Hva er den beste sykkelen?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
omaas
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av omaas »

Kawagutten skrev:Og jeg tipper 90% av gs1200 eiere er over 50 år?
Det er vel en normal alderfordeling blant motorsyklister :-k
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Bjerknez skrev:
Bringisen skrev:
JohnnyTh skrev:
jhn skrev:
Bringisen skrev:I siste nummer av MC-avisa skrives det jaggu mye fint om GS'en igjen gitt ;-)
Både motor, understell og komfort får som ventet mye skryt. :love
Fikk bladet i posten i går og det er veldig fin lesing og mye kunne nok vært sitert her i denne tråden. Men jeg skal la vær i fare for å bli for nedlatende :-#
Ja vel, du mener det e en reell fare for det? :-k
... men du e jo obs på det sjøl, så det går sikkert fint :thumleft
Må da være mulig for en GS eier å snakke om sykkelen sin uten å være nedlatende. Hvis du konsentrerer deg så klarer du det sikkert.
I denne tråden tviler jeg på det uansett hvordan jeg skulle ordlegge meg. Men jeg har opprettet en annen tråd med overskriften "BMW R1200GS". Dette bør kanskje være et varsel for sarte sjeler om å unngå tråden :P :p
1200GS er da en meget flott sykkel til sitt bruk og jeg kan så absolutt se hvorfor denne tiltrekker seg kjøpere. Ikke heeeelt meg (ennå...) men som sagt så er dette en sykkel som jeg mener er verdt den skryten den kan få. Å gud forby... jeg kjører ikke en 1200GS men en Yamaha XVS 1300 som er en heeelt annen sykkel. I mine øyne vinner så klart sistnevnte, men det er fordi sykkelen passer meg og min kjørestil bedre.

Jeg tror de fleste som ikke liker skryt rundt GS'en kanskje er LITT misunnelige og kanskje ikke helt finner "argumenter" som trekker ned denne veldig totalt sett. Altså hvis man fjerner smak og behag.

Så jeg har ingen problemer med å følge med i en 1200GS tråd og kanskje t.o.m. kommet med noen oppkvikkende ord om sykkelen selv ut fra synsing og første intrykk. Selv om jeg eier en helt annen sykkel. Hadde jeg fått en øremerket sum på 250.000,- som jeg MÅTTE bruke på EN splitter ny sykkel, så hadde det blitt en 1200GS den dagen jeg ble vant til det -for meg- litt gubbete utseendet.
Men du er blitt vant med, og liker utseende til ei dvask halvgammel vulgær kjerring? :twisted
Bjerknez skrev:
Så langt så synes jeg det er mer artig å vise seg frem samt kjøre en buldrende cruiser enn en litt sjeleløs 1200GS som har ALT untatt nettopp sjel...
Sjel? Jeg er ikke overbevist om at noen sykler har sjel, men blandt de som tror det, er vel den gjengse oppfatning at ingen er mere sjel-løs enn en moderne japse-cruiser :mk
Bjerknez skrev:
Men jeg er overbevist om at jeg en vakker dag venner meg til utseendet, men om jeg vil selge Yamaha'en til fordel for denne tviler jeg på. Da må det i tillfelle bli en GS1200 i tillegg og det blir for dyyyyrt...

I mine våteste drømmer så eier jeg følgende tre sykler:
- Yamaha XVS 1300
- Triumph Speed Triple R
- BMW 1200GS

Men... en sykkel a gangen tror jeg. Skal jeg ha en sykkel nummer to blir det no godt brukt i en langt rimeligere skala og da enten en streetsykkel med 600cc eller en evt. nyere 125cc til litt jobbpendling.

Du store... dette ble mer skriverier enn jeg hadde forespeilet, så jeg stopper her med å si at jeg ønsker alle mine MC venner her inne en skikkelig flott sommer på to hjul :)

Brukeravatar
Bringisen
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014

Legg inn av Bringisen »

biker7 skrev:
Bringisen skrev:Jeg synes faktisk ikke dette ser like gubbete ut som en cruiser da :-k , men igjen meningene er forskjellige :thumleft

Bilde
Lurer på prosentandel (promilleandel..) av gs-eiere som noensinne kommer til å vurdere slik kjøring jeg.. :roll Den andelen ekke stor. Tipper 90%+ aldri ser et gruskorn engang :knegg
Å, da misforstod jeg, trodde det var gubbete utseende det var snakk om :roll Ellers er jeg enig i resten ;-)
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
jhn

Legg inn av jhn »

Om dette er den beste sykkelen har jeg ingen formening om, men en nydelig sykkel i mine øyne.
Om jeg skulle bytte, så tror jeg kanskje dette er favoritten.
. http://m.finn.no/mc/all/ad.ht ... urn false;

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Men du er blitt vant med, og liker utseende til ei dvask halvgammel vulgær kjerring? :twisted
Jepp! :prop:

Sjel? Jeg er ikke overbevist om at noen sykler har sjel, men blandt de som tror det, er vel den gjengse oppfatning at ingen er mere sjel-løs enn en moderne japse-cruiser :mk
"Sjel" er litt oppskrytt kanskje, men jeg føler meg så absolutt mer hjemme på en cruiser. Jeg regelrett elsker den buldrende lyden og den avlsppende kjørestillingen. Jeg har jo fått med meg at du ikke er den typen så det er notert :)

Uansett, så er generelt sett en 1200GS en sykkel som vel vinner på det meste untatt pris og muligens et noe sært utseende. men smak og behag.

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

"Offroad GS"...haha

Bilde

Brukeravatar
jhn

Legg inn av jhn »

Bjerknez skrev:

"Sjel" er litt oppskrytt kanskje, men jeg føler meg så absolutt mer hjemme på en cruiser. Jeg regelrett elsker den buldrende lyden og den avlsppende kjørestillingen. Jeg har jo fått med meg at du ikke er den typen så det er notert :)

Uansett, så er generelt sett en 1200GS en sykkel som vel vinner på det meste untatt pris og muligens et noe sært utseende. men smak og behag.
Innlegget mitt var nok mest en fleip ... med et lite snev av alvor, som det meste jeg sier og gjør.
Det finnes en del Cruiseren som minner meg om noen av de værste ofrene for boutox, silikon og plastisk kirurgi.
Littt for store og unaturlige lepper og pupper og er iført klær som passer best til en annen generasjon og størrelse.
Men flere av disse, både syklene og damene kunne sikkert sett mye bedre ut om designerne hadde hatt vett til å tøyle sin skapertrang en smule.
Når det er sagt ... jeg har også hatt en japse-cruiser, og trivdes helt utmerket med den.
Men jeg så aldri noen tegn til at den hadde sjel. Jeg skulle nok veid den både før og etter at den døde ( ble drept) , jeg har nemlig vært borti at noen snålinger som mener sjela veier 27 gram.
Men ikke ta meg så alvorlig ... i alle fall gjør ikke jeg det. Så det du noterer ... gjør det med blyant som du kan viske ut igjen:-)

Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Legg inn av JohnnyTh »

ZZR-Erling skrev:"Offroad GS"...haha

Bilde
Var jo sånn skade jeg var bekymret for når jeg stilte spørsmålet om hvor sårbare motoren er ved en liten velt. Hadde vært intresant å sett bilde av resten av sykkelen og sett om dette var en skade man ellers kunne kjørt videre etter. Jeg synes designet virker veldig sårbart.

Skal ikke se bort fra at denne GS'en har blitt 27g lettere.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bringisen
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014

Legg inn av Bringisen »

Bilde
Nei.....det der en nok en "Asfalt GS"...haha :P :p
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

jhn skrev:
Bjerknez skrev:

Innlegget mitt var nok mest en fleip ... med et lite snev av alvor, som det meste jeg sier og gjør.
Det finnes en del Cruiseren som minner meg om noen av de værste ofrene for boutox, silikon og plastisk kirurgi.
Littt for store og unaturlige lepper og pupper og er iført klær som passer best til en annen generasjon og størrelse.
Men flere av disse, både syklene og damene kunne sikkert sett mye bedre ut om designerne hadde hatt vett til å tøyle sin skapertrang en smule.
Når det er sagt ... jeg har også hatt en japse-cruiser, og trivdes helt utmerket med den.
Men jeg så aldri noen tegn til at den hadde sjel. Jeg skulle nok veid den både før og etter at den døde ( ble drept) , jeg har nemlig vært borti at noen snålinger som mener sjela veier 27 gram.
Men ikke ta meg så alvorlig ... i alle fall gjør ikke jeg det. Så det du noterer ... gjør det med blyant som du kan viske ut igjen:-)
Jeg bærer på ingen måte nag til noen som snakker "dritt" om sykkelen min, og grunnen er nok at jeg faktisk er veldig fornøyd med sykkelen, men samtidig åpen for å vurdere andre type sykler. Jeg har ikke giftet meg med sykkelen, men kjøpt den i en butikk og den er så absolutt salgbar den dagen jeg føler jeg vil prøve noe annet.

Jeg har hele tiden sagt/ment at jeg liker mange andre typer sykler på sin måte, så her er alt skrevet med blyant og kan derfor også lett viskes ut. Det er svært lite jeg sier som kan hogges i stein for av erfaring så endrer meninger og behov seg under tid og plutselig er dagen ultimate sykkel blitt en stor byrde uten man kanskje vet ordet av det. Ja, kanskje noen t.o.m. får se meg på en Hayabusa med turkis skinndress. Selv om sistnevnte kanskje er lite sansynlig. men jeg forstår at andre synes dette er gøy, for all del. Det går jo styggfort :)

Brukeravatar
poulet_cavalier
Motorsykkelen din: R1200GS

Legg inn av poulet_cavalier »

JohnnyTh skrev:

Bilde
Var jo sånn skade jeg var bekymret for når jeg stilte spørsmålet om hvor sårbare motoren er ved en liten velt. Hadde vært intresant å sett bilde av resten av sykkelen og sett om dette var en skade man ellers kunne kjørt videre etter. Jeg synes designet virker veldig sårbart.

Skal ikke se bort fra at denne GS'en har blitt 27g lettere.
Dette er først 100 meter på asfalt og deretter to meter gress/grøft. *Men* jeg har nå satt på motorvern bøyler på min. Det tror jeg alle som drar ut i terrenget gjør (og de fleste andre også).
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
L-NA
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Legg inn av L-NA »

Det er litt betenkelig, men også lett å forstå, at denne tråden som igjennom 145 sider med PMS. Og som det igjentatte ganger har vert skrevet om hvor useriøs denne tråden er, at vi bør "ta tråden for det den er" til stadighet, og nå nesten uten unntak omhandler denne GS'n :-)
Og det at også GS eiere har understreket det fakta at denne tråden er fulstendig useriøs, gjør meg (om mulig) enda mer skeptisk til denne GS'n.... :P :p

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Bringisen skrev:

Bilde
Nei.....det der en nok en "Asfalt GS"...haha :P :p
Ja, men ny GSA'en gikk jo også sund i siste MC Avisa.
Den ene av flere testførere som våget seg litt utenfor veien, knuste toppdekselet..hmmm...dårlig statistikk for GSA'en det.

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

jhn skrev:Om dette er den beste sykkelen har jeg ingen formening om, men en nydelig sykkel i mine øyne.
Om jeg skulle bytte, så tror jeg kanskje dette er favoritten.
. http://m.finn.no/mc/all/ad.ht ... urn false;
Ja, grom sak, som også funker til mye. 08 er også en fiiiin årgang!

Brukeravatar
Relax

Legg inn av Relax »

Bjerknez skrev:
Jeg tror de fleste som ikke liker skryt rundt GS'en kanskje er LITT misunnelige og kanskje ikke helt finner "argumenter" som trekker ned denne veldig totalt sett. Altså hvis man fjerner smak og behag.

:)
Noen må jo "stir the pot" her.... :P :p
Jeg tror at BMW er flinke og blandt de som bruker mest penger på, markedsføring i form av annonser, produktomtale osv. Derfor " kommer " de i så mange magasiner og reportasjer ( med skryt selvfølgelig!) Jeg skriver "kommer" fordi antagelig har de betalt for spalteplasse, så ganske sannsynlig så har de bestilt plassen ;)
Det er jo helt vanlig i magasiner at man betaler ganske bra for en annonse og får en reportasje med på kjøpet.

Et morsomt eksempel på virkelighet kontra markedsføring er kanskje Fiat. Den var jo en annerkjent "drittbil" i Norge for noen år siden.. mens den ble kåret som "årets bil" flere ganger nedi Europa i samme periode.

Vi er "offer" for markedsføring.......... og markedsføring selger drømmer til, oss :) Og det liker vi!!

GS'n er fin den, for de som liker "stygge" nebbsykler ;) ...sikkert like bra som de fleste andre slike type sykler :D
"Do the right thing"

Svar