Utstyr 2014

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
bzzlink
Innlegg: 42
Registrert: 10 mar 2014, 23:06
Motorsykkelen din: KTM 690 enduro 2020

Re: Utstyr 2014

Legg inn av bzzlink »

Må bare slenge meg på og si at det er vanskelig å treffe riktig utstyr 1. gang. Når man tar lappen så vet man jo kanskje ikke hva slags sykkel man lander på en gang.

Det jeg har lyst til å komme med av tips er å ikke forsøke å finne noe vanntett. Med mindre du er klar for å bruke _penger_ og kjøpe deg Rukka, så er det bedre å finne en jakke som ikke har en eller annet liksom vanntett og pustende membran. De er som regel ikke vanntette, men til gjengjeld puster de ikke. Finnes sikkert unntak, men det er min erfaring ihvertfall.

Så her er min anbefaling:
Skinnjakke som er vindtett, men har lufting som kan åpnes, og plass til tjukk genser under. Følg med i tilbudstråden på dette forumet, eller sjekk http://fc-moto.se" onclick="window.open(this.href);return false; og http://polo-motorad.de" onclick="window.open(this.href);return false; skal være mulig å finne seg en til rundt 2000,-
Kevlar jeans jeg synes Scott og Dainese har de beste
Streetsko med beskyttelse f.eks http://www.ridestore.no/alpinestars-joe ... llow-flour" onclick="window.open(this.href);return false;
Cordura bukse med boblefor, finnes mange typer, koster rundt en tusenlapp, Jofama er vel ikke noe dårlig valg.
Regndress biltema har billig

Da har du kjøreutstyr som er godt å ha på, ser tøft ut, og passer til det meste.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Utstyr 2014

Legg inn av ojda »

De derre skoa der kan vel knappest kalles motorsykkelutstyr =;
For en tur til kiosken, ok :-k Men ved en velt gjør vel joggeskoa
nesten like god jobb.
Nei, kjøp sjikkelige støvler og hansker. Du vil forstå hvorfor ved første velt :[-X
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Utstyr 2014

Legg inn av Snikendeugle »

Jeg har både veltet og kræsjet når jeg hadde moped... Med joggesko. No problem :prf
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Utstyr 2014

Legg inn av ojda »

Snikendeugle skrev:Jeg har både veltet og kræsjet når jeg hadde moped... Med joggesko. No problem :prf

Ja, jeg bør kansje reformulere det til "De fleste vil forstå hvorfor ved første velt" :-)å
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
bzzlink
Innlegg: 42
Registrert: 10 mar 2014, 23:06
Motorsykkelen din: KTM 690 enduro 2020

Re: Utstyr 2014

Legg inn av bzzlink »

Vet det er forskjellige oppfatninger av hva som er bra og ikke. Jeg mener at det beste kjøreutstyret er det man gidder å bruke hver gang man kjører.

Er jo ofte det er greit å ikke komme i full bobledress, men i noe som ser ut som jeans og en skinnjakke når man bare skal stikke bort til en kompis eller på en cafe eller i et kundemøte. Det gjør ihvertfall at jeg bruker sykkelen mer, og at jeg bruker kjøreutstyr mer.

Jeg har de Alpinestars skoene selv, og ser ikke helt hvorfor de skulle vært noe mindre sikre enn gjennomsnitts touringsko?
Kan strekke meg til at de er litt mindre vridningsstive siden de er lavere, men på alt annet er de minst like bra.

Det aller tryggeste er jo å bli hjemme og lese avisa. :mk

Svar