Verksted laget stygt merke i gaffel (oppdatert)

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Anomie
Innlegg: 41
Registrert: 29 aug 2013, 15:00
Motorsykkelen din: '73 500 Four

Verksted laget stygt merke i gaffel (oppdatert)

Legg inn av Anomie »

Leverte inn sykkelen for å få skiftet simmerringene i forgaflene. Da jeg fikk den tilbake så la jeg umiddelbart merke til et stygt merke / lang og bred ripe langs det ene gaffelbenet. Metallet var bulket innover i tillegg. Sikkert fra en skrustikke?

Det var også et merke i tanken på samme siden hvor skaden på gaffelbenet er. Gikk å hentet kundebehandleren på verksted og fikk han til å se over skadene. De skulle snakke med han som har gjort jobben, men han var da på skolebenken den dagen.

Hva er rimelig å forvente at verkstedet gjør med dette? Tok bilde av sykkelen da jeg brukte den sist for en uke siden, og det viser helt klart at disse merkene ikke er der før verkstedstimen

Update : Det viste seg å være en årelang vaierslitasje som var dekket over originalt med klips. Da verkstedet monterte delene tilbake, så ble dette klipset montert noe lavere slik at det dype merket virket som det hadde kommet der etter reperasjonen. Verkstedet fant ut av dette og satt klipset tilbake slik det nå dekker slitasjemerket. Når det kommer til tanken fikk jeg dratt ut den lille bulken med en industriell sugekopp. Siden de ikke var skyld i merke på gaffelbenet skal jeg heller ikke påstå de har skylden i dette heller.

:-)
Sist redigert av Anomie den 19 mar 2014, 12:02, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Erman
Innlegg: 399
Registrert: 04 mai 2010, 13:13
Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
Sted: Oslo

Re: Verksted laget stygt merke i gaffel

Legg inn av Erman »

Du har jo overlevert din sykkel til deres ansvar. Jeg ville forventet at de må reparere skadene med det samme du viste dem, UTEN at du ba de om det.
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100

Anomie
Innlegg: 41
Registrert: 29 aug 2013, 15:00
Motorsykkelen din: '73 500 Four

Re: Verksted laget stygt merke i gaffel

Legg inn av Anomie »

Enig. Men når de leverer den fra seg uten å si ifra om noe, så er det vel for sent å tro at de ordner opp i noe automatisk.

Brukeravatar
MGR1
Innlegg: 497
Registrert: 08 feb 2013, 16:40
Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - Aprilia Pegaso 650 1997
Sted: Norge

Re: Verksted laget stygt merke i gaffel

Legg inn av MGR1 »

Det er uinteressant for deg at de ønsker å snakke med sin mekaniker. Interne oppgjør kan de ta på bakrommet. Eller tror de deg ikke? Stå på, og forlang nytt gaffelben og tank.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Verksted laget stygt merke i gaffel

Legg inn av Snikendeugle »

Jepp, det er nok bare å kreve nytt av dette. Som MGR1 sier, så får interne oppgjør bli mellom dem, og ikke gå utover kunden.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Verksted laget stygt merke i gaffel

Legg inn av kjellv »

Anomie skrev:Leverte inn sykkelen for å få skiftet simmerringene i forgaflene. Da jeg fikk den tilbake så la jeg umiddelbart merke til et stygt merke / lang og bred ripe langs det ene gaffelbenet. Metallet var bulket innover i tillegg. Sikkert fra en skrustikke?

Det var også et merke i tanken på samme siden hvor skaden på gaffelbenet er. Gikk å hentet kundebehandleren på verksted og fikk han til å se over skadene. De skulle snakke med han som har gjort jobben, men han var da på skolebenken den dagen.

Hva er rimelig å forvente at verkstedet gjør med dette? Tok bilde av sykkelen da jeg brukte den sist for en uke siden, og det viser helt klart at disse merkene ikke er der før verkstedstimen.
Det virker som de har brukt en praksiselev til jobben.

Greit nok det, de skal også lære av det de gjør. Men praksiselevene har ingen ansvar, en erfaren mekaniker skal ha oppsyn med eleven under arbeidet. Det har derfor ingen betydning for din sak hva eleven sier om dette. Det er teknisk leder (for det er vel et godkjent mc-verksted du har brukt?) som har ansvaret.

Anomie
Innlegg: 41
Registrert: 29 aug 2013, 15:00
Motorsykkelen din: '73 500 Four

Re: Verksted laget stygt merke i gaffel

Legg inn av Anomie »

kjellv skrev:
Anomie skrev:Leverte inn sykkelen for å få skiftet simmerringene i forgaflene. Da jeg fikk den tilbake så la jeg umiddelbart merke til et stygt merke / lang og bred ripe langs det ene gaffelbenet. Metallet var bulket innover i tillegg. Sikkert fra en skrustikke?

Det var også et merke i tanken på samme siden hvor skaden på gaffelbenet er. Gikk å hentet kundebehandleren på verksted og fikk han til å se over skadene. De skulle snakke med han som har gjort jobben, men han var da på skolebenken den dagen.

Hva er rimelig å forvente at verkstedet gjør med dette? Tok bilde av sykkelen da jeg brukte den sist for en uke siden, og det viser helt klart at disse merkene ikke er der før verkstedstimen.
Det virker som de har brukt en praksiselev til jobben.

Greit nok det, de skal også lære av det de gjør. Men praksiselevene har ingen ansvar, en erfaren mekaniker skal ha oppsyn med eleven under arbeidet. Det har derfor ingen betydning for din sak hva eleven sier om dette. Det er teknisk leder (for det er vel et godkjent mc-verksted du har brukt?) som har ansvaret.
Dette tenker jeg også. De burde visst om skadene da de gikk over arbeidet. Jeg så det med en gang da jeg sjekket om alt var festet nøyaktig før jeg kjørte den hjem.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Verksted laget stygt merke i gaffel (oppdatert)

Legg inn av Intruder »

En kamerat av meg skulle hente sin sykkel,det viste seg at det var borte en bit av et deksel..Den viste seg å ligge under setet,og hvordan den var kommet dit ante de først ingenting om...
Etter ei stund var visst jobben gjort av en mekaniker som selvsagt hadde sluttet....
Men de ordnet opp til slutt... :lol :prf
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Anomie
Innlegg: 41
Registrert: 29 aug 2013, 15:00
Motorsykkelen din: '73 500 Four

Re: Verksted laget stygt merke i gaffel (oppdatert)

Legg inn av Anomie »

Endte godt her også til slutt :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Svar