Hva er den beste sykkelen?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
Kawagutten
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Kawagutten »

DrGreve skrev:
Kawagutten skrev:Har ikke hatt gummiball før men har hatt gummibåt.Kan det gå for det samme?
Ha, ha :) Jeg lar meg ikke lede i en debatt.
Nå er en ny GS-en garantert bedre enn en gammel VF1000F-2 på de fleste områder, men nå har jeg aldri lansert min Honda som et alternativ til verdens beste sykkel heller :)
Kanskje vi heller kan sammenligne gs med en litt gamlere goldwing så er den i allefall grei nok å kjøre normalt med? bare litt lettere i front.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Kawagutten

Legg inn av Kawagutten »

Kan ikke si jeg har vært så trofast mot Kawasaki de siste 3 åra for har kjørt noen Apriliaer og vært førnøyd med de også.Synes Aprilia har flere fine og gode sykler :-)
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bringisen
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014

Legg inn av Bringisen »

Fysisk sett skulle man naturlig tro at en GS med sin gedigne størrelse er mer utsatt for sidevind enn en liten sport tourer.
Man sitter jo også på en helt annen måte, selvfølgelig mye mer oppreist.
Det er sikkert ikke nødvendig å være rakket forsker for å tenke seg dette.
Jeg har nok heller ingen problemer med å tro at noen kan merke den forskjellen, og kanskje er det prisen man må betale for den herlige sittestillingen.
På den andre siden har jeg faktisk aldri lagt merke til dette som noe problem selv, har faktisk aldri tenkt over det.
Mulig jeg bør kjenne etter det neste gang jeg eventuelt er ute for sterk sidevind.
Om det er et stort nok "problem" for de fleste er jeg noe betenkt over.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

DrGreve skrev:
Bringisen skrev: At du trolig hadde ledd av mine opplevelser og følelser også til neste år er jo ingen bombe når man ser hvem det kommer fra. Og om noen velger å le av andre menneskers opplevelse av en motorsykkel gjør jo ikke opplevelsen av sykkelen annerledes. Motorsykkelen er like fantastisk selv om en "bedreviter" bryter ut i hånlig latter. Dette sier jo mer om personen som ler. Latter har i en evighet blitt brukt for å skjule sin usikkerhet.
Jeg må si at du har en meget utviklet fantasi og lager din egen virkelighet om hva andre mener, og når du møter litt motgang, så kommer det noen overdrivelser, slik som når jeg skriver "ler" så legger du til "hånlig".
Når jeg imøtegår din oppremsing av disse fantastiske egenskapene du lister opp, så er jeg "bedreviter".
Og når noen mener at du argumenterer på en nedlatende måte (jeg ville brukt belærende) så går du personen med å angripe personen på en "nedlatende" måte, "dette trodde jeg ikke om deg", uten å ta selvkritikk.
Alt dette er for å bruke dårlig skjulte hersketeknikker, og når ikke det hjelper, så tar du på deg offer-rollen. Stakkars, se hva de skriver om meg, uhuh...
Ta et godt råd, argumenter som en MANN og ikke som en sutrete unge.
Jeg krangler med ordførere, fylkestingsrepresentanter og såkalte næringstopper nesten daglig, og alt du slenger etter meg har jeg rygg til å bære og forventer at de jeg argumenterer med/mot også har den ryggen.
Det var dagens "belærende" innlegg, og det siste "belærende" innlegget fra meg i denne tråden.
Kan vi diskutere sykkel nå? :)
Godt sagt!

Brukeravatar
Kawagutten

Legg inn av Kawagutten »

Jeg sitter her og lurer på om Aprilia Dorsoduro 1200 kan bli verdens beste snart.Har prøve kjørt den og det ga en mektig ettersmak :-)
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

Kawagutten skrev:Jeg sitter her og lurer på om Aprilia Dorsoduro 1200 kan bli verdens beste snart.Har prøve kjørt den og det ga en mektig ettersmak :-)
Ja hvorfor ikke ? Hadde vært spennende å høre hva du likte spesielt godt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

om 100.000 sier noe feil, ja da er det fortsatt feil :lol
Er ikke noe tvil om hva som er beste sykkelen..... BMW s1000RR HP4 :vs

And on that bombshell.....GOOD NIGHT!! :knegg

Brukeravatar
DrGreve
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2

Legg inn av DrGreve »

LordShaft skrev:om 100.000 sier noe feil, ja da er det fortsatt feil :lol
Er ikke noe tvil om hva som er beste sykkelen..... BMW s1000RR HP4 :vs

And on that bombshell.....GOOD NIGHT!! :knegg
Sikkert en meget bra sykkel og ganske pen, men hvorfor i h...... sparer man inn på den ene lykta? Ser jo ut som om noen blunker ;)
Jeg syns det ødelegger totalinntrykket...
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Legg inn av Jompa »

Kawagutten skrev:Jeg sitter her og lurer på om Aprilia Dorsoduro 1200 kan bli verdens beste snart.Har prøve kjørt den og det ga en mektig ettersmak :-)
Det kan du godt lure på, men i dette forumet og i denne tråden er det Bush sr,s regel som gjelder.
Enten er du med oss, eller mot oss.

Og nå er det BMWfolket som laget reglene, akkurat som tigrene gjorde før dem.....
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Kawagutten

Legg inn av Kawagutten »

Bringisen skrev:

Bra sittestilling,gode kjøreegenskaper,gode bremser,artig motor og at den ser bra ut :-)
Var synd jeg kom ut for et meget kraftig regnvær på den turen eller kanskje bra for ellers kunne jeg kjøpt den der og da :-)
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

Kawagutten skrev:
Bringisen skrev:

Bra sittestilling,gode kjøreegenskaper,gode bremser,artig motor og at den ser bra ut :-)
Var synd jeg kom ut for et meget kraftig regnvær på den turen eller kanskje bra for ellers kunne jeg kjøpt den der og da :-)
Ja det er lett å la seg lede inn i fristelse når man får smaken på noe godt :D
Blir uansett morsomt når flere sammenligningstester kommer og Aprilia også er med. Denne klassen begynner å bli ganske stor etterhvert, flere og flere får øynene opp og vil være med.

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

Jompa skrev:
Det kan du godt lure på, men i dette forumet og i denne tråden er det Bush sr,s regel som gjelder.
Enten er du med oss, eller mot oss.

Og nå er det BMWfolket som laget reglene, akkurat som tigrene gjorde før dem.....
Ja det er ganske dramatisk og alvorlig, kan nesten sammenlignes med konflikten på Krim halvøya dette her.
Dette "BMWfolket", er de mange her inne ? Og hva er våpnene deres, og hvordan skal de av-væpnes?
Hvem skal "overta" denne "makten"?
Hvordan gjorde "dere" det da "Tigrene" forsvant ?

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Bringisen skrev:Fysisk sett skulle man naturlig tro at en GS med sin gedigne størrelse er mer utsatt for sidevind enn en liten sport tourer.
Man sitter jo også på en helt annen måte, selvfølgelig mye mer oppreist.
Det er sikkert ikke nødvendig å være rakket forsker for å tenke seg dette.
Jeg har nok heller ingen problemer med å tro at noen kan merke den forskjellen, og kanskje er det prisen man må betale for den herlige sittestillingen.
På den andre siden har jeg faktisk aldri lagt merke til dette som noe problem selv, har faktisk aldri tenkt over det.
Mulig jeg bør kjenne etter det neste gang jeg eventuelt er ute for sterk sidevind.
Om det er et stort nok "problem" for de fleste er jeg noe betenkt over.
Jeg tror V-strom er blandt de værste mtp sidevind, det er visstnok en kjent sak innad i "miljøet" Jeg har tilfeldigvis?? kjørt mye i vind og lagt merke til GS ser ut til å være litt mindre påvirket, og st-, rr- og coustom-sykler enda mindre. Det er ikke tvil om at større og høyere sykkel fanger mere vind. Store slette flater er visst verre enn store brutte flater. V-strom har store slette flater ... GS har vel ingen flater.
:-k Lang og myk gaffel hjelper vel heller ikke
Rart du ikke har lagt merke til det ... for min del begynner det å bli litt lite gøy fra 10-12 m/s ... hvis det er det som meldes på TV, så spøker det for tur.
Det er det største og kanskje eneste minuset jeg finner ved denne type sykkel.
Bare pga det ønsker jeg meg oftere og oftere en god st, og har vært meget nær et bytte ved flere anledninger.

Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Legg inn av JohnnyTh »

Dette at Adv type sykkel er følsom for sidevind er da ikke ukjent og helt sikkert ikke begrenset til GS. Ser mange nevner dette på andre forum. At Bringisen ikke har merket dette på sin nye 1200GS er sikkert ikke så rart. :-)

Hvilke små sports tourere er det vi snakker om? Jeg har aldri hatt en liten sportstourer.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

JohnnyTh skrev:Dette at Adv type sykkel er følsom for sidevind er da ikke ukjent og helt sikkert ikke begrenset til GS. Ser mange nevner dette på andre forum. At Bringisen ikke har merket dette på sin nye 1200GS er sikkert ikke så rart. :-)

Hvilke små sports tourere er det vi snakker om? Jeg har aldri hatt en liten sportstourer.
Ikke nødvendigvis små til å være sportstourere, men sammenlignet med høyere og mere omfangsrike eventyrere f.eks.
Ellers så ser jeg vel på 600 Bandit, CB 600 F, ZZR 600, VFR 7-800 osv osv som små sportstourere ... men understreker at jeg aldri har vært fristet til å bytte til liten st.

Svar