Først en liten presentasjon, mann på 52, dvs godt forbi forsinka pubertet og 40-årskrise, selv om noen og kaller det 50-årskrise.
Mitt MC eventyr startet for mange år siden egentlig. Jeg satt på med en kamerat bak på corvetten... Det var skitkult. Så da jeg var 16 kjøpte jeg en grønn Peuegot 10-girs racersykkel, sukk. Jeg holdt ikke følge med kompisenes moped og mine foresatte syns dette var en god løsning... Enda mer sukk. Far min fortalte og viste bilder av sin HD 1000ccm 1921 mod, som han solgte for 50 kroner til en fetter, den var visst tung å starte... Har vel aldri helt tilgitt han det...
Tiden gikk og jeg kjørte av og til på noen lånte mopeder, de store høydepunktene var allikevel da jeg tok bestefar sin Tempo Swing med håndgir og pedaler og freste innover skogsbilvegene i hjembygda. Da levde jeg..
Etter gymnaset tok jeg lappen på stor sykkel. 3-4 kjøretimer forsiktig rundt på Kongsvinger så kjørte jeg opp på en Honda 650. Men sykkel hadde jeg ikke råd til. Fikk en kompis på landbruksskolen som kjørte sykkel. Og etter endt skolegang flyttet vi på hver vår kant av landet. En gang jeg skulle besøke han på Nordvestlandet (bodde selv på Østlandet) tenkte jeg: WOW, jeg kan jo leie en motorsykkel. Jeg ringte dengang Udnes Motor, en Honda 500 skulle stå til min disp ei uke, med sidekofferter og det hele. Nå skulle gutta på tur. Jeg fortalte ikke noe til kompisen, han trodde jeg kom gyngende i min Renault 12 TL.
Med magen full av sommerfugler dro jeg til Udnes Motor og skulle hente vidunderet... Men neida, 500 var ikke der, men jeg kunne få en 750 for samme prisen, gosh det syns jeg ble litt stort. Men sidevesker ? Nei det var det ikke. Det måtte jeg jo ha. Ok sa råskinnet bak disken, vent en halvtime så kommer det inn en Yamaha XJ900 den har vesker...
Kan si det ble en uke jeg aldri glemmer. Vi kjørte nordvestlandet rundt, en tur til Trondheim og hadde det fantastisk. XJ'n var et råskinn og det ble jeg etterhvert og, ihvertfall i egne øyne...

Dette var vel den egentlige starten...
To be continued...