Hva er den beste sykkelen?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av jhn »

DrGreve skrev:
jhn skrev:
DrGreve skrev:
Bringisen skrev:Nei det var da endelig godt at vi slipper å diskutere Apple's autokorrektur også :-)å
Står det ikke noe om dette i instruksjonsboka til GS, eller var det en frustrerende kommentar for at sykkelen din ikke er utstyrt med noe sånt?
Slapp av, det er sikkert tilgjengelig en eller annen plass.. Skal følge med på signaturen din å se om det kommer.. :)
Kanskje ikke så pent å blande seg inn i en personlig samtale, men jeg synes du gjør en unødvendig stor innsats med å være en utidig kranglefant.
Du ødelegger enhver mulighet for en humørfylt, nogenlunde saklig og trivelig diskusjon.
Bare oppgulp.
Jeg registrerer din mening, og noe videre polemikk om temaet vil være lite konstruktivt. Jeg vil bare opplyse om at jeg ikke er enig i at jeg i såfall er den eneste.
Vil bare korrigere litt ... ikke bare oppgulp, men mye.
Ingen videre polemikk fra min side nå, bortsett fra at ...
nei, du er sikkert ikke den eneste, men for tiden den ivrigste.

Brukeravatar
DrGreve
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2

Legg inn av DrGreve »

jhn skrev:
DrGreve skrev:
Bringisen skrev:Nei det var da endelig godt at vi slipper å diskutere Apple's autokorrektur også :-)å
Står det ikke noe om dette i instruksjonsboka til GS, eller var det en frustrerende kommentar for at sykkelen din ikke er utstyrt med noe sånt?
Slapp av, det er sikkert tilgjengelig en eller annen plass.. Skal følge med på signaturen din å se om det kommer.. :)
Kanskje ikke så pent å blande seg inn i en personlig samtale, men jeg synes du gjør en unødvendig stor innsats med å være en utidig kranglefant.
Du ødelegger enhver mulighet for en humørfylt, nogenlunde saklig og trivelig diskusjon.
Bare oppgulp.
Jeg ser i ettertid at du trenger en forklaring på hvorfor min siste kommentar/replikk til bringisen ble som den ble.
Hvis du husker den replikkveksingen om da bringisen endret min tekst i et sitat, slik at det så ut som om at jeg ba om unnskyldning for noe jeg hadde skrevet, så arresterte jeg han for det, og unnskyldningen hans var at det var apple sin skyld og at det skjedde utilsiktet.
Når han nå, flere måneder etter klarer å flette inn denne insidensen, så er jeg, etter min mening, i min fulle rett til å gi et spark tilbake. Forskjellen mellom han og meg er at han la inn dette emotikonen :-)å , mens jeg la inn dette :)
Jeg lar meg ikke pirke på uten at jeg svarer, og da kan det enten bli kvasst eller humoristisk, alt ettersom.
Så får enhver vurdere hvem som lar følelse og nag prege debatten, jeg er bare i denne tråden for å "krangle" litt.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Bringisen
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014

Legg inn av Bringisen »

DrGreve skrev:
For å gjøre mitt til å holde tråden innenfor motorsykkel og det som hører rundt emnet så slapper jeg helt av. Klart BMW er kompatibelt med Apple. Så det er ikke særlig frustrerende for meg, sykkelen min er ustyrt med sånt.
Har rettet min signatur til din ære :vs
Tipper det er frustrerende for deg å se dette bildet men se nederst og øverst på bildet :lol

Bilde
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Legg inn av JohnnyTh »

Er vel en Garmin inni der, så ikke så veldig overraskende. Men kanskje litt irriterende at det må Taiwanske deler til :D
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
simpson
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Legg inn av simpson »

JohnnyTh skrev:Er vel en Garmin inni der, så ikke så veldig overraskende. Men kanskje litt irriterende at det må Taiwanske deler til :D
Nå er jo Garmin amerikansk, og derfor er det som alt annet "made in USA" elektronik laget i Asia.

Brukeravatar
simpson

Legg inn av simpson »

Bringisen skrev:
DrGreve skrev:
For å gjøre mitt til å holde tråden innenfor motorsykkel og det som hører rundt emnet så slapper jeg helt av. Klart BMW er kompatibelt med Apple. Så det er ikke særlig frustrerende for meg, sykkelen min er ustyrt med sånt.
Har rettet min signatur til din ære :vs
Tipper det er frustrerende for deg å se dette bildet men se nederst og øverst på bildet :lol

Bilde
Litt synd at onkel adolfs sønner flørter med Apple. De er jo ikke best på en dritt utenom markedsføring.

Brukeravatar
DrGreve

Legg inn av DrGreve »

Bringisen skrev:[Tipper det er frustrerende for deg å se dette bildet men se nederst og øverst på bildet :lol
Hadde jeg ikke hatt penger samtidig som jeg ønsket meg en BMW, så hadde det sikkert vært frustrerende.
Hadde jeg hatt masse penger, og jeg absolutt måtte ha dette utstyret, og BMW var den eneste som hadde dette tilbehøret, hadde vært tifold (tusenfold) mer frustrerende, siden jeg aldri i verden vil kjøpe en BMW, i alle fall ikke en GS.
Ikke er jeg tilhenger av apple sine produkter heller, så dette går bra, skal du se. Jeg overlever :)
Dessuten er visst autokorrekten til apple noe dritt :lol
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

L-NA skrev:
Intruder skrev:Vidar Sandbeck sang at den beste bilen i verda er den som jeg har nå...du skulle bare høre hvis motòrn ville gå..... :mk
da vil jeg påstå at
beste sykkelen i verda er Intruderen jeg har nå....og der skal jeg love deg at motoren den gå`..
:mc7

men så æ je tullete å je da... :prop:
En gang leverte jeg inn to sykler for service hos Motorsykkelisten på Stord (ingen av disse var mine). Da mekanikeren som skulle gjøre jobben sto og så på syklene sa han." Vet du hva?...disse to syklene du kommer med her - er to av verdens beste sykler". Det var da en Honda VFR 750 (98 mod), og en 700 Intruder (86 mod).
Dette er vel ca 6-7 år siden, og han tok meg med inn i butikken for å vise meg en helt ny 750 Intruder som sto til salgs. Han sa da videre. "Se. Dette er enste forskjellen på en ny intruder og 86 modellen du kommer med". Han pekte da på låsen på styret, før han fortsatte. " og tror du Suzuki ville laget denne sykkel i så mage år om det ikke var bra greier"?.....Nei, og det trur jeg fortsatt ikke de hadde .... :-) :thumleft
Suzuki lager vel Intruder-utgaver enda,28 år etter starten..De er selvsagt forandret og forbedret på utallige måter på disse åra,men har det inntrykk at de fleste har vært bra..
Har forøvrig en 27 girs DBS Intruder Sabotage også,bra men motoren (jeg) er svak og moden for (den siste) olje.. :mc7
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
simpson

Legg inn av simpson »

ZZR-Erling skrev:Rektoren har talt, på sin sedvanlige nedlatende måte...regner med det går forn oppå den GS'n!
Det er ingen på dette forumet som har argumentert mere saklig med både egne og andres erfaring med en bestemt sykkeltype en Bringisen.
Han er genuint interessert i sykkeltypen og regner med at ihvrtfall han var bevisst på valget av sykkel før han bestilte ny sykkel. Tror ikke det var impulskjøp etter en titt på Charlie og co.
At han er entusiastisk? Ja selvfølgelig, han har tross alt brukt noen laken på den drømmen der.
Men jeg synes det er vanskelig å ta han på påstandene hans da det tross alt er vel argumenterte påstander fra hele mc-verden.
Jeg er ikke en GS entusiast, men er fasinert at en sykkel får sånn anerkjennelse fra hele verden.
Det er vel ikke tilfeldig eller skyldes oppskrytt reklame? For falsk reklamme avsløres fort.
Han er vel mer lik andre motorsykkellister flest enn du og meg hvis vi ser på salgstall?

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

simpson skrev:
ZZR-Erling skrev:Rektoren har talt, på sin sedvanlige nedlatende måte...regner med det går forn oppå den GS'n!
Det er ingen på dette forumet som har argumentert mere saklig med både egne og andres erfaring med en bestemt sykkeltype en Bringisen.
Han er genuint interessert i sykkeltypen og regner med at ihvrtfall han var bevisst på valget av sykkel før han bestilte ny sykkel. Tror ikke det var impulskjøp etter en titt på Charlie og co.
At han er entusiastisk? Ja selvfølgelig, han har tross alt brukt noen laken på den drømmen der.
Men jeg synes det er vanskelig å ta han på påstandene hans da det tross alt er vel argumenterte påstander fra hele mc-verden.
Jeg er ikke en GS entusiast, men er fasinert at en sykkel får sånn anerkjennelse fra hele verden.
Det er vel ikke tilfeldig eller skyldes oppskrytt reklame? For falsk reklamme avsløres fort.
Han er vel mer lik andre motorsykkellister flest enn du og meg hvis vi ser på salgstall?
Og det er ingen enda, som er i nærheten av å argumentere like godt for hva som er beste sykkelen. I stedet har det blitt for og imot GS. Jeg vil høre hva som taler for at andre sykler enn GS er best? Diskusjonen som går nå minner meg litt om han homofile som diskuterte homofili med en homofob. Nå viste det seg dog at den homofobe typen egentlig var litt skaphomse og i begynnelsen ikke turde innrømme det, verken for seg selv eller andre.. :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
simpson

Legg inn av simpson »

Jeg kjenner en offisel homo.....
Og han kjører forøvrig BMW........ :scratch

Brukeravatar
Kawagutten
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R

Legg inn av Kawagutten »

DrGreve skrev:
jhn skrev:
DrGreve skrev:
Bringisen skrev:Men jeg lurer på en ting, av punktene jeg ramset opp er det vel kanskje 4 av dem som kan realiseres til flere mil setet.
Mener du da virkelig at 2014 modellen er dårligere enn 2006 modellen på disse punktene?
Med respekt å melde, så er du åpenbart ikke noen retorisk mester. Jeg stillte deg et spørsmål om hva du mener på bakgrunn av at du overhodet ikke har kjørt sykkelen på langtur enda. Da har jeg spurt deg om din mening, og ikke nevnt noe om hva jeg mener. Jeg har ikke prøvd sykkelen, og kommer ikke til å bruke nevneverdig med energi for å få prøve den heller. En plass går grensen :lol

Forøvrig så kjørte jeg en GS1200 over Saltfjellet i 2008 (2007mod) og hvis din er sammenlignbar, så er det en drittsykkel :)
Jeg lurer litt ... hva er det som gjør dette til en drittsykkel?
Man har jo sett og hørt mange beskrivelser av GS "jeg liker/liker ikke ditten eller datten" eller "for slapp" "for stor" osv. Men det er sjelden noen sier drittsykkel. Du må være nesten den eneste
Jeg har forstått at du ikke liker motorens karakteristikk og utseende, du liker ikke snabelen, den er stygg osv osv ... men drittsykkel?
Mener du "jeg synes den er stygg" eller mener du "det er en DÅRLIG sykkel"?
Drittsykkel var muligens en hard karakteristikk, men jeg kjørte en GS1200 2007mod over Saltfjellet i kraftig sidevind mellom Storforshei og Storjord i Saltdalen på en søndagstur. Hjemover kjørte jeg min egen den andre veien i samme vind (riktignok fra andre siden) og eieren av den GS1200 og jeg var meget enig i at GS var langt mer ustabil sammenlignet med min 86-modell. Girkassen var kranglete/klunkete og generelt er det en dritstygg sykkel :)
Min definisjon stemmer ikke alltid overens med hva den jevne mann og kvinne mener, men det bryr meg lite :[-X

Og som et apostrof, det var ikke jeg som dro frem sammenligningen mellom en 2006 og 2014-modell..

Dette lover ikke bra for bmw at en 86 mod honda er bedre å kjøre?
Og selv om jeg ikke har så veldig mye i mot bmw er jeg nok ingen skap bmwofil :knegg
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
DrGreve

Legg inn av DrGreve »

Kawagutten skrev:
DrGreve skrev:
jhn skrev:
DrGreve skrev:
Bringisen skrev:Men jeg lurer på en ting, av punktene jeg ramset opp er det vel kanskje 4 av dem som kan realiseres til flere mil setet.
Mener du da virkelig at 2014 modellen er dårligere enn 2006 modellen på disse punktene?
Med respekt å melde, så er du åpenbart ikke noen retorisk mester. Jeg stillte deg et spørsmål om hva du mener på bakgrunn av at du overhodet ikke har kjørt sykkelen på langtur enda. Da har jeg spurt deg om din mening, og ikke nevnt noe om hva jeg mener. Jeg har ikke prøvd sykkelen, og kommer ikke til å bruke nevneverdig med energi for å få prøve den heller. En plass går grensen :lol

Forøvrig så kjørte jeg en GS1200 over Saltfjellet i 2008 (2007mod) og hvis din er sammenlignbar, så er det en drittsykkel :)
Man har jo sett og hørt mange beskrivelser av GS "jeg liker/liker ikke ditten eller datten" eller "for slapp" "for stor" osv. Men det er sjelden noen sier drittsykkel. Du må være nesten den eneste
Jeg har forstått at du ikke liker motorens karakteristikk og utseende, du liker ikke snabelen, den er stygg osv osv ... men drittsykkel?
Drittsykkel var muligens en hard karakteristikk, men jeg kjørte en GS1200 2007mod over Saltfjellet i kraftig sidevind mellom Storforshei og Storjord i Saltdalen på en søndagstur. Hjemover kjørte jeg min egen den andre veien i samme vind (riktignok fra andre siden) og eieren av den GS1200 og jeg var meget enig i at GS var langt mer ustabil sammenlignet med min 86-modell. Girkassen var kranglete/klunkete og generelt er det en dritstygg sykkel :)
Min definisjon stemmer ikke alltid overens med hva den jevne mann og kvinne mener, men det bryr meg lite :[-X

Og som et apostrof, det var ikke jeg som dro frem sammenligningen mellom en 2006 og 2014-modell..

I kraftig sidevind, vel å merke. Prøv å sette deg opp på en stor gummiball, så skjønner du følelsen :)

Bilde

Brukeravatar
Kawagutten
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R

Legg inn av Kawagutten »

DrGreve skrev:
Kawagutten skrev:
DrGreve skrev:
jhn skrev:
DrGreve skrev:

I kraftig sidevind, vel å merke. Prøv å sette deg opp på en stor gummiball, så skjønner du følelsen :)
Har ikke hatt gummiball før men har hatt gummibåt.Kan det gå for det samme?
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
DrGreve

Legg inn av DrGreve »

Kawagutten skrev:Har ikke hatt gummiball før men har hatt gummibåt.Kan det gå for det samme?
Ha, ha :) Jeg lar meg ikke lede i en debatt.
Nå er en ny GS-en garantert bedre enn en gammel VF1000F-2 på de fleste områder, men nå har jeg aldri lansert min Honda som et alternativ til verdens beste sykkel heller :)

Bilde

Svar