Jeg har i årevis hatt eldre endunkere, men nå etter jeg fikk Street Triplen, har ikke en sylinder, 48 hk og svampete bremser vært noe som frister.
Jeg trenger mer ooooommmmppphh for å trives og har de siste dagene trålt nettet etter en real reiseenduro som tåler litt røff bruk. Prisnivået har jeg ikke helt bestemt meg for men jeg ser for meg inntil 70 000, helst mindre.
Det må gå "bra" og ha bremser som matcher,
Det er jo noen som raskt peker seg ut:
Yamaha Super Tenere 750;
Jeg liker Yamaha, 750 motoren er pålitelig og KAN skiftes i en TDM 850 motor, denne skal skli "rett inn". det vil gi drøye 80 hk mot drøye 70 orginalt.
Honda Africa Twin 750:
Flott og pålitelig sykkel, men ser litt slapp ut motormessig med bare drøyt 60 hk. Har lite erfaring med denne, kjenner ingen som har en slik.
Cagiva Elefant 900 IE:
Et dristig valg, har lest meg opp til at den sliter med en del elektriske feil. Men den ser fantastisk ut i Lucky Explorer utgaven.
KTM Adventure 950
Blir sikkert for dyr og skal ha myye suppe. Har sikkert blant de aller beste grus egenskaper...
BMW GS 11000:
Ser det ligger en 95 mod på finn til 60' har absolutt ingen peil på denne. Er heller ikke min favoritt pga nebbet.
Kjøper jeg meg en av disse skal den rigges med grusdekk, i alle fall noen gode hybrid-dekk. Jeg har jo en super asfaltsykkel jeg ikke har planer om å kvitte meg med.
Noen som har tips, erfaringer og kommentarer? Tviler jo på det da, men.... kom igjen.