Lyst til å begynne på Enduro

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Erik.H.M
Innlegg: 559
Registrert: 09 aug 2012, 20:32
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Sted: Sarpsborg

Lyst til å begynne på Enduro

Legg inn av Erik.H.M »

Hei :-)
Jeg er en gutt på 17år, og jeg har veldig lyst til å begynne på Enduro.
Som dere kanskje skjønner så er jeg en noob på dette. Den eneste erfaringen jeg har, er at jeg hadde en pw 50 da jeg var mindre, hadde også en firehjuling en liten periode, også har jeg da lett-mc lappen nå :-) Det jeg lurer på er hvilken sykkel jeg bør velge. Jeg tenker at fram og baklys er viktig (har lyst til å regge den på svarte skilter).
Jeg lurer også på hva er det jeg må ha for å kunne kjøre (tenker da på kurs, lisene o.l.).

Takker for svar!
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Lyst til å begynne på Enduro

Legg inn av Kawagutten »

Regner med det var denne typen skilt du har tenkt å bruke men som du ser er det ikke til vanlig bruk.
Er litt usikker på om du får de skilta her mer.

C - Sort bakgrunn, hvit skrift[rediger kilde]

AA 12345

Rallyskilt. Disse skiltene er for kjøretøy som skal brukes til bilsport. Man kan kjøre lovlig på veien til og fra trening eller konkurranse. Det må betales årsavgift og ansvarsforsikring, men man slipper avgiften ved registrering, og betaler bare merverdiavgift på kjøpet. Det er også krav om at man har personlig lisens fra en NMF-klubb. Under kjøring må man ha med vognkort, lisens og bekreftelse fra klubben på treningstider.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Erik.H.M
Innlegg: 559
Registrert: 09 aug 2012, 20:32
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Sted: Sarpsborg

Re: Lyst til å begynne på Enduro

Legg inn av Erik.H.M »

Klar over dette, men takk for opplysningene alikevel! :D
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

Brukeravatar
ole m.
Innlegg: 313
Registrert: 07 feb 2010, 23:10
Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
Sted: Oslo

Re: Lyst til å begynne på Enduro

Legg inn av ole m. »

Ta kontakt med Borg mc-klubb, de kjører enduro på Rudskogen. Mulig det finnes andre nærmere deg også.

Du kan kjøpe rekruttlisens som gjelder ut året, ellers holder Borg mc-klubb også lisenskurs. Det samme gjør Spinnin Wheel på Mysen.

Den vanligste sykkelen å bruke i dag er en 250 4-takt, men det begynner å bli flere totaktere igjen også. Kjøp det merket som har en god forhandler nær deg, hvor du har enkel tilgang på deler.

KTM: Spinnin Wheel, http://www.spinnin-wheel.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Kawasaki og Yamaha: Alf Grårud Motor, http://www.agmshop.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974

Brukeravatar
Erik.H.M
Innlegg: 559
Registrert: 09 aug 2012, 20:32
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Sted: Sarpsborg

Re: Lyst til å begynne på Enduro

Legg inn av Erik.H.M »

Beklager for sent svar.
Borg mc holder jo til her i byen (tror jeg :-k ...), og rudskogen er 15 min unna :thumleft
Skal kontakte Borg mc, og forhøre meg litt.
Takk for svar!
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

Svar