_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
AJ skrev:Her ser det ut til at de har "tatt'n helt ut"...:
Visse ting bør man rett å slett ikke ta ut offentlig... :-#
Ikke en sykkel du kunne tenke deg å vurdere som din neste, antar jeg...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
SuperMorten skrev:
Jeg begynner å mistenke problemer på designkontoret til Honda. Tror ikke røykeloven gjelder der, for noen har røyka sokkene sine..
Kanskje det gitt?
Men etter å ha studert sykkelen litt nærmere kan det jo sies at det er en artig løsning med passasjersalen som kan vippes opp som ryggstøtte for føreren ved solo-kjøring
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Sykkelen er, iflg artikkelen, bergnet på unge sosiale byboere som lever i en digital medieverden.
Det kan jo hende at folk som er født senere enn 1990 har litt andre tanker om design enn oss
som er 40pluss ?
Ikke sikkert at ungdom lar seg friste av mcdesign som egentlig ikke har endret eg mye de siste 50 årene.
Jompa skrev:
Ikke sikkert at ungdom lar seg friste av mcdesign som egentlig ikke har endret eg mye de siste 50 årene.
Skal ikke se bort fra det, nei.
Det er kanskje dette Honda tar sikte på; å lage motorsykler som har mer urban scooter i seg, funksjonelt og designmessig, enn MC?
Og som yngre urbane folk kan fatte interesse for...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Pen og pen??? Det spørs hva man er vandt med og hva man har lyst skal være pent.
Er det penere med glatte flater eller noe som det ser ut som en pensjonert rørlegger har tegnet?
Hadde den vært penere hvis det hadde stått f.eks. BMW, Moto Guzzi eller Ducati på
siden av den eller hadde den vært innovativ, som enkelte ville kalt det?
AJ skrev:Her ser det ut til at de har "tatt'n helt ut"...:
Visse ting bør man rett å slett ikke ta ut offentlig... :-#
Ikke en sykkel du kunne tenke deg å vurdere som din neste, antar jeg...
Neeeeee, kanskje ikke...
Men det er klart at Jompa har et poeng. Vi er kanskje ikke i målgruppa, og de skal kanskje ha litt kredd for å våge å lage noe litt(ehhh, ganske mye) utenom det vanlige!
Så får helle historien si hva som ble topp og hva som var flopp.
For meg er det likegyldig hvem som er i målgruppa for denne skapelsen.
Jeg feller en tåre over at en produsent som Honda, som har levert et utall klassikere opp igjennom årene, nå i all hovedsak leverer motorsykler som er et tydelig bevis på at tunge psykofarma IKKE hører hjemme i en designavdeling
Honda har 38 stk andre sykkeltyper mellom 125 og 1832 ccm i sitt sortiment, så det er håp.
Ikke mange som kan vise til så stort utvalg å tilby sine kunder. Hvis det er noen?
Ta feks CBR1000RR:
denne har ennå ikke TC eller Powermaps, og den er således akterutseilt iom de aller fleste konkurentene har det, dog har den nok en bra ABS.
Før var Honda for meg synonymt med interessante sykler, nå er det igrunn bare helt motsatt, det skjer jo så lite hos dem.
Hos Aprilia, Kawasaki og ikke minst hos BMW, er det liv i leiren!
Her er det full fokus på elektronikk, og på å slippe interessante nyheter!
Nå må ikke dere være så gammeldagse og negative og fastlåste i deres vante tenke-mønstre.
Jeg synes også den var stygg som fy, men det synes jeg om mange andre sykler også.
At de eksisterer plager meg overhodet ikke, og det er jo takket være slike sokke-røykende designere verden er i utvikling. Hadde vi ikke hatt disse folka så hadde vi alle sammen kjørt rundt i T-Ford og HD.
Denne Hondaen ser jo ut til å være neste generasjon cruiser, og mest sannsynlig langt mere behagelig enn de fleste av dagens, som jo kan sies å henge litt etter den gjennomsnittelige evolusjons-hastigheta.
Ang manglende elektronikk, så er det ikke alle som anser antispinn, antislædd med tilbakevirkende kraft, Tip-Tronic og "regnværs-knapp" som Benelli kalte det for mange år siden, vi kan jo føye til "racer-knapp" "grus-knapp" "by-knapp" og "landeveis-knapp", som det eneste saliggjørende på en mc
Det blir ikke min neste sykkel, men dette er såvidt jeg forstår en krysning mellom scooter og mc (som Integra), og som sådan synes jeg den er ganske vellykket. Jeg vil gi Honda credit for å tenke nytt :)
Slike Scootere er vel ganske så populære i en del andre land med stor tetthet av store byer. Flere produsenter leverer Scootere med "større" motorer. For meg ser dette ut som en scooter og ser for så vidt futurisk nok ut til å tilfredsstille de som måtte ønske denne typen to-hjuling.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.