Hva er den beste sykkelen?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av jhn »

ZZR-Erling skrev:
jhn skrev:Om dette er den beste sykkelen har jeg ingen formening om, men en nydelig sykkel i mine øyne.
Om jeg skulle bytte, så tror jeg kanskje dette er favoritten.
. http://m.finn.no/mc/all/ad.ht ... urn false;
Ja, grom sak, som også funker til mye. 08 er også en fiiiin årgang!
Ja, virkelig fiiin
Noe jeg har lurt litt på ... er det noen nevneverdig forskjell på vindskjermen på denne og S'n? Altså vindbeskyttelsen? Jeg antar sånn helt uten videre at du har prøvd også en slik.

ZZR-Erling

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av ZZR-Erling »

jhn...du det vet jeg ikke, men man sitter mer oppreist. En ganske sjelden sak den Sport'en...og bare det er jo litt kult.

ZZR-Erling

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av ZZR-Erling »

Kort og godt om K1200R Sport
http://www.motorcyclenews.com/mcn/biker ... 00r-sport/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av jhn »

Takk for den du. :prf En virkelig snasen sykkel. Og det ser jo ut til at den passer godt i denne diskusjonen.

PS. Ser ikke bort fra at den veier 27 gram mere enn sine konkurrenter ... hvis man skal dømme etter utseende.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av jhn »

Her er MCN's, og eiernes vurdering av to sykler i ca samme klasse.
Hvilke to er det, tror dere?
x.PNG
Y.PNG
Fasit kommer senere.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av EasyRider »

Det nederste vedlegget må jo være om sykkelen min :mrgreen

Men et lite seriøst spørsmål. Åssen er Vstrom, som en turing og litt grusveikjøring?
Den får veldig god omtale av det jeg har sett på nettet. Riktignok ikke så mye fancy greier som GS
Men den har det du trenger vil jeg tro?
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av jhn »

EasyRider skrev:Det nederste vedlegget må jo være om sykkelen min :mrgreen

Men et lite seriøst spørsmål. Åssen er Vstrom, som en turing og litt grusveikjøring?
Den får veldig god omtale av det jeg har sett på nettet. Riktignok ikke så mye fancy greier som GS
Men den har det du trenger vil jeg tro?
Som touring fungerer den utmerket etter min forstand. Behagelig og passe kvikk, og stor og sterk.
Mange klager over mye turbulens rundt hodet, noen blir kvitt det med en annen vindskjerm, andre ikke. Jeg har klart det sånn passe.
Jeg har ikke så mye gruserfaring, men det er uproblematisk og artig å kjøre på normale og delvis dårlige grusveier. Den har ikke ABS, det er vel et minus
Så, om den har det den trenger :scratch tjaa, den har vel egentlig ingenting.
En god gammeldags standard motorsykkel i grunnen, med et utseende som bare :scratch ..vet ikke ..kan elske, men som alltid fungerer godt.
Jeg har hatt den mye lengere enn planlagt, og er godt fornøyd.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

ZZR-Erling skrev:
Bringisen skrev:
ZZR-Erling skrev:"Offroad GS"...haha

Bilde
Nei.....det der en nok en "Asfalt GS"...haha :P :p
Ja, men ny GSA'en gikk jo også sund i siste MC Avisa.
Den ene av flere testførere som våget seg litt utenfor veien, knuste toppdekselet..hmmm...dårlig statistikk for GSA'en det.
Ja, den nye GSA'en er gedigen stor. Det var hovedgrunnen for at jeg ikke valgte GSA, vanvittig brei tank, enda høyere enn GS og for ikke å snakke om tyngre. Prisen var det bare 10 lapper i forskjell. Det er utrolig rart visst GSA'en skulle klare å knuse sylinderdekselet med de veltebøylene som er standard der. Skulle vært en flue på veggen der ja :P :p På bildet her er dog en uten veltebøyle. Jeg synes det er dårlig av BMW og ikke utstyre alle GS'er med veltebøyler. Koster ikke mer enn 2-3 lapper.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Kmann »

Bringisen skrev:
ZZR-Erling skrev:
Bringisen skrev:
ZZR-Erling skrev:"Offroad GS"...haha

Bilde
Nei.....det der en nok en "Asfalt GS"...haha :P :p
Ja, men ny GSA'en gikk jo også sund i siste MC Avisa.
Den ene av flere testførere som våget seg litt utenfor veien, knuste toppdekselet..hmmm...dårlig statistikk for GSA'en det.
Ja, den nye GSA'en er gedigen stor. Det var hovedgrunnen for at jeg ikke valgte GSA, vanvittig brei tank, enda høyere enn GS og for ikke å snakke om tyngre. Prisen var det bare 10 lapper i forskjell. Det er utrolig rart visst GSA'en skulle klare å knuse sylinderdekselet med de veltebøylene som er standard der. Skulle vært en flue på veggen der ja :P :p På bildet her er dog en uten veltebøyle. Jeg synes det er dårlig av BMW og ikke utstyre alle GS'er med veltebøyler. Koster ikke mer enn 2-3 lapper.
Ja her har det gått et toppdeksel. Hvordan hadde andre sett ut etter samme turen, mer av tupperwäretypen sykkel. Hadde nok gått hardt utover plastikken skal jeg tro. :-)å
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

Kmann skrev:
Bringisen skrev:
ZZR-Erling skrev:
Bringisen skrev:
ZZR-Erling skrev:"Offroad GS"...haha

Bilde
Nei.....det der en nok en "Asfalt GS"...haha :P :p
Ja, men ny GSA'en gikk jo også sund i siste MC Avisa.
Den ene av flere testførere som våget seg litt utenfor veien, knuste toppdekselet..hmmm...dårlig statistikk for GSA'en det.
Ja, den nye GSA'en er gedigen stor. Det var hovedgrunnen for at jeg ikke valgte GSA, vanvittig brei tank, enda høyere enn GS og for ikke å snakke om tyngre. Prisen var det bare 10 lapper i forskjell. Det er utrolig rart visst GSA'en skulle klare å knuse sylinderdekselet med de veltebøylene som er standard der. Skulle vært en flue på veggen der ja :P :p På bildet her er dog en uten veltebøyle. Jeg synes det er dårlig av BMW og ikke utstyre alle GS'er med veltebøyler. Koster ikke mer enn 2-3 lapper.
Ja her har det gått et toppdeksel. Hvordan hadde andre sett ut etter samme turen, mer av tupperwäretypen sykkel. Hadde nok gått hardt utover plastikken skal jeg tro. :-)å
Det kan du si. Tydelig har mange fått med seg at GS er en solid sykkel, men jeg har fått en følelse av at noen også tror at den tåler absolutt alt. I forhold til det meste annet tåler den jo mye, men alt har vel sin grense.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Jompa »

Kmann skrev:
Bringisen skrev:
ZZR-Erling skrev:
Bringisen skrev:
ZZR-Erling skrev:"Offroad GS"...haha

Bilde
Nei.....det der en nok en "Asfalt GS"...haha :P :p
Ja, men ny GSA'en gikk jo også sund i siste MC Avisa.
Den ene av flere testførere som våget seg litt utenfor veien, knuste toppdekselet..hmmm...dårlig statistikk for GSA'en det.
Ja, den nye GSA'en er gedigen stor. Det var hovedgrunnen for at jeg ikke valgte GSA, vanvittig brei tank, enda høyere enn GS og for ikke å snakke om tyngre. Prisen var det bare 10 lapper i forskjell. Det er utrolig rart visst GSA'en skulle klare å knuse sylinderdekselet med de veltebøylene som er standard der. Skulle vært en flue på veggen der ja :P :p På bildet her er dog en uten veltebøyle. Jeg synes det er dårlig av BMW og ikke utstyre alle GS'er med veltebøyler. Koster ikke mer enn 2-3 lapper.
Ja her har det gått et toppdeksel. Hvordan hadde andre sett ut etter samme turen, mer av tupperwäretypen sykkel. Hadde nok gått hardt utover plastikken skal jeg tro. :-)å
Med en "tupperwaresykkel" kunne eieren kanskje, om han/hun var uskadet, kjørt hjem og gremmet seg over dyre knuste plastdeler.
Denne eieren måtte nok gremmes i veikanten mens han ventet på hjelp.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av poulet_cavalier »

Jompa skrev: Med en "tupperwaresykkel" kunne eieren kanskje, om han/hun var uskadet, kjørt hjem og gremmet seg over dyre knuste plastdeler.
Denne eieren måtte nok gremmes i veikanten mens han ventet på hjelp.
Hadde nok kommet hjem med denne også men med litt oljesøl.

Edit: litt gaffateip hadde gjort jobben.
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av SuperMorten »

verkstedsidene her på mcsiden løses problemer daglig. I jakten på den beste sykkelen, fant jeg ut at jeg skulle se litt på hva slags sykler folk har problemer med. Uten å telle eller føre noen nøyaktig statistikk, men bare se over sidene, ser det ut til at det så og si BARE er sykler fra "Solens Rike", Japan, som har problemer. Dette kan bety flere ting. At det er flest japsesykler blant mcsidens medlemmer, eller at de som har sykler produsert andre steder rett og slett ikke tør skru selv, og leverer de på verksted. Det kan selvfølgelig også bety at det er en del feil på japsesykler, men sjelden/aldri feil på andre merker.. :knegg :prop:
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
bjornen
Innlegg: 245
Registrert: 01 sep 2012, 19:17
Motorsykkelen din: 2 stk honda, en gammel + en ny
Sted: Drammen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av bjornen »

SuperMorten skrev:verkstedsidene her på mcsiden løses problemer daglig. I jakten på den beste sykkelen, fant jeg ut at jeg skulle se litt på hva slags sykler folk har problemer med. Uten å telle eller føre noen nøyaktig statistikk, men bare se over sidene, ser det ut til at det så og si BARE er sykler fra "Solens Rike", Japan, som har problemer. Dette kan bety flere ting. At det er flest japsesykler blant mcsidens medlemmer, eller at de som har sykler produsert andre steder rett og slett ikke tør skru selv, og leverer de på verksted. Det kan selvfølgelig også bety at det er en del feil på japsesykler, men sjelden/aldri feil på andre merker.. :knegg :prop:

Eller at sykler av "andre merker" er så inn i helvete kompliserte at Ingen tør tenke tanken på å gjøre noe selv :-k :knegg

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av jhn »

jhn skrev:Her er MCN's, og eiernes vurdering av to sykler i ca samme klasse.
Hvilke to er det, tror dere?
x.PNG
Y.PNG
Fasit kommer senere.
Var det ingen som hadde forslag? .... ikke du heller, Bringisen?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av jhn den 27 mar 2014, 20:47, redigert 1 gang totalt.

Svar