Hva er den beste sykkelen?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Intruder »

poulet_cavalier skrev:
ojda skrev:
poulet_cavalier skrev:Skal ikke nominere noen spesiell sykkel som best :roll men det må da telle om det er en enkel måte å holde lunk på teen?
Klart det :P :p Å vil man ha rista loff til frokost, så rister det jo bra i disse boxerne :lol
God ide - tar med en milkshake neste gang :P :p
He he , kjæm du oppi Brumunddal`n ska du få myssmørsuppe....Det er godt det..!!
:-({|= :gk

men beste sykkelen...hmm.. :-)å
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
boblehue
Innlegg: 237
Registrert: 11 sep 2012, 11:32
Motorsykkelen din: Honda - CBR 1100 XX SuperBlacbird - 99
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av boblehue »

Bilde
boblehue
Live to ride, ride to live.

[album]3790[/album]
Everyting looks better from inside of a motorcycle helmet.

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av AndreasB »

boblehue skrev:Bilde
Da har nok jeg feil sykkel ja :-/

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

I siste nummer av MC-avisa skrives det jaggu mye fint om GS'en igjen gitt ;-)
Både motor, understell og komfort får som ventet mye skryt. :love
Fikk bladet i posten i går og det er veldig fin lesing og mye kunne nok vært sitert her i denne tråden. Men jeg skal la vær i fare for å bli for nedlatende :-#
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av jhn »

Bringisen skrev:I siste nummer av MC-avisa skrives det jaggu mye fint om GS'en igjen gitt ;-)
Både motor, understell og komfort får som ventet mye skryt. :love
Fikk bladet i posten i går og det er veldig fin lesing og mye kunne nok vært sitert her i denne tråden. Men jeg skal la vær i fare for å bli for nedlatende :-#
Ja vel, du mener det e en reell fare for det? :-k
... men du e jo obs på det sjøl, så det går sikkert fint :thumleft

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

jhn skrev:
Bringisen skrev:I siste nummer av MC-avisa skrives det jaggu mye fint om GS'en igjen gitt ;-)
Både motor, understell og komfort får som ventet mye skryt. :love
Fikk bladet i posten i går og det er veldig fin lesing og mye kunne nok vært sitert her i denne tråden. Men jeg skal la vær i fare for å bli for nedlatende :-#
Ja vel, du mener det e en reell fare for det? :-k
... men du e jo obs på det sjøl, så det går sikkert fint :thumleft
Må da være mulig for en GS eier å snakke om sykkelen sin uten å være nedlatende. Hvis du konsentrerer deg så klarer du det sikkert.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av poulet_cavalier »

JohnnyTh skrev:
jhn skrev:
Bringisen skrev:I siste nummer av MC-avisa skrives det jaggu mye fint om GS'en igjen gitt ;-)
Både motor, understell og komfort får som ventet mye skryt. :love
Fikk bladet i posten i går og det er veldig fin lesing og mye kunne nok vært sitert her i denne tråden. Men jeg skal la vær i fare for å bli for nedlatende :-#
Ja vel, du mener det e en reell fare for det? :-k
... men du e jo obs på det sjøl, så det går sikkert fint :thumleft
Må da være mulig for en GS eier å snakke om sykkelen sin uten å være nedlatende. Hvis du konsentrerer deg så klarer du det sikkert.
Uten å være nedlatende er lett - uten å bli litt entusiastisk er ganske vrient :P :p
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

poulet_cavalier skrev:
JohnnyTh skrev:
jhn skrev:
Bringisen skrev:I siste nummer av MC-avisa skrives det jaggu mye fint om GS'en igjen gitt ;-)
Både motor, understell og komfort får som ventet mye skryt. :love
Fikk bladet i posten i går og det er veldig fin lesing og mye kunne nok vært sitert her i denne tråden. Men jeg skal la vær i fare for å bli for nedlatende :-#
Ja vel, du mener det e en reell fare for det? :-k
... men du e jo obs på det sjøl, så det går sikkert fint :thumleft
Må da være mulig for en GS eier å snakke om sykkelen sin uten å være nedlatende. Hvis du konsentrerer deg så klarer du det sikkert.
Uten å være nedlatende er lett - uten å bli litt entusiastisk er ganske vrient :P :p
Men det er ikke det samme. Entusiastisk er da lov.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av DrGreve »

Nå er det startet en egen skrytetråd for GS1200, hvorfor ikke dra den helt ut og slå til med en tråd for setet, en for motoren, en for lysene, en for fargen og en for demperne? ;)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

JohnnyTh skrev:
jhn skrev:
Bringisen skrev:I siste nummer av MC-avisa skrives det jaggu mye fint om GS'en igjen gitt ;-)
Både motor, understell og komfort får som ventet mye skryt. :love
Fikk bladet i posten i går og det er veldig fin lesing og mye kunne nok vært sitert her i denne tråden. Men jeg skal la vær i fare for å bli for nedlatende :-#
Ja vel, du mener det e en reell fare for det? :-k
... men du e jo obs på det sjøl, så det går sikkert fint :thumleft
Må da være mulig for en GS eier å snakke om sykkelen sin uten å være nedlatende. Hvis du konsentrerer deg så klarer du det sikkert.
I denne tråden tviler jeg på det uansett hvordan jeg skulle ordlegge meg. Men jeg har opprettet en annen tråd med overskriften "BMW R1200GS". Dette bør kanskje være et varsel for sarte sjeler om å unngå tråden :P :p
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bjerknez »

Bringisen skrev:
JohnnyTh skrev:
jhn skrev:
Bringisen skrev:I siste nummer av MC-avisa skrives det jaggu mye fint om GS'en igjen gitt ;-)
Både motor, understell og komfort får som ventet mye skryt. :love
Fikk bladet i posten i går og det er veldig fin lesing og mye kunne nok vært sitert her i denne tråden. Men jeg skal la vær i fare for å bli for nedlatende :-#
Ja vel, du mener det e en reell fare for det? :-k
... men du e jo obs på det sjøl, så det går sikkert fint :thumleft
Må da være mulig for en GS eier å snakke om sykkelen sin uten å være nedlatende. Hvis du konsentrerer deg så klarer du det sikkert.
I denne tråden tviler jeg på det uansett hvordan jeg skulle ordlegge meg. Men jeg har opprettet en annen tråd med overskriften "BMW R1200GS". Dette bør kanskje være et varsel for sarte sjeler om å unngå tråden :P :p
1200GS er da en meget flott sykkel til sitt bruk og jeg kan så absolutt se hvorfor denne tiltrekker seg kjøpere. Ikke heeeelt meg (ennå...) men som sagt så er dette en sykkel som jeg mener er verdt den skryten den kan få. Å gud forby... jeg kjører ikke en 1200GS men en Yamaha XVS 1300 som er en heeelt annen sykkel. I mine øyne vinner så klart sistnevnte, men det er fordi sykkelen passer meg og min kjørestil bedre.

Jeg tror de fleste som ikke liker skryt rundt GS'en kanskje er LITT misunnelige og kanskje ikke helt finner "argumenter" som trekker ned denne veldig totalt sett. Altså hvis man fjerner smak og behag.

Så jeg har ingen problemer med å følge med i en 1200GS tråd og kanskje t.o.m. kommet med noen oppkvikkende ord om sykkelen selv ut fra synsing og første intrykk. Selv om jeg eier en helt annen sykkel. Hadde jeg fått en øremerket sum på 250.000,- som jeg MÅTTE bruke på EN splitter ny sykkel, så hadde det blitt en 1200GS den dagen jeg ble vant til det -for meg- litt gubbete utseendet.

Så langt så synes jeg det er mer artig å vise seg frem samt kjøre en buldrende cruiser enn en litt sjeleløs 1200GS som har ALT untatt nettopp sjel...
Men jeg er overbevist om at jeg en vakker dag venner meg til utseendet, men om jeg vil selge Yamaha'en til fordel for denne tviler jeg på. Da må det i tillfelle bli en GS1200 i tillegg og det blir for dyyyyrt...

I mine våteste drømmer så eier jeg følgende tre sykler:
- Yamaha XVS 1300
- Triumph Speed Triple R
- BMW 1200GS

Men... en sykkel a gangen tror jeg. Skal jeg ha en sykkel nummer to blir det no godt brukt i en langt rimeligere skala og da enten en streetsykkel med 600cc eller en evt. nyere 125cc til litt jobbpendling.

Du store... dette ble mer skriverier enn jeg hadde forespeilet, så jeg stopper her med å si at jeg ønsker alle mine MC venner her inne en skikkelig flott sommer på to hjul :)

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

Jeg synes faktisk ikke dette ser like gubbete ut som en cruiser da :-k , men igjen meningene er forskjellige :thumleft

Bilde
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1304
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Sted: solør

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av biker7 »

Bringisen skrev:Jeg synes faktisk ikke dette ser like gubbete ut som en cruiser da :-k , men igjen meningene er forskjellige :thumleft

Bilde
Lurer på prosentandel (promilleandel..) av gs-eiere som noensinne kommer til å vurdere slik kjøring jeg.. :roll Den andelen ekke stor. Tipper 90%+ aldri ser et gruskorn engang :knegg
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Kawagutten »

Og jeg tipper 90% av gs1200 eiere er over 50 år?
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
NickNei
Innlegg: 339
Registrert: 20 feb 2009, 21:09
Motorsykkelen din: TS250 XL600V ZZR1400

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av NickNei »

Med alder kommer også visdom..

Svar