Takk for svarJompa skrev:Jeg har plenty med erfaring, riktignok fra en dt 125 x, men det er i grove trekk samme sykkel.
Motor: driftsikker og lettstarta. Svak på lavt turtall, men det er vel alle 125cc totaktere.
Ingen problem på de 6 årene døtrene mine hadde DTen.
Fjæring og ramme: Som på en skikkelig sykkel.
Klarer fint to voksne uten å botne på bakfjæringa![]()
Bremser: Mer enn nok, skiver i begge endene.
Setet: Hårdt som emn planke.
Og toppfarta er vel ikke helt uinterresant: 120 på speedometeret.
Ikke akkurat det jeg ville høreJompa skrev:Liker ikke å være gledesdreper, men om noe ser dårlig ut..... ja da er det dårlig.
34000 km med høyt turtall sliter på motorn.
Trimpotte tyder på eier som kjører det jernet klarer.
Og hvorfor er det satt på noe som ligner hjemmelaga forsterkninger på begge sider av ramma,
der svingarmene er festet.
Om du liker å mekke, og har litt peiling, får du nok en bra sykkel ut av denne.
Men det koster litt, og da er kanskje den som står i annonsen under ikke så verst ?
Takk for komplimentet :-)Jompa skrev:Var forresten litt rask å skrive at det er trimpotte på sykkelen.
Den ligner veldig på orginalpotta, bortsett fr a fargen.
En time senere.............
Var innom caferacertråden din nettop.
Regner med at du klarer å skille skit fra gull når evt ser DTen "live" .
Men i utgangspunltet er det en bra sykkel.
Var det samme jeg tenkteSnikendeugle skrev:15k var ikke dårlig pris for bagatellting som er enkle å fikse.
Litt av morroa må jo være å "fikse den opp" :))
Fin den. Men jeg ser at det sitter Dep anlegg på den. Vet ikke om dette er slipon eller fulleffekt... er det fulleffekt, så står den vel sånn ca. likestilt sånn rent mekanisk med den andre.. Eller er jeg helt på jorde nå??patrikskauen skrev:Med tanke på at den DT'en til 15k ville trengt litt "restaurering" om jeg kan kalle det for det, så vil det jo naturligvis gå med litt penger og tid til dette. Med mindre du har lyst til å holde på og stelle istand sykkelen er vel denne et mulig alternativ?
En ganske så strøken DT jeg fant på Finn
Ser ut som det kan sitte på en DEP lyddemper ja :) Kun slip-on så vidt jeg kan se hvertfall...Erik.H.M skrev:Fin den. Men jeg ser at det sitter Dep anlegg på den. Vet ikke om dette er slipon eller fulleffekt... er det fulleffekt, så står den vel sånn ca. likestilt sånn rent mekanisk med den andre.. Eller er jeg helt på jorde nå??patrikskauen skrev:Med tanke på at den DT'en til 15k ville trengt litt "restaurering" om jeg kan kalle det for det, så vil det jo naturligvis gå med litt penger og tid til dette. Med mindre du har lyst til å holde på og stelle istand sykkelen er vel denne et mulig alternativ?
En ganske så strøken DT jeg fant på Finn