Jeg våknet i dag og kikket ut ved 6-tiden, sola titter frem og det ser ut til å bli en bra tur-dag. Er ikke på jobb i dag så tenker å bruke dagen til noe (i mine øyne) fornuftig. F.eks en motorsykkeltur..
Jeg hadde allerede planlagt ruta og lagt inn på Tomtom'en.

Etter en tur med bikkjene i skogen sammen med fruen har gradestokken kommet seg litt over 0. Det bør den være. Drar allikevel på godt med klær. Har lasta på Sykkelen med alle pølsekokere og tankveske, greit å se hvordan det funker med den og, litt med tanke på turbulens osv. Og jeg skal ha med kamera, kjekt å ha det der så slipper jeg å gå av...Jeg kjørte til første pit-stop på Kirkenær for å bunkre Betty. Greit med full tank.

Nei, det er ikke min som lekker, har heller ikke fylt over, det var der...
Jeg er klar for tur, skrur på radioen på Scala Rider'n og Led Zeppelin synger Stairway to Heaven i øra mine. Hva skal jeg med stairway, jeg har jo GS

. Tar en kjapp tur innom moderen og får litt mat og kaffe før jeg drar videre nord-øst-over fra Flisa. Passerer svenskegrensen.

Veiene er tørre og fine, men det ligger snø i veikanten. Veiene her er knallfine.
Varmen i håndtakene står på 1, og varmen i setet er faktisk god å ha.
Kommer ned mot Klara og tempen er litt bedre. Veiene her er knall, ligger og cruiser på E.nde gir og bare koser meg. Glemmer faktisk å gire med denna sykkelen.
Blir mer og mer førnøyd med Betty.
Jeg kommer ned på E45 etterhvert og her er veiene enda bedre. Mulighet for å strekke ut litt :)

Litt stopp må man ha uansett i det nydelige været.

Autovernet får være fotostativ, jeg og vil være med :)
Holder E45 ned til Sunne og legger veien over Gräsmark mot Charlottenberg. Slike veier trives vi bedre på, ute på bygda med mye små oversiktelige svinger, kanskje en bonde med traktor bak neste bakketopp. eller løsgrus i vegen. Det tas høyde for ting og det er en fantastisk opplevelse med en fleksibel motor i svensk bygdelandskap. Men hvor er telehiv og sprukket asfalt ???
Nei sant, jeg er ikke i Norge... Pussige greier hva de svenskene kan..
Veien mot Gräsmark er bare fin.
Ankommer Charlottenberg og det er vel lov til en liten harryhandel ?

En rull løs general

Ruller over grensen og stopper på Skotterud for siste pitstop før heimen. 30 mil siden første fylling, det klukker ned litt over 15 liter, ikke dårlig. Men nå har ikke jeg kjørt galemann heller.
Tar en avstikker om Austmarka på vei hjem og her var det flust med det jeg ikke fant i Sverige av telehiv, sprukket veidekke, løsgrus og hompetitten. Jaja, det er jo Austmarka da.. :-)å
Jeg kommer med ned på veien igjen og merker at jeg må hjem, har glemt å spise og slik... Magen skriker og jeg drat de siste mila hjem og parkerer Betty i skjulet. Veldig fornøyde begge to skal jeg tro

Tilbake i skjulet etter 40 mil i dag og snart klar for nye turer.. Dvs, tror jeg skal justere litt ventiler og muligens få tak i en styreforhøyer...
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km