen" hadde vert ombord og testet hele mannskapet. Du vet vi sjøfolk er konstant mistenkte for både Alkohol og drugg's pga. at vi er sjømenn. :-) ...og dessverre igjenn jeg var "Clean". :-) :-) ...hadde vert mye morsommere om Bringisen sine misstanker var riktige :-) :-)
- LoneRider
- Innlegg: 154
- Registrert: 10 aug 2013, 13:02
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003
- Sted: Telemark
Re: Hva er den beste sykkelen?
Bringisen har rett, det handler om følelser, og da spiller ikke oppramsingen av fornuftsbaserte argumenter noen særlig rolle. Og en sykkel som vekker såpass sterke antipatier hos mange kan vel aldri nå opp i en 'objektiv' kåring av beste mc?Bringisen skrev:Ja de følelsene , ja de følelsene Motorsykkel handler som oftest om følelser, ikke sant ?ZZR-Erling skrev:Føler jeg får lyst å nappe fronten litt opp forbi noen GS'er ja..DrGreve skrev:Bare for å ha det nevnt, hvis en Guzzi eller en 1200GS hadde vært de eneste syklene på markedet, så hadde jeg kastet mc-sertifikatet så langt inn i helvete at det hadde brent opp på veien..
Alternativt, aldri tatt av meg hjelmen i påsyn av noen andre og hatt garasjen så godt gjemt at absolutt INGEN andre hadde funnet den og noen gang sett hva som sto på innsiden.
God helg!
Det som jeg i tillegg liker er at GS svært ofte blir målestokk enten på den ene eller andre måten
Dette er nok en indikasjon på at denne sykkelen er en kandidat helt i toppen av listen vedrørende "den beste sykkelen".
Noen, som Dr.Greve, de vil verken se eller høre den engang Noen som ZZR-Erling, de vil kjøre fra den, enten opp et alpe-pass eller på bakhjulet forbi den , noen er opptatt av hvorfor det finnes så mye ekstra utstyr til en sykkel som skal være perfekt, osv , osv :-)å
Noen , ja veldig mange skal man tro interessen, synes det er en så interessant sykkel at de kjøper den. Flere og flere faktisk. Selv om det koster skjorten og noen ganger mer enn en bil.
Og til slutt, finnes det også noen slike som meg ......vi synes det er den beste sykkelen som er mulig å få tak i.....drømmesykkelen rett og slett. Det handler om følelser, og som noen sa; vi har forskjellige følelser.
-Den er komfortabel.
-Den er stor.
-Den har fantastisk god sittestilling med personlig tilpassing av sete og styre.
-Den er også fantastisk god for passasjer der passasjer sitter mye høyere enn fører og baksetet kan justeres frem og tilbake for personlig tilpassing.
-Man har en fantastisk oversikt over både trafikk og natur.
-Utforming av kåpedeler, motorkonstruksjon og justerbar vindskjerm gjør at man sitter godt beskyttet for vær og vind, også i normale hastigheter.
-Den er solid.
-Den selges og har vært solgt i et enormt antall som gjør at feil oppdages, blir diskutert og blir rettet på recalls eller ved neste modell.
-Den har mange muligheter for personlig utforming fra et hav av produsenter.
-Den har historie både når det gjelder motorkonstruksjon og når det gjelder sykkeltype
-Den er innovativ med mange tekniske løsninger både for sikkerhet og brukeropplevelse.
-Man får en følelse med opplevd kvalitet ved utforming av brukerdetaljer og detaljdeler.
-Den er en målestokk for mange produsenter og flere kommer stadig til.
-Den er multikunstnerisk med egenskaper som ikke gjør den dårlig i noen disipliner, noen er bedre på enkelte punkter men ingen er bedre på totalegenskaper pr.dags dato.
-Den er blitt rask nok til å dra fra 90% av trafikken de aller fleste steder.
-Den skaper diskusjon.
-Den er pen på sin måte, med sine spesielle detaljer som designere har lagt sin sjel i å utforme på en penset mulig måte. Penest mulig for å hindre tap av funksjon og for at trofaste GS-ryttere skal kjenne seg igjen. Den får ingen designpris som f.eks noen røde Italienere, men det er da heller ikke hovedpoenget med en slik motorsykkel. Form og funksjon kan i spesielle tilfeller kombineres for spissede egenskaper, men form og funksjon for totalegenskaper går sjeldent.
-Når man har eid en GS er den svært lett å bli glad i, man får ofte lyst til å kjøpe en neste gang også. Dette er min tredje
Dette er egenskaper som tilslutt bringer frem det ene avgjørende stikkordet for meg........allsidighet.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Sted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
Så så.....heng deg ikke opp i bagatellene om alkoholen "Anklagelsen" var mest i forsøk på å bringe mer humor inn i tråden. Du var jo kommet så godt i gangL-NA skrev:simpson skrev:Vet du hva L-NA, du er faktisk inne på noe.L-NA skrev:HALLLOO!!!!
Har Dere gått fullstendig av hengslene eller???
Her diskuteres (liksom) "Hva er den beste sykkelen" og så kommer uttalelser som
"kan være hvilken som helst sykkel" eller "Alle sykler som hittil har vært produserte er verdens beste" ????
Er det husmor porno eller MC forum dette her??? Jeg bare spør, og det med god grunn. "den som er best for meg, er nødvendigvis ikke best for...."
får frysninger nedover ryggen....
Verden er full av dritt sykler, gamle som nye, u-avhengig om jeg, eller du, eller hvem som helst liker den... eller ikke. U-avhengig av hvor mange solgte, eller hvor mye "diuppeditter" produsenten har klart å putte på den.
Den beste sykkelen. Da snakker vi om DEN sykkelen, ikke en hvilken som helst touring, eller RR eller noe som helst annet som du finner i en hvilken som helst Norsk garasje. Nei vi snakker om DEN....perfekte blanding av skjønnhet og funksjon. Integrasjonen og sofistikert design, ingeniørkunst, design og Kvalitet. En motorsykkel som ingen andre. En maskin som gir mye for mange forskjellige førere. Så spesiell, at det er i en klasse for seg. Den ultimate motorsykkel.... underverket.... legenden....
...og Bringisen.....bare glem det...
Argumenter som pris, salgstall osv sier ikke en dritt om sykkelen. Som jeg sa tidligere, Enfield selger i bøtter og spann og er billige som fy, men det gjør ikke sykkelen bedre for det.
Den beste sykkelen går det ikke 13 av på dusinet, koster antagelig mer enn det gjennomsnittet vil bruke på sykkel.......
Fredags kveld eller ikke, er ganske enig med deg.
ja, ja...uansett så må jeg innrømme det jeg tidligere har sagt om denne tråden, og jeg mener det virkelig... Det har vert mye god underholdning igjennom en hard PMS periode :-) .....og så skulle jeg ønsket at Bringisen ihvertfall hadde rett i en ting...og det var at jeg hadde hatt meg en for mye på Fredagskvelden :-) .men dessverre. Jeg er på Jobb, og Fredag så gikk vi ut fra Peterhead etter at "tissemannen" hadde vert ombord og testet hele mannskapet. Du vet vi sjøfolk er konstant mistenkte for både Alkohol og drugg's pga. at vi er sjømenn. :-) ...og dessverre igjenn jeg var "Clean". :-) :-) ...hadde vert mye morsommere om Bringisen sine misstanker var riktige :-) :-)
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Sted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
Nja....tenk deg om en gang til. Er du sikker på at de såkalte "antipatier" alltid er til det negative. Ofte har "antipatier" mange årsaker :-#LoneRider skrev:Og en sykkel som vekker såpass sterke antipatier hos mange kan vel aldri nå opp i en 'objektiv' kåring av beste mc?Bringisen skrev:Ja de følelsene , ja de følelsene Motorsykkel handler som oftest om følelser, ikke sant ?ZZR-Erling skrev:Føler jeg får lyst å nappe fronten litt opp forbi noen GS'er ja..DrGreve skrev:Bare for å ha det nevnt, hvis en Guzzi eller en 1200GS hadde vært de eneste syklene på markedet, så hadde jeg kastet mc-sertifikatet så langt inn i helvete at det hadde brent opp på veien..
Alternativt, aldri tatt av meg hjelmen i påsyn av noen andre og hatt garasjen så godt gjemt at absolutt INGEN andre hadde funnet den og noen gang sett hva som sto på innsiden.
God helg!
Det som jeg i tillegg liker er at GS svært ofte blir målestokk enten på den ene eller andre måten
Dette er nok en indikasjon på at denne sykkelen er en kandidat helt i toppen av listen vedrørende "den beste sykkelen".
Noen, som Dr.Greve, de vil verken se eller høre den engang Noen som ZZR-Erling, de vil kjøre fra den, enten opp et alpe-pass eller på bakhjulet forbi den , noen er opptatt av hvorfor det finnes så mye ekstra utstyr til en sykkel som skal være perfekt, osv , osv :-)å
Noen , ja veldig mange skal man tro interessen, synes det er en så interessant sykkel at de kjøper den. Flere og flere faktisk. Selv om det koster skjorten og noen ganger mer enn en bil.
Og til slutt, finnes det også noen slike som meg ......vi synes det er den beste sykkelen som er mulig å få tak i.....drømmesykkelen rett og slett. Det handler om følelser, og som noen sa; vi har forskjellige følelser.
-Den er komfortabel.
-Den er stor.
-Den har fantastisk god sittestilling med personlig tilpassing av sete og styre.
-Den er også fantastisk god for passasjer der passasjer sitter mye høyere enn fører og baksetet kan justeres frem og tilbake for personlig tilpassing.
-Man har en fantastisk oversikt over både trafikk og natur.
-Utforming av kåpedeler, motorkonstruksjon og justerbar vindskjerm gjør at man sitter godt beskyttet for vær og vind, også i normale hastigheter.
-Den er solid.
-Den selges og har vært solgt i et enormt antall som gjør at feil oppdages, blir diskutert og blir rettet på recalls eller ved neste modell.
-Den har mange muligheter for personlig utforming fra et hav av produsenter.
-Den har historie både når det gjelder motorkonstruksjon og når det gjelder sykkeltype
-Den er innovativ med mange tekniske løsninger både for sikkerhet og brukeropplevelse.
-Man får en følelse med opplevd kvalitet ved utforming av brukerdetaljer og detaljdeler.
-Den er en målestokk for mange produsenter og flere kommer stadig til.
-Den er multikunstnerisk med egenskaper som ikke gjør den dårlig i noen disipliner, noen er bedre på enkelte punkter men ingen er bedre på totalegenskaper pr.dags dato.
-Den er blitt rask nok til å dra fra 90% av trafikken de aller fleste steder.
-Den skaper diskusjon.
-Den er pen på sin måte, med sine spesielle detaljer som designere har lagt sin sjel i å utforme på en penset mulig måte. Penest mulig for å hindre tap av funksjon og for at trofaste GS-ryttere skal kjenne seg igjen. Den får ingen designpris som f.eks noen røde Italienere, men det er da heller ikke hovedpoenget med en slik motorsykkel. Form og funksjon kan i spesielle tilfeller kombineres for spissede egenskaper, men form og funksjon for totalegenskaper går sjeldent.
-Når man har eid en GS er den svært lett å bli glad i, man får ofte lyst til å kjøpe en neste gang også. Dette er min tredje
Dette er egenskaper som tilslutt bringer frem det ene avgjørende stikkordet for meg........allsidighet.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Sted: Helgeland
Re: Hva er den beste sykkelen?
Jeg må nesten spørre, har du fått mange mil i salen slik at du kan være skråsikker på at alt dette stemmer?Bringisen skrev: -Den er komfortabel.
-Den er stor.
-Den har fantastisk god sittestilling med personlig tilpassing av sete og styre.
-Den er også fantastisk god for passasjer der passasjer sitter mye høyere enn fører og baksetet kan justeres frem og tilbake for personlig tilpassing.
-Man har en fantastisk oversikt over både trafikk og natur.
-Utforming av kåpedeler, motorkonstruksjon og justerbar vindskjerm gjør at man sitter godt beskyttet for vær og vind, også i normale hastigheter.
-Den er solid.
-Den selges og har vært solgt i et enormt antall som gjør at feil oppdages, blir diskutert og blir rettet på recalls eller ved neste modell.
-Den har mange muligheter for personlig utforming fra et hav av produsenter.
-Den har historie både når det gjelder motorkonstruksjon og når det gjelder sykkeltype
-Den er innovativ med mange tekniske løsninger både for sikkerhet og brukeropplevelse.
-Man får en følelse med opplevd kvalitet ved utforming av brukerdetaljer og detaljdeler.
-Den er en målestokk for mange produsenter og flere kommer stadig til.
-Den er multikunstnerisk med egenskaper som ikke gjør den dårlig i noen disipliner, noen er bedre på enkelte punkter men ingen er bedre på totalegenskaper pr.dags dato.
-Den er blitt rask nok til å dra fra 90% av trafikken de aller fleste steder.
-Den skaper diskusjon.
-Den er pen på sin måte, med sine spesielle detaljer som designere har lagt sin sjel i å utforme på en penset mulig måte. Penest mulig for å hindre tap av funksjon og for at trofaste GS-ryttere skal kjenne seg igjen. Den får ingen designpris som f.eks noen røde Italienere, men det er da heller ikke hovedpoenget med en slik motorsykkel. Form og funksjon kan i spesielle tilfeller kombineres for spissede egenskaper, men form og funksjon for totalegenskaper går sjeldent.
-Når man har eid en GS er den svært lett å bli glad i, man får ofte lyst til å kjøpe en neste gang også. Dette er min tredje
Dette er egenskaper som tilslutt bringer frem det ene avgjørende stikkordet for meg........allsidighet.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;