VELDIG fine MC-veier! Skal definitivt ta meg en tur rundt der om jeg leier her en gang eller kjører busaen ned en vinter. Knallbra dekkeAJ skrev:Dette må være samme sted jeg var for noen år siden. Ble invitert inn på museet av innehaveren av butikken i svingen rett før vi endte opp i Guadalest.TBI81 skrev:Ja, hvordan er været og hva gjør jeg akkurat nå? De siste dagene har det vært noen få grader i øllen og opp mot 27 i skyggen. Tar knekken på noen flextimer i Spania og snublet forleden innom et snedig lite motorsykkelmuseum på vei opp i fjellene (nær Guadalest). Her var det mye snacks! Synd en ikke kunne leie sykler her![]()
Husker at fyren snakket litt skandinavisk (mest svensk...) også, faktisk.
Det ble ingen omvisning på museet den gangen, men har mange ganger hatt lyst til å dra tilbake. Ikke minst fordi det er mange skikkelige fine MC-veier i området![]()
Blir nok til at vi tar turen en dag - på MC.
Kanskje noe å planlegge til neste sesong...

Museet var, som du sier, rett "i svingen før Guadalest"

Var å kjørte litt i Sierra Nevada i Andalucia i fjor og der er også definitivt flusst med MC-veier. Tok fjellene og småveier helt ned til Gibraltar. Hadde håpet å kunne kjøre over Pico Veleta (3,398 m)men måtte ha spesialtillatelse for å fortsette over fra 2,150 m dessverre. Et par kjappe fra den turen:
Sierra Nevada Antequera Olvera