SneakyOwl log - Nye eventyr (gammel 690 Duke logg)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013!

Legg inn av Snikendeugle »

LordShaft skrev:Dette så ikke dumt ut i det hele tatt... Gleder meg til å høre hvordan lyden blir. Halve gleden med å filme sykkelklipp er jo å få med seg litt av lyden. Det er helt nytteløst uten ekstra mikrofon. Synd det ikke er laget en bedre ordning for dette på GoPro.... :sk?
Lydeksempel her :) :

[video]http://www.youtube.com/watch?v=Wd4uQpL1GhE[/video]

Her var det ikke kabel imellom kamera og mikrofon, men resultatet blir nok ganske likt. Jeg må bare finne ut om mikrofonen kan ligge i ytterste laget på Icon sekken eller ikke. Spørs hvor vindtett den er :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013!

Legg inn av LordShaft »

Dette lydeksempelet var jo veldig bra.... får fram den lyden som er viktig, uten at det blir sjenerende vindstøy eller for høy motordur....

Syns det er kult å redigere til musikk, samtidig som en får med motorlyder i enkelte tilfeller ;-) Er du noe god på å redigere filmer? Eventuellt hvilket program bruker du?

Selv bruker jeg Final Cut pro... men ser jeg må ordne meg noe ekstra utstyr :P :p

Forresten, er dette direkte film fra kamera, eller har du lagt til noe filter? Veldig bra fargegjengivning for å være action kamera :-)

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013!

Legg inn av Snikendeugle »

Akuratt den filmen er uredigert annet enn klipping. Veldig fornøyd med Drift Ghost kameraet, ja :)

Jeg er egentlig veeldig dårlig på redigering (men jeg vet hvor de fleste verktøy er og hvordan de brukes), men om jeg setter meg ned og med litt pågangsmot så hender det jeg klarer å lage noe fint.
Bruker forøvrig Adobe Premiere, men det er mest fordi det er det jeg vet hvordan jeg bruker... Hadde nok klart meg fint med det meste annet også.

Rundt juletider lagde jeg en montage med kun klipp og musikk fra 2013 sommerkjøring. Dette var før jeg satt opp noe lur form for lydopptak, så da ble det egentlig bare musikk. Og ikke så veldig nøye klipping heller i forhold til hva som hadde passet bra med musikken. Men resultatet ble OK for noe jeg brukte under 2 timer på å lage.
Mot slutten der gadd jeg ikke mer, så det ble et lengre klipp istedenfor flere som hadde passet bedre med musikken også... :p


[video]http://www.youtube.com/watch?v=KvJbO1FBn2c[/video]
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013!

Legg inn av LordShaft »

Det første som slår meg er helt klart fargegjengjivningen.... føler mer matt eller fargeløst med gopro, når jeg sammenligner mine egne klipp med det du la ut.... ser det spesielt godt på den biten når du tar film i regnet!

[video]https://www.youtube.com/watch?v=1XyBRPbA__0[/video]
Klart, nå er det sol, og tidlig sesong i fjor... så sammenligningsgrunnlaget blir ikke helt likt, men du ser kanskje hva jeg mener!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013!

Legg inn av LordShaft »

Her ser du et enda bedre eksempel...

SJUKT!!!
[video]https://www.youtube.com/watch?v=ebiCwfV9DC0[/video]

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013!

Legg inn av Snikendeugle »

Skjønner hva du mener. Virker som om Drift har en myyye bedre hvitbalansering enn Gopro
Men på en annen side så har Gopro kameraene veeeeldig mye bedre bilde generelt. Alt er skarpere og mer detaljert, og da er det også veldig smertefritt å legge litt fargekorreksjon på i etterkant.


Blitt litt forelsket i den nye Gopro Hero 3+ Black
Video med det kameraet i høyeste oppløsning og minimalt med kvalitetstap etter rendring:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=OKrfa0i ... 4-overview[/video]


Ikke at jeg har sjekket det opp noe særlig, men om det ikke er mulighet for å koble inn 3,5mm jack mic i Gopro, da går den ideen ut vinduet ihvertfall :<
Hadde jo vært morro å skytet en skikkelig sommer tour video i 2014 med skikkelig crisp kvalitet på bilde og lyd :)

EDIT: Harru sett:
http://gopro.com/camera-accessories/3-5mm-mic-adapter" onclick="window.open(this.href);return false;

:P
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013!

Legg inn av LordShaft »

Det er nok mulig, men da forsvinner litt av poenget med det kamerahuset.... det er helt tett.... du får slik med åpning i bakdekselet, men ikke åpning der porten til mic er. Så du må mekke til et eget hull... men da bør du bare filme når det er finevær... så da forsvinner litt av vitsen, spør du meg!

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013!

Legg inn av Snikendeugle »

Når du sier det så har jeg sett modifikajsoner på det tidligere. Bør fungere med et hull i siden (med mindre hele "skallet" dugger opp). Akuratt der har Gopro en jobb å gjøre. Kamerahus for et actionkamera er bak mål... :>
TVILER på at kameraet blir ødelagt av litt fuktighet eller noen dråper om det skulle komme noe inn.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013!

Legg inn av LordShaft »

Han kan umulig ha filmet dette i 4k!!! jeg har prøvd å filme selv med 4k med min gopro hero 3 og det er helt nytteløst om du er i bevegelse....

Nei, det blir nok ikke ødelagt av litt rein, men tror det kommer til å dugge veldig fort. Men det gjenstår jo bare å prøve egentlig... de kamerahusene koster ikke allverden.

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013!

Legg inn av hakhap »

LordShaft skrev:Han kan umulig ha filmet dette i 4k!!! jeg har prøvd å filme selv med 4k med min gopro hero 3 og det er helt nytteløst om du er i bevegelse....

Nei, det blir nok ikke ødelagt av litt rein, men tror det kommer til å dugge veldig fort. Men det gjenstår jo bare å prøve egentlig... de kamerahusene koster ikke allverden.
Hero3+ er vel omtrent dobbelt så kvikk på å spille inn 4k som Hero3
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013!

Legg inn av LordShaft »

Ja da forstår jeg... for alt over 1080p er ubrukelig på hero 3 black.... går fint om selve kamera står i ro, men til alt annet.... hakker som FY!! for ikke å snakke om størrelsen på bildefilene :lol

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013!

Legg inn av Snikendeugle »

Oppdaget i går at eksosen hang faaarlig nære "Dogbone" biten som holder svingarm og demper sammen, så da ble det noe justeringer i dag på hele eksosen... Skikkelig ork å løsne, skru fast, vri, løsne, skru fast for å finne det perfekte punktet for 3 deler av eksosen.. :-)å


"Oppdaget" også i går at sykkelen ikke så ut når det kommer til renhet. Mye veisalt og dritt som hadde satt seg ordentlig godt på eksosen blant annet.
Kjørte rundt på alle bensinstasjoner i nærheten (blant annet også Røa, Jongsanim! Så ingen Honda MSX utenfor bokhandelen :)) for å finne en med Selvvask stasjon. Selvfølgelig hadde ingen det, unntatt den som er nærmest meg, men som såklart var i ustand i dag. Så da ble "vasken" i dag begrenset til en boks med WD40 og et gammelt laken.

Før og etter vask + justeringer av eksos opphenget:

(Merk: Eksosen var så nærme når sykkelen var på støtten uten belasting på demperen. Når sykkelen var rettet opp var det mye bedre klaring).
Bilde

Bilde
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013!

Legg inn av jongsanim »

Fredager kjører jeg bil dessverre :-/ har ikke barnehageplass til dattera så fredager passer farfar...

Vet ikke om noe selvvask i nærheten, jeg bruker farfars oppkjørsel og hageslange når jeg vasker der :P Ser ut til at jeg prøver Bolten fremover hvis været blir som de har spådd, og har lyst til å sette den på torget ved bokhandelen ;)

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013!

Legg inn av Snikendeugle »

Blitt mye kjøring i dag!
Perfekt føre og vær :D
Fikk testet Icon Squad 3 sekken ganske godt også. 3+ timer kjøring, mye på motorvei i motvind, og enda ikke vondt i skulderen som jeg pleier å få med vanlig sekk. Mucho bra!

Liten mic-test fra nye lydoppsettet (Mic kabel mellom Zoom H1 og Drift Ghost kameraet):

Det må et par justeringer til merker jeg, både på kamerainnstillinger og mikrofon posisjon. Det mangler litt "oomph" i lyden.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=mN5FcXX ... e=youtu.be[/video]

EDIT:
Av en eller annen grunn, så ble halve filmen delt... Feil i opplastingen?. Kjørte en tur opp til Holmenkollbakken og tok en sightseeing for første gang(Bor tross alt et par hundre meter unna bare). Mye folk og militære som styrte trafikken.

EDIT 2: Tok bare litt tid. Nå funker'n
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Nostalgic
Innlegg: 205
Registrert: 11 okt 2013, 10:00
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R125 2013
Sted: Fredrikstad

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013!

Legg inn av Nostalgic »

Snikendeugle skrev:Blitt mye kjøring i dag!
Perfekt føre og vær :D
Fikk testet Icon Squad 3 sekken ganske godt også. 3+ timer kjøring, mye på motorvei i motvind, og enda ikke vondt i skulderen som jeg pleier å få med vanlig sekk. Mucho bra!

Liten mic-test fra nye lydoppsettet (Mic kabel mellom Zoom H1 og Drift Ghost kameraet):

Det må et par justeringer til merker jeg, både på kamerainnstillinger og mikrofon posisjon. Det mangler litt "oomph" i lyden.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=mN5FcXX ... e=youtu.be[/video]

EDIT:
Av en eller annen grunn, så ble halve filmen delt... Feil i opplastingen?. Kjørte en tur opp til Holmenkollbakken og tok en sightseeing for første gang(Bor tross alt et par hundre meter unna bare). Mye folk og militære som styrte trafikken.

EDIT 2: Tok bare litt tid. Nå funker'n

Endelig er "våren" her :prf Har selv vært ute å kjørt mye idag.

Mye bra videoer på kanalen din forresten, har sett gjennom så og si alle sammen nå!
Bilde
Nostalgic's Logg

Kjørelengde 2013 (14. Juli - 20. November) 7500km + ca. 1000km på skolesykkelen.
Kjørelengde 2014 (25. Februar - 28 November ) 8700km

Svar