-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-


Ja-a..ikke dum den der!Snikendeugle skrev:I dag fant jeg den beste sykkelen!!!
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Fjollete var det beste ordet du kunne brukt.JohnnyTh skrev:Personlig synes jeg fjollete var et beskrivende ord for denne. Til og med GS ser jo bedre ut.Jompa skrev:HONDA CTX 1300
må være en toppkandidat til tittelen "beste sykkel".
Den viderefører Hondas stolte V4-tradisjon.
Etter vel 30 år med V4 har de nok forlengst plukket bort alle barnesykdommer.
Den har flere bruksområder, som mange mener at en god sykkel skal ha.
Man kan f.eks kjøre veldig langt på den, eller kjøre en kort tur.
Den kan brukes til å cruise med, vekker garantert oppsikt.
Sportsegenskapene er nok bedre enn GoldWings (?)
Og motoren med veivakslingen på langs kombinert med kardang bør vel tiltale både Guzzi- og BMW-entusiaster.
Og designet ?
Et resultat av evolusjon.
Se bare på tanken og kåpa som er skapt som en enhet, samme som de første VF1000F.
Modellen fyller opp tomrommet mellom Pan Europa og Gold Wing.
Den har alle de beste elementene fra sportstourerne og tungvektstourerne.
Honda har også vært så forutseende at de skjønner at stadig færre vil ha vindskjerm, som en følge av at det globale klimaet blir varmere.
Det kan jo være godt å få kjølt ned hodet.
Dette er mao sykkelen for alle som ønsker seg tradisjon, comfort, blikkfang, sportstourer, tungvektstourer i een og samme sykkel.
At den ser en smule overvektig er vel ikke rart, alle store touring og ADV- sykler vokser jo litt i lengde/høyde/bredde hver gang det kommer en ny modell.
Vent å se, dette kommer til å bli en storselger !
Men for all del sikkert en flott sykkel.
Og hva med meg da? Jeg er ikke av BMW-folket, men jeg tror gjerne at GS kan være "verdens beste sykkel" ... men når GS-eierne, vilt og uhemmet og i nesten religiøse ordelag har skrytt lenge nok, prøver jeg så godt jeg kan å finne gode argumenter mot.JohnnyTh skrev:Er jo bra folk skryter og er fornøyde med sitt eget valg. Problemet kommer jo når man ikke kan gjøre det uten å være nedlatende ovenfor andre. Ikke mange andre miljø der man finner så mange grupper som er nedlatende ovenfor de som har gjort andre valg.ZZR-Erling skrev:Se hvor det måtte bry megLordShaft skrev:Slikt folk blir ofte sett på som Judas, foreder eller lignende navn som passer gruppen best å kalle utskuddet der og da!ZZR-Erling skrev:
Men hva med meg da, er jeg i gruppen "BMW-folket"? Jeg taler makta i BMW-klubben midt imot vedrørende dems herske, propaganda og nedlatende stil.
Mao så er BMW en av de bikene jeg liker, men har ikke mista "gangsynet" alikevel.
Note 3
K1300s er en flott sykkel. Jeg så på en blå K1200s en gang men blåfargen var sånn Biltema blå og jeg syntes den var litt for plastikkaktig med store flater i denne blåfargen. Skled og veldig frem på salen, og så virket sideveskene små. Men K1300 er mye bedre designet synes nå jeg. De har vel kuttet ut de teite blinklysbryterne og?
Nå var det i anstendighetens navn Lordshaft sin, med 2 forskjellige størrelser på lyktene, som ser ut som om den blunker :)jhn skrev: DrGreve fant derimot to gode argumenter mot GS ... det ene var, litt følsom for sidevind, og det andre var at den blunker med det ene øyet
Beklager, jeg har nok blandet litt der da ... men GS'n har jo også et litt merkelig uttrykk i trynet, så du kan jo bruke argumentet der ogsåDrGreve skrev:Nå var det i anstendighetens navn Lordshaft sin, med 2 forskjellige størrelser på lyktene, som ser ut som om den blunker :)jhn skrev: DrGreve fant derimot to gode argumenter mot GS ... det ene var, litt følsom for sidevind, og det andre var at den blunker med det ene øyet
Blinklys er vel ikke noe problem på en BMW. Er jo ingen som bruker dem alikavel..ZZR-Erling skrev: Alle K12 har det gamle blinklyssytemet...det funker greit, men det trengs noe tilvenning. I 09 kom K1300S/R/GT og da ble det "japanskt", alt på en bryter...dog har det vært mye feil på de bryterne..og man kan si "BMW fikk de ikke til". Grunnen til at jeg kjører BMW, er at de er driftsstabile nok om man velger rette årgangene, og at de har teknikk som er tiltalende, god ergonomi og aerodynamikk ++
Viktig å flørte der en kan, du skal se når jeg blinker med langlysene duDrGreve skrev:Nå var det i anstendighetens navn Lordshaft sin, med 2 forskjellige størrelser på lyktene, som ser ut som om den blunker :)jhn skrev: DrGreve fant derimot to gode argumenter mot GS ... det ene var, litt følsom for sidevind, og det andre var at den blunker med det ene øyet
Nei, dette var ikke bra og med et så snevert bruksmønster kan jeg ikke tenke meg den som kandidat til den beste sykkelen.Jompa skrev:HONDA CTX 1300
må være en toppkandidat til tittelen "beste sykkel".
Den viderefører Hondas stolte V4-tradisjon.
Etter vel 30 år med V4 har de nok forlengst plukket bort alle barnesykdommer.
Den har flere bruksområder, som mange mener at en god sykkel skal ha.
Man kan f.eks kjøre veldig langt på den, eller kjøre en kort tur.
Den kan brukes til å cruise med, vekker garantert oppsikt.
Sportsegenskapene er nok bedre enn GoldWings (?)
Og motoren med veivakslingen på langs kombinert med kardang bør vel tiltale både Guzzi- og BMW-entusiaster.
Og designet ?
Et resultat av evolusjon.
Se bare på tanken og kåpa som er skapt som en enhet, samme som de første VF1000F.
Modellen fyller opp tomrommet mellom Pan Europa og Gold Wing.
Den har alle de beste elementene fra sportstourerne og tungvektstourerne.
Honda har også vært så forutseende at de skjønner at stadig færre vil ha vindskjerm, som en følge av at det globale klimaet blir varmere.
Det kan jo være godt å få kjølt ned hodet.
Dette er mao sykkelen for alle som ønsker seg tradisjon, comfort, blikkfang, sportstourer, tungvektstourer i een og samme sykkel.
At den ser en smule overvektig er vel ikke rart, alle store touring og ADV- sykler vokser jo litt i lengde/høyde/bredde hver gang det kommer en ny modell.
Vent å se, dette kommer til å bli en storselger !
Først og fremst så er jeg enig i at denne modellen var grusom, omtrent på linje med det styggeste jeg ser på veiene idag, og det er vel ikke noen hemmelighet hvilken sykkel det er.Bringisen skrev:Før hadde i allefall Honda respekt nok til å skjule motorene sine bak svære kåper som på CBR og Pan Eu syklene sine, men her prøver de så godt det går å ligne på HD og tabber seg ut med å kle av motoren.
Først og fremst vil jeg få takke for et flott og saklig formulert svar :)DrGreve skrev:Først og fremst så er jeg enig i at denne modellen var grusom, omtrent på linje med det styggeste jeg ser på veiene idag, og det er vel ikke noen hemmelighet hvilken sykkel det er.Bringisen skrev:Før hadde i allefall Honda respekt nok til å skjule motorene sine bak svære kåper som på CBR og Pan Eu syklene sine, men her prøver de så godt det går å ligne på HD og tabber seg ut med å kle av motoren.
Dernest er jeg forundret over at du mener motorer blir kledd inn fordi den er lite tiltalende. Da må jeg svare at, for å følge ditt resonnement, er det kanskje forståelig at BMW også kler inn sin boxermotor på sine touringmodellen hvor denne blir brukt. I allefall er jeg glad for det :)
Honda sin V4-motor har helt siden 1986 (fra den dag de gikk fra kjededrift til tannhjulsdrift for kammene) vist verden hvordan man lager en motor med silkemyk gange, er momentsterk og ikke minst, totalt uten feil og mangler. Ikke mange kan skryte av det :)
På CTX er motoren plassert med langsgående veiv og kammer og det må jo Guzzielskerne like, men den første som designer en aftermark-kåpe til denne som er penere, vil gjøre store penger, for stuket er, for å si det mildt, dritstygg :)
Nå synes jeg du var uhyre negativ. Du tror vel ikke at Honda har forsøkt å kopiere en HD, og dette er så likt de klarte å komme? Jeg tror bestemt at også Honda's ingeniører klarer å se forskjell på V2 og en V4, og ville klart å lage noe som ligner litt mere ... ingen med synet i behold vil vel påstå at dette er en kopi av noe som helst.Bringisen skrev:Nei, dette var ikke bra og med et så snevert bruksmønster kan jeg ikke tenke meg den som kandidat til den beste sykkelen.Jompa skrev:HONDA CTX 1300
må være en toppkandidat til tittelen "beste sykkel".
Den viderefører Hondas stolte V4-tradisjon.
Etter vel 30 år med V4 har de nok forlengst plukket bort alle barnesykdommer.
Den har flere bruksområder, som mange mener at en god sykkel skal ha.
Man kan f.eks kjøre veldig langt på den, eller kjøre en kort tur.
Den kan brukes til å cruise med, vekker garantert oppsikt.
Sportsegenskapene er nok bedre enn GoldWings (?)
Og motoren med veivakslingen på langs kombinert med kardang bør vel tiltale både Guzzi- og BMW-entusiaster.
Og designet ?
Et resultat av evolusjon.
Se bare på tanken og kåpa som er skapt som en enhet, samme som de første VF1000F.
Modellen fyller opp tomrommet mellom Pan Europa og Gold Wing.
Den har alle de beste elementene fra sportstourerne og tungvektstourerne.
Honda har også vært så forutseende at de skjønner at stadig færre vil ha vindskjerm, som en følge av at det globale klimaet blir varmere.
Det kan jo være godt å få kjølt ned hodet.
Dette er mao sykkelen for alle som ønsker seg tradisjon, comfort, blikkfang, sportstourer, tungvektstourer i een og samme sykkel.
At den ser en smule overvektig er vel ikke rart, alle store touring og ADV- sykler vokser jo litt i lengde/høyde/bredde hver gang det kommer en ny modell.
Vent å se, dette kommer til å bli en storselger !
Tidligere nevnte noen at nederst på listen ligger HD, og hva er det Honda gjør igjen ? Forsøker så godt det går å ligne på disse.
Jeg ser HD også er svært opptatt av disse merkelige kåpene med lav vindskjerm. HD selger kanskje bra, men det har ikke med sykkelen å gjøre, men imaget som er rundt merket.
Dette imaget har jo ikke Honda på samme måten, så jeg skjønner ikke hva disse produsenten tenker på da de på død og liv skal lage noe som ligner mest mulig på disse amerikanske syklene.
Yamaha har nå med respekt å melde gjort noe ut av motoren i sin Bolt og fått den også til å ligne, men denne Hondamotoren ligner jo ikke på noe.
Før hadde i allefall Honda respekt nok til å skjule motorene sine bak svære kåper som på CBR og Pan Eu syklene sine, men her prøver de så godt det går å ligne på HD og tabber seg ut med å kle av motoren.
Dette Honda gjør , mener jeg er å forsøke å pakke et knekkebrød inn i Stratos papir. I stedet for å produsere noe nytt eller følge sine egne fotspor, forsøker de å ligne noe annet eller forsøke å bli noe de ikke kan bli.
Eneste positive med denne modellen er at den sikkert blir komfortabel langs Route 66. Og den lar eierne være rimelig trygge på at den ikke stopper der slik at de unngår å bli ledd av fra de som kommer på de ekte sakene.