Note 3
Det er en tråsykkel :) ikke så veldig spennende, du kan se her.LordShaft skrev:Har du fått deg trå eller trø sykkelkan bli spennende å se bilde om det er førstnevnte
![]()
Note 3
Det var nok ikke vium, men vanlig "imigrasjon".JohnnyTh skrev:Vi får se hvordan dette blir. Jeg søkte om visum på flyplassen og skrev "Business" på hensikten med besøket i Korea. Det var ingen problem så vi får ta det derfra.
Korea virker som et kjempespennende land og jeg håper jeg får muligheten til å utforske nærområdet litt. Har fått meg en flott leilighet her og en TRÅsykkel. Har fri en dag i uken så den må brukes fornuftig.
Du har sikkert rett. Det bare sto visum på lappen mener jeg og ble levert i "visumskranken"simpson skrev:Det var nok ikke vium, men vanlig "imigrasjon".JohnnyTh skrev:Vi får se hvordan dette blir. Jeg søkte om visum på flyplassen og skrev "Business" på hensikten med besøket i Korea. Det var ingen problem så vi får ta det derfra.
Korea virker som et kjempespennende land og jeg håper jeg får muligheten til å utforske nærområdet litt. Har fått meg en flott leilighet her og en TRÅsykkel. Har fri en dag i uken så den må brukes fornuftig.
Du kan ikke søke om det fra annen plass enn hjemlandet ditt, og du må ha en LOI for å søke.
Du bør få orden på det til neste gang du skal ned.
Sykkel i Korea?![]()
Nei takk, det er 5000 ganger større mulighet for å være innblandet i ulykke i trafikken enn hjemme, og da hadde jeg ihverfall ikke syklet.
Ansatte i samme firma som meg har forbud mot å kjøre sykkel, moped eller å sykle i trafikken der pga farene.
Det er det nok ikke, kommer an på hva hva du definerer som syden. For en Nordmann er vi ganske nærme tskjort vær. Koreanerne går med boblejakke. Vet ikke helt hva tempraturen har vært i dag men jeg tipper 15 grader eller mer. Tskjorte og ei litt tykk skjorte var helt perfekt. Vindstille og sol. Det er veldig kaldt om natten. Faktisk ned mot 0 grader.Busa Trond skrev:Er det Syden temperatur der?
Nå vet ikke jeg hvilken landsby du er i. Jeg har bare vært, Ulsan, Buan og Soul, og der er trafikken livsfarlig.JohnnyTh skrev:Må si jeg er overrasket. Hadde en sykle tur idag. Og trafikken var merkelig snill. Nå er det riktig nok ikke noen stor by her, men ganske travel. Men det å bevege seg her på to hjul var helt greit. Ååå jeg har lyst på to hjul med motor!
Jeg tenker aldri kjøre i Sør Korea, har åkt nok taxi som beskrevet over for å ikke ønske å aktivt vare del av den trafikken.simpson skrev:Nå vet ikke jeg hvilken landsby du er i. Jeg har bare vært, Ulsan, Buan og Soul, og der er trafikken livsfarlig.JohnnyTh skrev:Må si jeg er overrasket. Hadde en sykle tur idag. Og trafikken var merkelig snill. Nå er det riktig nok ikke noen stor by her, men ganske travel. Men det å bevege seg her på to hjul var helt greit. Ååå jeg har lyst på to hjul med motor!
Rødt lys betyr ikke rødt, bare at du skal stoppe hvis det ikke er klart.
Alle har tv i bilen og alle ser på tv mens de kjører. Tok drosje fra flyplassen inn til Soul og drosjesjåføren ligger i 150-160 km/t og ser på såpeopera med en tåre i øyekroken. Og det er helt vanlig.
Ikke bli for overmodig bare for at det er rolig i trafikken en søndag.
Skjønner ikke hva du mener? Den har jeg jo kjøpt alt...LordShaft skrev:Se på det som en klok avgjørelse.... du kan jo straks kjøpe akkurat den sykkelen du vil når du kommer hem...
Fartsgrensene er ganske lave her borte og mc har ikke lov til å kjøre på motorveier, så her er nesten alt aktuelt.Kawagutten skrev:Kjøp hva du selv liker og ikke hva folket her liker altså ikke ....
Fartsgrenser er det ikke noen som bryr seg om i Korea, ikke andre trafikkregler heller for den saks skyld.JohnnyTh skrev:Fartsgrensene er ganske lave her borte og mc har ikke lov til å kjøre på motorveier, så her er nesten alt aktuelt.Kawagutten skrev:Kjøp hva du selv liker og ikke hva folket her liker altså ikke ....
Vi kan vel ikke helt sammenligne trafikk i Korea med Norge heller da. At du mener jeg er den eneste i Korea som tror trafikken er ufarlig er jo ganske hard påstand. Jeg må altså være dummere enn alle andre utlendinger her. Og det kan jo være. Det jeg har sagt er at jeg forventet det værre og overrasket over hvor snill trafikken er. Har opplevd mye mer agresiv kjøring i feksempel Paris og Madrid. Grunnen til at det ikke er lov å kjøre MC på motorvei er på grunn av at mc har for lav hastighet. Det er i værtfall de de sier på ROKriders og de lokale her. Sikkert pga at her er de aller fleste mc 125ccm.simpson skrev:Fartsgrenser er det ikke noen som bryr seg om i Korea, ikke andre trafikkregler heller for den saks skyld.JohnnyTh skrev:Fartsgrensene er ganske lave her borte og mc har ikke lov til å kjøre på motorveier, så her er nesten alt aktuelt.Kawagutten skrev:Kjøp hva du selv liker og ikke hva folket her liker altså ikke ....
Grunnen til at du ikke kan kjøre mc på motorveier er nettopp pga faren i trafikken der nede.
Vet du ikke sier det er så ille, men alle statistikker viser det totalt motsatte.
Så tror nok at "alle" ser farene der uten deg.
Det er 5000 ganger større mulighet får å være innblandet i ulykke i Korea i forhold til norge, 5000 ganger![]()
Vi må gjennomgå kurs før vi reiser dit på jobb som forteller mye om kulturen, trafikken, visumregler osv osv.
Jeg har jobbet i Soul og Busan. Har mange bekjente som jobber bla i Ulsan og Okpo.JohnnyTh skrev:Vi kan vel ikke helt sammenligne trafikk i Korea med Norge heller da. At du mener jeg er den eneste i Korea som tror trafikken er ufarlig er jo ganske hard påstand. Jeg må altså være dummere enn alle andre utlendinger her. Og det kan jo være. Det jeg har sagt er at jeg forventet det værre og overrasket over hvor snill trafikken er. Har opplevd mye mer agresiv kjøring i feksempel Paris og Madrid. Grunnen til at det ikke er lov å kjøre MC på motorvei er på grunn av at mc har for lav hastighet. Det er i værtfall de de sier på ROKriders og de lokale her. Sikkert pga at her er de aller fleste mc 125ccm.simpson skrev:Fartsgrenser er det ikke noen som bryr seg om i Korea, ikke andre trafikkregler heller for den saks skyld.JohnnyTh skrev:Fartsgrensene er ganske lave her borte og mc har ikke lov til å kjøre på motorveier, så her er nesten alt aktuelt.Kawagutten skrev:Kjøp hva du selv liker og ikke hva folket her liker altså ikke ....
Grunnen til at du ikke kan kjøre mc på motorveier er nettopp pga faren i trafikken der nede.
Vet du ikke sier det er så ille, men alle statistikker viser det totalt motsatte.
Så tror nok at "alle" ser farene der uten deg.
Det er 5000 ganger større mulighet får å være innblandet i ulykke i Korea i forhold til norge, 5000 ganger![]()
Vi må gjennomgå kurs før vi reiser dit på jobb som forteller mye om kulturen, trafikken, visumregler osv osv.
Hvor i Korea er det du jobber?
Tror ikke jeg vil annbefale å ikke bry seg om trafikkregler her. Det er mye kontroller, både i byene og ute langs veiene. Ser politikontroller daglig.