Han har nå gjort en kjempejobb også datagesk skrev:argh - plutselig så min 14 år gamle 1150 veldig sliten ut......
[TaSK]

Han har nå gjort en kjempejobb også datagesk skrev:argh - plutselig så min 14 år gamle 1150 veldig sliten ut......
[TaSK]
Håper tråden kan bli grei. Håper mange legger ut bilder eller andre spennende ting om denne flotte sykkelenmogs skrev:Kjempebra trådKjente igjen masse argumenter for handel i 2010. Sandefjord i morgen for dekk, tuning og oljeskift. Tror ikke jeg skal prøve GSW`en. Kan bli dyrt. :-)å
Jeg byttet sikringsboksen og loddet ham sammen, og efter litt mikk-makk våknet han til live igjen.Bringisen skrev: Han har nå gjort en kjempejobb også daHvordan går det med ham forresten ?
Bringisen skrev:Ny flott test av R1200GS i siste MC-avisa. Drister meg til å gjengi noen av superlativene;
"Motoren er den beste boxeren som noen sinne har kommet ut fra de tyske fabrikkportene. Den er sterk, har en vanvittig flat momentkurve og en EFI som er så finjustert at alt av nøling og rykk er borte. Tyskerne har gjort seg stor flid med å få motoren så vibrasjonsfri som mulig, og de har lykkes. Den går brummende silkemykt, og det er nesten vanskelig å tro at det er en diger twin som sitter der nede. Eksoslyden er også praktfull. Effekten er oppgitt til 125hk, og de er store. Skikkelige tyske bryggerigamper som tar i så det kjennes. Tidligere boxere har hatt en tendens til å flate ut litt når de nærmer seg maks turtall, denne siste versjonen har ikke slike tendenser. Den bare pøser på effekt helt opp til sperre"
"Det har vært snakket mye om telelever framhjulsoppheng, og etter å ha kjørt sykkel med vanlig teleskopgaffel over en lengre periode, er det bare å innrømme det: Telelever er, har vært, og er en genierklært av denne føreren. Når det klages over mangel på feedback, må det være fordi ujevnhetene i veien slukes og dempes i stedet for å bli overført som slag i styret. Gaffelen dykker ikke ved hard innbremsing. Det betyr at hvis den treffer en dump vil gaffelen fjære, uansett hvor hard du bremser. Den holder konstant hjulavstand under innfjæring og kjøreegenskaper endres minimalt. Du kan bremse i en sving, og sykkelen reiser seg ikke når bremsen slippes opp. Kombiner dette med en støtdemper hvor graden av demping justeres lynkjapt av det dynamiske ESA systemet, så er dette noe nær det ideelle hjuloppheng for veibruk. Tilsvarende bak: Paralever hindrer sykkelen i å reise seg under på drag, demperen styres av det dynamiske ESA og totalbildet av kjøreopplevelsen er utsøkt komfort, presise, forutsigbare kjøreegenskaper og en kjørevillighet som nesten er unik på en så stor sykkel"
"Fjorårets GS kunne virke noe nervøs på styringen, noe som blant annet undertegnede påpekte i testrapport på 2013 R1200GS. Årets modeller av R1200 serien er alle utstyrt med styredemper, og den har roet ting ned betraktelig. Den nervøse tilbakemeldingen er borte - erstattet av en presis følelse av kjapp manøverbarhet. 2014 GS går - billedlig talt, på skinner, og man er aldri i tvil hva som skjer mellom hjul og asfalt. Den kan kjøres skarpt med full tillit, noe vi fikk bekreftet til fulle på smale, svingete, skitne spanske sideveier."
Jeg kjører en 1200GS selv, og ja - Det er en fantastisk og svært allsidig motorsykkel. Men imaget som er bygd opp rundt den vet BMW å utnytte i markedsføringen. De selger ikke bare en motorsykkel, men også drømmer. Ingen tvil om det! Og når du både kan selge dette imaget og en svært godt motorsykkel, som har vært klasseledende i flere tiår, så får de en sikker vinner! Jeg valgte primært GS fordi det er en svært god motorsykkel til mitt bruk og ergonomiske preferanser, da jeg ville ha noe større og sterkere i samme klasse som min gamle Suzuki 650 V-Strom. Imaget som man "får med på kjøpet" betyr lite for meg, og 99% av mine mil rulles på asfalt. Ikke har jeg ambisjoner om å kjøre jorda rundt heller, og skulle jeg gjort det er oddsen stor for at jeg ville valgt en mindre og lettere sykkel (såfremt jeg ikke skulle kjøre med passasjer). Jeg mistenker at de fleste GS-eiere er i noenlunde samme gate som meg her. Skal vi snakke image kan man like gjerne se på en del av folket på R-sykler, utstyrt med alle mulige karbondeler og kopi av skinndressen til Rossi - Som kjører 2000 km. i året på solskinnsdager, aldri har satt sin fot på en bane og tar seg gjennom svingete partier som en gammel bestemor. For så å gi full hendel på ethvert rettstrekke de måtte komme over. Mitt inntrykk er at det er flere av dem enn GS-eiere som har kjøpt sykkelen med image som dominerende faktor. YMMWZZR-Erling skrev:...fortsetter å sitere fra samme avis: ..Den er svær, den er svulmende, den er ikke vakker-men den har det spesielle som gjør at testosteronet bruser, og menn som har lang sofakrokerfaring ser for seg eventyr på stepper og savanner og leirbål ved elvekanten hvor krokodillene ikke tør komme på land fordi R1200GS Adventure har markert revir der. Og nettopp der ligger hemmeligheten: Motorsykler selges på drømmer og ønsker-BMW har oppdaget det, og derfor selger de det de kan produsere av GSA. Godt hjulpet av markedsføring der førere med 4 dagers skjeggstubb, muskuløse øyne og stålgrå lår raserer verdens villmarker ved hjelp av en sykkel som ikke akkurat er definisjonen på en god offroadmaskin...
Helt enig.Flanker skrev:Jeg kjører en 1200GS selv, og ja - Det er en fantastisk og svært allsidig motorsykkel. Men imaget som er bygd opp rundt den vet BMW å utnytte i markedsføringen. De selger ikke bare en motorsykkel, men også drømmer. Ingen tvil om det! Og når du både kan selge dette imaget og en svært godt motorsykkel, som har vært klasseledende i flere tiår, så får de en sikker vinner! Jeg valgte primært GS fordi det er en svært god motorsykkel til mitt bruk og ergonomiske preferanser, da jeg ville ha noe større og sterkere i samme klasse som min gamle Suzuki 650 V-Strom. Imaget som man "får med på kjøpet" betyr lite for meg, og 99% av mine mil rulles på asfalt. Ikke har jeg ambisjoner om å kjøre jorda rundt heller, og skulle jeg gjort det er oddsen stor for at jeg ville valgt en mindre og lettere sykkel (såfremt jeg ikke skulle kjøre med passasjer). Jeg mistenker at de fleste GS-eiere er i noenlunde samme gate som meg her. Skal vi snakke image kan man like gjerne se på en del av folket på R-sykler, utstyrt med alle mulige karbondeler og kopi av skinndressen til Rossi - Som kjører 2000 km. i året på solskinnsdager, aldri har satt sin fot på en bane og tar seg gjennom svingete partier som en gammel bestemor. For så å gi full hendel på ethvert rettstrekke de måtte komme over. Mitt inntrykk er at det er flere av dem enn GS-eiere som har kjøpt sykkelen med image som dominerende faktor. YMMWZZR-Erling skrev:...fortsetter å sitere fra samme avis: ..Den er svær, den er svulmende, den er ikke vakker-men den har det spesielle som gjør at testosteronet bruser, og menn som har lang sofakrokerfaring ser for seg eventyr på stepper og savanner og leirbål ved elvekanten hvor krokodillene ikke tør komme på land fordi R1200GS Adventure har markert revir der. Og nettopp der ligger hemmeligheten: Motorsykler selges på drømmer og ønsker-BMW har oppdaget det, og derfor selger de det de kan produsere av GSA. Godt hjulpet av markedsføring der førere med 4 dagers skjeggstubb, muskuløse øyne og stålgrå lår raserer verdens villmarker ved hjelp av en sykkel som ikke akkurat er definisjonen på en god offroadmaskin...
Enig x 2jhn skrev:Helt enig.Flanker skrev:Jeg kjører en 1200GS selv, og ja - Det er en fantastisk og svært allsidig motorsykkel. Men imaget som er bygd opp rundt den vet BMW å utnytte i markedsføringen. De selger ikke bare en motorsykkel, men også drømmer. Ingen tvil om det! Og når du både kan selge dette imaget og en svært godt motorsykkel, som har vært klasseledende i flere tiår, så får de en sikker vinner! Jeg valgte primært GS fordi det er en svært god motorsykkel til mitt bruk og ergonomiske preferanser, da jeg ville ha noe større og sterkere i samme klasse som min gamle Suzuki 650 V-Strom. Imaget som man "får med på kjøpet" betyr lite for meg, og 99% av mine mil rulles på asfalt. Ikke har jeg ambisjoner om å kjøre jorda rundt heller, og skulle jeg gjort det er oddsen stor for at jeg ville valgt en mindre og lettere sykkel (såfremt jeg ikke skulle kjøre med passasjer). Jeg mistenker at de fleste GS-eiere er i noenlunde samme gate som meg her. Skal vi snakke image kan man like gjerne se på en del av folket på R-sykler, utstyrt med alle mulige karbondeler og kopi av skinndressen til Rossi - Som kjører 2000 km. i året på solskinnsdager, aldri har satt sin fot på en bane og tar seg gjennom svingete partier som en gammel bestemor. For så å gi full hendel på ethvert rettstrekke de måtte komme over. Mitt inntrykk er at det er flere av dem enn GS-eiere som har kjøpt sykkelen med image som dominerende faktor. YMMWZZR-Erling skrev:...fortsetter å sitere fra samme avis: ..Den er svær, den er svulmende, den er ikke vakker-men den har det spesielle som gjør at testosteronet bruser, og menn som har lang sofakrokerfaring ser for seg eventyr på stepper og savanner og leirbål ved elvekanten hvor krokodillene ikke tør komme på land fordi R1200GS Adventure har markert revir der. Og nettopp der ligger hemmeligheten: Motorsykler selges på drømmer og ønsker-BMW har oppdaget det, og derfor selger de det de kan produsere av GSA. Godt hjulpet av markedsføring der førere med 4 dagers skjeggstubb, muskuløse øyne og stålgrå lår raserer verdens villmarker ved hjelp av en sykkel som ikke akkurat er definisjonen på en god offroadmaskin...
Men hver er "muskuløse øyne og stålgrå lår" som det står i sitatet fra mc-avisa?
Hva kommer det av? Har du noen idé?ZZR-Erling skrev:...det er knapt R-førere igjen.
Må vel komme av at motorsykklister blir eldre og eldre. Da er det stilig å krysse ørkner og tundra. Det værste med Gs er for meg at den er så vanlig. Hvil man ha noe spesiellt må det nesten være Rjhn skrev:Hva kommer det av? Har du noen idé?ZZR-Erling skrev:...det er knapt R-førere igjen.
Jeg er hvertfall der.Flanker skrev: Jeg mistenker at de fleste GS-eiere er i noenlunde samme gate som meg her.