
Hvor mye kubikk eller effekt er for lite? Tråden om å gå ned i kubikkstørrelse
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Øvelse gjør alkis osv 

-
- Innlegg: 738
- Registrert: 08 jun 2012, 18:42
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
- Bosted: Oslo!
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
HahaTBI81 skrev:Øvelse gjør alkis osv
Sent from my HTC One using Tapatalk
-
OnlineTore L
- Innlegg: 1049
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.
Jeg kunne også gjerne høre litt om det, for det kan egentlig være nært forestående for min del :)Ketil skrev: 19 feb 2021, 18:04Velkommen som bidragsyter til forumetmogs skrev: 19 feb 2021, 12:40 Hei! Jeg er vel ikke ny her, har luska rundt her i 10 år nå så det er kanskje greit å si litt om meg sjøl. Fra Drammen, pensjonist, unger dratt fra hjemmet for mange år siden og dermed blitt bestefar, hørtes gammalt ut :/ Har øvelseskjørt med et par stykker som som spurte her inne etter hjelp fram til lappen kom i boks. Hyggelig å bli kjent på den måten.
Kjører en T7 Yamaha som jeg datt pladask for i fjor sommer. Grusvei/drittvei fikk ny mening etter 10 år på R 1200 GS.
Nok om meg, detter vel innom med kommentarer i ny og ne.Jeg ble bare litt nyskjerrig på din overgang fra R 1200 GS til en Tenere 700. Kan du si noe om hvordan det var å gå ned i sylindervolum, fordeler og eventuelle ulemper? Spør da jeg ikke er helt fremmed for å gå samme vei om noen år.
Sist redigert av AJ den 19 feb 2021, 19:18, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Flyttet fra medlemspresentasjonstråden til annen og mer relevant tråd.
Begrunnelse: Flyttet fra medlemspresentasjonstråden til annen og mer relevant tråd.
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite? Tråden om å gå ned i kubikkstørelse
Leker jo litt med tanken selv også, da...
Og det er vel ingen superhemmelighet at jeg vurderer Moto Guzzi V85TT, som stadig vekk er interessant og kanskje mer interessant nå siden 2021 modellen har fått nye og lettere felger som gjør at sykkelen nå kan kjøres med slangeløse dekk.
I tillegg har motoren fått mer moment i lave og middels turtallsområde.
For å få til dette ser det ut til at de har måttet ofre 4 HK...
Uten at det antakelig gjør noen stor forskjell.
Meeeen... jeg smugtitter også litt på KTM 890 Adventure...
.
Så jeg må si at jeg, som Ketil og Tore L, også er nysgjerrig på mogs sine erfaringer med å gå fra GS 1200 til Yamaha T-7
...
Og det er vel ingen superhemmelighet at jeg vurderer Moto Guzzi V85TT, som stadig vekk er interessant og kanskje mer interessant nå siden 2021 modellen har fått nye og lettere felger som gjør at sykkelen nå kan kjøres med slangeløse dekk.
I tillegg har motoren fått mer moment i lave og middels turtallsområde.
For å få til dette ser det ut til at de har måttet ofre 4 HK...
Uten at det antakelig gjør noen stor forskjell.
Meeeen... jeg smugtitter også litt på KTM 890 Adventure...

Så jeg må si at jeg, som Ketil og Tore L, også er nysgjerrig på mogs sine erfaringer med å gå fra GS 1200 til Yamaha T-7

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite? Tråden om å gå ned i kubikkstørrelse
Svar til Ketil! Motivasjonen til å gå ned i sykkelstørrelse er hovedsakelig at vi her er vel egentlig litt mindre og lite på langtur lengre. Hun på baksetet var i grunnen vel forsynt.
Var litt stort bare å kjøre butikk og fisketur med GS`n. Kikket litt etter noe som var passe til både min lommebok og kropp, så da datt det ned på T7èn. Den er lettkjørt og kvikk, motor er veldig fleksibel og godt drag over hele registeret . Den er enkel, forutsigbar og kommer ikke med noen overraskelser på verken på grus eller landevei. Og det er nedkokt sykkel når det kommer til dikkedarier som nivåjustering, og alskens elektronikk. ABS er avstengbart, men har redda meg på grusveg m traktor midt i veien imot over bakketopp.
Orginal vindskjerm måtte byttes, holdt på å bli gal av vindsus, byttet til høyere GIVI og vinglets. Går veldig greit med passasjer også, men der var GS meget bedre selvfølgelig. Masse forbedringer å få i dempersystemer og fjærer. + masse div snop. Bare å handle på nettet.
Savner egentlig ikke GS`en kjenner jeg.
Var litt stort bare å kjøre butikk og fisketur med GS`n. Kikket litt etter noe som var passe til både min lommebok og kropp, så da datt det ned på T7èn. Den er lettkjørt og kvikk, motor er veldig fleksibel og godt drag over hele registeret . Den er enkel, forutsigbar og kommer ikke med noen overraskelser på verken på grus eller landevei. Og det er nedkokt sykkel når det kommer til dikkedarier som nivåjustering, og alskens elektronikk. ABS er avstengbart, men har redda meg på grusveg m traktor midt i veien imot over bakketopp.

Orginal vindskjerm måtte byttes, holdt på å bli gal av vindsus, byttet til høyere GIVI og vinglets. Går veldig greit med passasjer også, men der var GS meget bedre selvfølgelig. Masse forbedringer å få i dempersystemer og fjærer. + masse div snop. Bare å handle på nettet.

Savner egentlig ikke GS`en kjenner jeg.

-
OnlineTore L
- Innlegg: 1049
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite? Tråden om å gå ned i kubikkstørrelse
Jeg ser litt på - Triumph Tiger 900 GT - KTM 790 / 890 Adventure, og BMW 750 / 850 GS :)
Dette er mc'er på pluss - minus 200 Kg, rundt 100Hk - mer en nok for meg å kjøre med, eller å dra på tur med. Hvis jeg ønsker meg en mer touring preget mc, så kjøper jeg meg en brukt BMW - RS - GT - RT som nr 2 sykkel i tillegg - :)
Dette er mc'er på pluss - minus 200 Kg, rundt 100Hk - mer en nok for meg å kjøre med, eller å dra på tur med. Hvis jeg ønsker meg en mer touring preget mc, så kjøper jeg meg en brukt BMW - RS - GT - RT som nr 2 sykkel i tillegg - :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite? Tråden om å gå ned i kubikkstørrelse
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite? Tråden om å gå ned i kubikkstørrelse
Ser den med 890`en. Er ikke det egentlig maken til det du har bare med mindre motor?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite? Tråden om å gå ned i kubikkstørrelse
Kan jo gjerne si det.mogs skrev: 19 feb 2021, 21:15 Ser den med 890`en. Er ikke det egentlig maken til det du har bare med mindre motor?
Men 890'en er lettere, antakelig mer smidig og letthåndterlig i tillegg til at den har en artig rekketoer motor

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite? Tråden om å gå ned i kubikkstørrelse
Ja der er vi på linje. Det er det med det letthåndterlige som sjarmerte meg tvert.
Handlet også KRIEGA soft så tursykkel er det fortsatt.
Handlet også KRIEGA soft så tursykkel er det fortsatt.

- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite? Tråden om å gå ned i kubikkstørrelse
Sporer av litt...:
hva med å slenge deg med på årets MCsiden.no tour-treff?
viewtopic.php?p=393973#p393973
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite? Tråden om å gå ned i kubikkstørrelse
Hehe. Som jeg skreiv så har jeg luska rundt og fått med det meste av skriverier her inne. Har nok vært inne på tanken og det kan friste om alt rundt passer. Litt tidlig og bestemme det enda.
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite? Tråden om å gå ned i kubikkstørrelse
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite? Tråden om å gå ned i kubikkstørrelse
Legg inn av Tore L » 19 feb 2021, 20:36
Jeg ser litt på - Triumph Tiger 900 GT - KTM 790 / 890 Adventure, og BMW 750 / 850 GS
Hva frister mest?
Legg inn av Tore L » 19 feb 2021, 20:36
Jeg ser litt på - Triumph Tiger 900 GT - KTM 790 / 890 Adventure, og BMW 750 / 850 GS
Hva frister mest?
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite? Tråden om å gå ned i kubikkstørrelse
Jeg har inntrykk av at T7 er en veldig god allrounder som er bygget for å tåle mye, og som gir mye kjøreglede. Det jeg har vært litt skeptisk til er tankstørrelse og rekkevidde, men ser jo at den brukes av flere som kjører langturer, jeg er nok blitt bortskjemt med en GSA med 30 liter tank. Uansett veldig fint å høre dine erfaringer med downsizing. Hadde også vært fint med et bilde av din T7mogs skrev: 19 feb 2021, 20:31 Svar til Ketil! Motivasjonen til å gå ned i sykkelstørrelse er hovedsakelig at vi her er vel egentlig litt mindre og lite på langtur lengre. Hun på baksetet var i grunnen vel forsynt.
Var litt stort bare å kjøre butikk og fisketur med GS`n. Kikket litt etter noe som var passe til både min lommebok og kropp, så da datt det ned på T7èn. Den er lettkjørt og kvikk, motor er veldig fleksibel og godt drag over hele registeret . Den er enkel, forutsigbar og kommer ikke med noen overraskelser på verken på grus eller landevei. Og det er nedkokt sykkel når det kommer til dikkedarier som nivåjustering, og alskens elektronikk. ABS er avstengbart, men har redda meg på grusveg m traktor midt i veien imot over bakketopp.![]()
Orginal vindskjerm måtte byttes, holdt på å bli gal av vindsus, byttet til høyere GIVI og vinglets. Går veldig greit med passasjer også, men der var GS meget bedre selvfølgelig. Masse forbedringer å få i dempersystemer og fjærer. + masse div snop. Bare å handle på nettet.![]()
Savner egentlig ikke GS`en kjenner jeg.![]()
