For campinginteresserte, hva pakker dere med dere på tur ?

... om deler, tilbehør, MCutstyr, renhold, forsikring, kjøreklær til fører og passasjer osv.
Vagabond60
Motorsykkelen din: BMW K 1600 GTL

Re: For campinginteresserte, hva pakker dere med dere på tur

Legg inn av Vagabond60 »

Nytt av året for meg er kaffimaskin (sånn med kapsler), er lei av den kaffien jeg finner på magne steder i utlandet og så lenge jeg finner 220v noe sted, så får jeg en delig kopp kaffi eller 2 før jeg begynner på frokosten.

ellers pakker jeg mindre og mindre for hvert år og turne blir lengre og lengre (litt over 3 uker i fjor).
Men camping i telt, blir det lite av !

Brukeravatar
Epylypzon
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Kontakt:

Legg inn av Epylypzon »

Bringisen skrev:
Epylypzon skrev:
Bringisen skrev:Det beste forsøket jeg fikk til :redface

Jeg skal se om jeg heller får tatt noen bilder i helgen og legge ut. Det er jo uansett flottere å se på bilder enn en liste.
Eneste er at en slik liste viser vekt også :-)
Jeg kommer nok opp mot ca 20 kg utenom egenvekt på kofferter.

Bilde
Kan du legge ut bildet i normal oppløsning? ;)

Hm. Kanskje jeg skulle lagd noe lignende selv.
Har forsøkt å redigere innlegget mitt, kanskje listen kan forstørres litt ved å klikke på den nå ?

Bilde
Der ja :)
Nå må jeg bare kjøpe meg ei vekt, skal jeg få gjort det samme som deg :P
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Bringisen
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014

Legg inn av Bringisen »

Epylypzon skrev:
Bringisen skrev:
Epylypzon skrev:

Jeg skal se om jeg heller får tatt noen bilder i helgen og legge ut. Det er jo uansett flottere å se på bilder enn en liste.

Bilde

Har forsøkt å redigere innlegget mitt, kanskje listen kan forstørres litt ved å klikke på den nå ?

Bilde
Nå er kanskje vekting ned på grammet litt for spesielt interesserte, men jeg har hatt listen med meg fra annet friluftsliv. Greit å vite hva man bærer/laster med seg, og samtidig lett å se hvor man kan spare.
Synes det er artig og 20 kg bagasje er ikke så galt.....
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Epylypzon
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Kontakt:

Legg inn av Epylypzon »

Bringisen skrev:
Epylypzon skrev:
Bringisen skrev:
Epylypzon skrev:

Bilde

Bilde
Nå er kanskje vekting ned på grammet litt for spesielt interesserte, men jeg har hatt listen med meg fra annet friluftsliv. Greit å vite hva man bærer/laster med seg, og samtidig lett å se hvor man kan spare.
Synes det er artig og 20 kg bagasje er ikke så galt.....
Neida, men artig å se.. Å i disse pms tider kan jeg fint holde på med slik
20kg er ikke så mye nei. Det er bra syns jeg. Har aldri veid bagasjen min. Men har vært innom noen trafikkstasjoner på tur. Å da har sykkelen veid 280+ -kg om jeg ikke husker feil.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Bringisen
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014

Legg inn av Bringisen »

Da har jeg lagt frem min pakkeliste bortsett fra dorullen, skoene og stolen. Finner pokker ikke stolen igjen. Kanskje jeg må ha meg en ny stol? :-k

Bilde

Og her har jeg pakket alt i koffertene , cargobaggen og i pakksekken i henhold til pakkelisten.
Pakker i forskjellige pakkposer oppe i koffertene for å holde ting adskilt. En pakkpose for "innerst" klær, en for ytterklær, en for hygieneprodukter og en for andre ting som "camping ting".
Sovepose, liggeunderlag og "teltklær" pakker jeg i Givi pakkposen. Da kan jeg bare ta den med inn i teltet når det er slått opp.
I cargobagen har jeg kamerautstyr og andre ting lett tilgjengelig. Har laget noen polstrete vegger i denne slik at den blir som en "fotobag".

Bilde
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Svar