Det gjelder jo å få et godt moment når disse skal settes fast.
Denne gir jo et godt moment vil jeg tro.... (KRAFT X ARM = Godt moment.... ??

Den gir jo godt moment da....Kawagutten skrev:Kanske den er for stor.Trenger du en mindre kan du låne en av meg :-)
Ja det er nok det området som er aktuelt for mc og da er det greit med 2 stykk som dekker hverandreKawagutten skrev:Har to stk som dekker hverandre fra 4- 120Nm
NEI.Solo-rider skrev:Har tenkt å være flink å bruke momentnøkkel når jeg skifter tennplugger.
Det gjelder jo å få et godt moment når disse skal settes fast.
Ja bildet der det vises hva 7 Nm har du vel vist før.Og bildet+ det du skriver om moment gode ting å ha i tankene når en setter fast med lave momenter.
Dette vil jeg i beste fall kalle pølsevev
Det er fordi Ducati er laget i Italia, og der kan man ikke forvente at noen forstår hva det betyr å trekke til en bolt :-)simpson skrev: Dette vil jeg i beste fall kalle pølsevev![]()
Du har moment på alt av bolter uavhening av materiale som kombineres.
På Ducati f.eks er det moment på ALLE skrueforbindelser hvis du ser i verkstedmanualen.
M13?tagesk skrev:Det er fordi Ducati er laget i Italia, og der kan man ikke forvente at noen forstår hva det betyr å trekke til en bolt :-)simpson skrev: Dette vil jeg i beste fall kalle pølsevev![]()
Du har moment på alt av bolter uavhening av materiale som kombineres.
På Ducati f.eks er det moment på ALLE skrueforbindelser hvis du ser i verkstedmanualen.
Men skrur du en M13 av stål ned i stål trenger du ikke momentnøkkel for å vite når den sitter.
[TaSK]
Kanskje det finnes på vidda også i tillegg til Italia men det er ikke ISO standard.Jompa skrev:M13 finnes, likeså m7, m9, m11 m15 og flere. Men ikke veldig vanlig.
Alle metriske gjengedimensjoner finnes også med forskjellige stigninger.
F eks finnes m10 med 0,8 mm, 1,0 mm og 1,25 mm stigning.
Jeg kan ISO standarden på Metriske gjenger og det var derfor jeg stusset når M13 ble nevnt.Jompa skrev:Ok, fant ikke M13.
Men både M11, 17 og flere, her er ISO-standarden:
http://www.tribology-abc.com/calculators/metric-iso.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg sier bare at medmindre noe annet er spesifisert, er momentet oppgitt med tørre gjenger.Voodoodoo skrev:Så Tagesk du mener at locktite legger til rette for å trekke av gjenger?
Finner det da veldig rart at locktite spesifikt sier at en ikke skal endre moment ved bruk av locktite.
Nederst side 2: http://www.henkelna.com/us/content_data ... _Guide.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;