Har hatt problemer med startmotor, batteri og start reele som har tatt kveld på gsxr'n.
Demonterte starter clutch huset idag, og det var totalt knust hus, men tannhjul var ok foruten ett med stygge merker etter ras av aluminium. Meget merkelig fenomen, da jeg ikke har hørt noen ulyder eller lignende under start.
Rengjort alt og skiftet olje/filter for og se om det var metallspon i olja, men heldigvis ikke noe. Fikk også bestilt nye deler fra Erling Sande og håper jeg får montert det skikkelig.
Noen som kjenner til lignende problem? Og om feilen kan være om tidligere eier har skrudd og glemt en skive slik det har blitt mer slark over tid?
Er redd for det skal skje igjen om det er noe annet som ligger bak...
Starter Clutch
- MGR1
- Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - BMW F650ST 1997
Re: Starter Clutch
Kan du poste noen bilder?
- Tomgsx-r
- Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
Det gikk meg forbi i stresset
Fikk nytt hus, nålelager, tannhjul, pakninger og bolter. Monterte det igår, og den var god som gull
Håper nå på en problemfri sesong :-#

Fikk nytt hus, nålelager, tannhjul, pakninger og bolter. Monterte det igår, og den var god som gull

Håper nå på en problemfri sesong :-#
- Kjellrf
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Ikke ukjent problem på enkelte sykler, ofte sammenheng med batteri med for dårlig startkapasitet (ofte billig-batteri), gammelt batteri eller batteri som har stått lenge (dvs flere dager) utladet. Da vil startclutsjen slure, med påfølgende vibrasjoner, som kan løsne og sprekke materiale i starterclutsjen.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.