Hva er den beste sykkelen?
- Flanker
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Kontakt:
Re: Hva er den beste sykkelen?
Ingen BMW eiere som skrur selv? Seriøst?!? Dette er den mest lettskrudde sykkelen jeg har eid, og de to foregående var begge japser. Hhv. VFR800 og 650 V-Strom.
Ventilsjekk og justering? Gi meg enkle verktøy, en stol og 30 min. så er det gjort. Prøv det på en av de to andre... At BMW eiere ikke skrur selv tror jeg er en myte. Ihvertfall når det gjelder GS.
Ventilsjekk og justering? Gi meg enkle verktøy, en stol og 30 min. så er det gjort. Prøv det på en av de to andre... At BMW eiere ikke skrur selv tror jeg er en myte. Ihvertfall når det gjelder GS.
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

- Kawagutten
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Det viser bare at det var lite med bmw folk der i 2010 til å skryte for det er de jo aller flinkest tilDrGreve skrev:Ha, ha, jeg lurer litt på hvem som omtrent forguder sin sykkel og beskriver den i slike ordelag at Henrik Ibsen og Bjørnstjerne Bjørnson ville slitt med å overgå de lyriske beskrivelser :)Kawagutten skrev:DrGreve skrev:http://www.motorcyclenews.com/mcn/top-1 ... ?id=121277
Den lista viser bare hvem som er flinkest til å skryte av sin sykkel![]()
If your bike doesn’t feature, or if it’s lower down the list than you expected, there’s only one way to change this – fill in the survey! To make your voice heard, just shuffle politely along to http://www.bikingbritain.net" onclick="window.open(this.href);return false; (it’ll take about 15 minutes to complete the survey) and have your say.
Så hvem som skryter overdrevet av sin sykkel, tror jeg man ikke bør dra frem som et argument..

X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- Kawagutten
Da er du unik for tror bmw eiere ikke skrur selv før syklene dems er blitt gamle og hvis de er lette å skru på så trenger de heller ikke hjelp på et forum så ingen hører om det.Flanker skrev:Ingen BMW eiere som skrur selv? Seriøst?!? Dette er den mest lettskrudde sykkelen jeg har eid, og de to foregående var begge japser. Hhv. VFR800 og 650 V-Strom.
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- Kawagutten
Hadde den vært den beste ville vi vært enigeBringisen skrev:Blir helt umulig å fjerne GS fra en slik liste, det er vel de fleste enig i. Ja bortsett fra dem som på en eller annen måte hater denne sykkelen![]()
![]()
Obs......sorry.......nå var jeg visst nedlatende igjen...

X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- DrGreve
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Nå er det passert en grense. Du oppfattes ikke som nedlatende når du må poengtere dette atter en gang. Heller smått latterligBringisen skrev:Blir helt umulig å fjerne GS fra en slik liste, det er vel de fleste enig i. Ja bortsett fra dem som på en eller annen måte hater denne sykkelen![]()
![]()
Obs......sorry.......nå var jeg visst nedlatende igjen...

2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

- SuperMorten
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Har klart meg uten for mange verkstedsbesøk jeg og. Skal innrømme at bytte av frontlyspære var litt plundrete, men da fikk jeg hjelp av forumister med både japse og engelsk trippelFlanker skrev:Ingen BMW eiere som skrur selv? Seriøst?!? Dette er den mest lettskrudde sykkelen jeg har eid, og de to foregående var begge japser. Hhv. VFR800 og 650 V-Strom.

Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Hei, du, ikke vær urimelig .... du må sammenligne de samtidige årsmodellenepoulet_cavalier skrev:Matcher ikke denne ihvertfall:jhn skrev:Var det ingen som hadde forslag? .... ikke du heller, Bringisen?jhn skrev:Her er MCN's, og eiernes vurdering av to sykler i ca samme klasse.
Hvilke to er det, tror dere? Fasit kommer senere.
http://www.motorcyclenews.com/mcn/biker ... 4-current/
http://www.motorcyclenews.com/mcn/biker ... 2-current/
- jhn
Det stemmer godt med inntrykket jeg også har.Flanker skrev:Ingen BMW eiere som skrur selv? Seriøst?!? Dette er den mest lettskrudde sykkelen jeg har eid, og de to foregående var begge japser. Hhv. VFR800 og 650 V-Strom.
Jeg hadde besøk av en kar som byttet gearkasse på en GS 1000 i løpet av et par timer, mens vi drakk kaffe

Selv for meg som aldri har vært borti en boxer, var det en lettfattet og oversiktlig operasjon

- DrGreve
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Hadde mitt valg stått mellom disse 2 så hadde V-strom vært det soleklare. Noen sier at den er stygg, men sammenlignet med en GS blir det ringeren i Notre Dame mot Mona Lisa :)jhn skrev:Hei, du, ikke vær urimelig .... du må sammenligne de samtidige årsmodellenepoulet_cavalier skrev:Matcher ikke denne ihvertfall:jhn skrev:Var det ingen som hadde forslag? .... ikke du heller, Bringisen?jhn skrev:Her er MCN's, og eiernes vurdering av to sykler i ca samme klasse.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

- jhn
Jeg vurderte aldri en GS pga prisforskjellen ... den står ikke i stil med kvalitetsforskjellen.DrGreve skrev:Hadde mitt valg stått mellom disse 2 så hadde V-strom vært det soleklare. Noen sier at den er stygg, men sammenlignet med en GS blir det ringeren i Notre Dame mot Mona Lisa :)jhn skrev:Hei, du, ikke vær urimelig .... du må sammenligne de samtidige årsmodellenepoulet_cavalier skrev:Matcher ikke denne ihvertfall:jhn skrev:Var det ingen som hadde forslag? .... ikke du heller, Bringisen?jhn skrev:Her er MCN's, og eiernes vurdering av to sykler i ca samme klasse.
Men kvalitet er så mangt ... folk flest mener GS'n er best, men v-strom-eierne er mest fornøyd i følge MCN

Ang. utseende ... Man finner som regel en eller annen tilfeldig vinkel hvor selv den styggeste sykkel har sin sjarm. Det er i grunnen nok for min del.
Jeg skjønner godt hvorfor du misliker utseende, men må jeg velge mellom "mislykket design på plasten" og en "rar maskin", velger jeg "rar maskin"
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Det som bekymrer meg mest med 1200GS er hva som skjer med all den fancy teknologien som er bygget inn i sykkelen. Jeg har jo erfaring fra slik teknologi fra flere biler jeg har hatt og for ca. en måned siden regelrett "dultet" jeg borti en annen bil ved at jeg rullet inni støtfangeren bak. Hastigheten var rundt 1-5km/t.
Ingen skrammer over hodet og kun en bitteliten ripe som ble polert bort. Den andre bilen fikk ingen skader heller. MEN.. jeg har slik avstandssensorer i støtfangeren og denne hadde vist blitt ødelagt. Grunnen til at jeg fant ut dette var at det peip konstant hele tiden (mer eller mindre) i bilen om at denne sensoren var defekt og at jeg måtte besøke et verksted. På verkstedet fant dem ut at festet til denne sensoren som satt under støtfangeren var knekt og måtte byttes. Støtfanger måtte demonteres og hele jobben kom på hele 5.500,- inkl. deler. Hadde ikke fangeren hatt slike sensorer (som forøvrig bare er et irritasjonsmoment) så kunne jeg kjørt videre og brukt pengene på noe annet eller rett og slett spart dem.
Har opplevd flere ganger at elektronikken i biler har spilt meg et puss. Stort sett er det harmløst og ofte er det bare dårlig kontakt etc. men det hjelper lite når "hjernen" i bilen tror at motoren er ødelagt grunnet en dårlig kontakt og dermed struper kreftene til motoren for å spare den i tillfelle... Fryktelig irriterende!!! jeg har opplevd mange episoder med dette, både i jobbsammenheng og privat. Ikke noe alvorlig og det har aldri kostet meg annet enn tiden det tar å få det rettet, men uansett fryktelig irriterende.
Motorsykkelen min har blinklys, bremser, gass og clutch samt da en lampe som henger fremme og bak. Det gjør at jeg med stor sannsynlighet slipper blinkende varsellamper og andre irriterende ting. For i 99% av tillfellene er det faktisk ikke noe galt i det hele tatt. Mange biler har t.o.m. en varsellampe som lyser hvis en lyspære har gått. Men hva skjer hvis pæren i denne varselampen slutter å virke da? Da lyser det sikkert en lampe som viser at denne varsellampen er defekt og gjerne ved siden av en melding som sier at dette kan være en betydelig sikkerhetsbrist og at bilen bør leveres på verskted omgående for utbredelse. (Les det siste der med litt humor)
Så hadde jeg tatt steget og kjøpt meg en 1200GS så hadde jeg aldri i verden brukt denne som noen "offroad" sykkel. Det blir som å kjøre en Porche Cayenne Turbo kun på leirete skogsveier eller i store grustak etc. Teknologi og pris setter en naturlig stopper for at kjøretøyet ikke når det potensialet den ofte markedsføres som.
Man ser reklamevideoer av SUV'er som kjører i terreng så leiren spruter og man ser også at bilene faktisk kan lette fra bakken samt lande uten problemer. Prøv dette i virkeligheten en ukes tid så skal jeg garantere at teknologi eller andre ting setter en stopper for morroa.
Jeg liker alt med knapper og alt som blinker og jeg er en teknologiguru, så en side av meg sikler veldig på en 1200GS, men en annen side gir meg dårlige vibber.
Ingen skrammer over hodet og kun en bitteliten ripe som ble polert bort. Den andre bilen fikk ingen skader heller. MEN.. jeg har slik avstandssensorer i støtfangeren og denne hadde vist blitt ødelagt. Grunnen til at jeg fant ut dette var at det peip konstant hele tiden (mer eller mindre) i bilen om at denne sensoren var defekt og at jeg måtte besøke et verksted. På verkstedet fant dem ut at festet til denne sensoren som satt under støtfangeren var knekt og måtte byttes. Støtfanger måtte demonteres og hele jobben kom på hele 5.500,- inkl. deler. Hadde ikke fangeren hatt slike sensorer (som forøvrig bare er et irritasjonsmoment) så kunne jeg kjørt videre og brukt pengene på noe annet eller rett og slett spart dem.
Har opplevd flere ganger at elektronikken i biler har spilt meg et puss. Stort sett er det harmløst og ofte er det bare dårlig kontakt etc. men det hjelper lite når "hjernen" i bilen tror at motoren er ødelagt grunnet en dårlig kontakt og dermed struper kreftene til motoren for å spare den i tillfelle... Fryktelig irriterende!!! jeg har opplevd mange episoder med dette, både i jobbsammenheng og privat. Ikke noe alvorlig og det har aldri kostet meg annet enn tiden det tar å få det rettet, men uansett fryktelig irriterende.
Motorsykkelen min har blinklys, bremser, gass og clutch samt da en lampe som henger fremme og bak. Det gjør at jeg med stor sannsynlighet slipper blinkende varsellamper og andre irriterende ting. For i 99% av tillfellene er det faktisk ikke noe galt i det hele tatt. Mange biler har t.o.m. en varsellampe som lyser hvis en lyspære har gått. Men hva skjer hvis pæren i denne varselampen slutter å virke da? Da lyser det sikkert en lampe som viser at denne varsellampen er defekt og gjerne ved siden av en melding som sier at dette kan være en betydelig sikkerhetsbrist og at bilen bør leveres på verskted omgående for utbredelse. (Les det siste der med litt humor)
Så hadde jeg tatt steget og kjøpt meg en 1200GS så hadde jeg aldri i verden brukt denne som noen "offroad" sykkel. Det blir som å kjøre en Porche Cayenne Turbo kun på leirete skogsveier eller i store grustak etc. Teknologi og pris setter en naturlig stopper for at kjøretøyet ikke når det potensialet den ofte markedsføres som.
Man ser reklamevideoer av SUV'er som kjører i terreng så leiren spruter og man ser også at bilene faktisk kan lette fra bakken samt lande uten problemer. Prøv dette i virkeligheten en ukes tid så skal jeg garantere at teknologi eller andre ting setter en stopper for morroa.
Jeg liker alt med knapper og alt som blinker og jeg er en teknologiguru, så en side av meg sikler veldig på en 1200GS, men en annen side gir meg dårlige vibber.
- Bringisen
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Utrolig å se hvor mye den beste sykkelen blir diskutert her nå gitt
Noen greide nesten å overbevise meg om at jeg var den som snakket mest om denne sykkelen, men nå blir jeg mer usikker på akkurat det
Føler meg virkelig heldig som skal kjøre 50 mil på denne sykkelen i helgen om yr.no får rett i sine prognoser
Spørs om alle her inne tåler å høre en eventuel rapport fra turene

Noen greide nesten å overbevise meg om at jeg var den som snakket mest om denne sykkelen, men nå blir jeg mer usikker på akkurat det

Føler meg virkelig heldig som skal kjøre 50 mil på denne sykkelen i helgen om yr.no får rett i sine prognoser

2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Jeg skal nå i hvert fall tåle det.Bringisen skrev:
Trivelig med turrapporter - og masse bilder.
Kommer garantert til å gjøre det selv også. Med det som også kanskje er den beste sykkelen, Moto Guzzi Stelvio

Selv om det ikke er så altfor mange som vet det enda...

Uansett skal det blir godt å få lagt ut på lengre turer igjen .
Så bare stå på, Bringis! Bare å legge fram rapporter så fort turene er gjort

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Jeg har faktisk sansen for denne sykkelen (som nevnt tidligere) så jeg følger mer enn gjerne med på rapporter fra turene dine med denne sykkelen, og spesielt (ironisk nok) litt info rundt det tekniske og hvordan ting virker etc. :)Bringisen skrev:Utrolig å se hvor mye den beste sykkelen blir diskutert her nå gitt![]()
![]()
Noen greide nesten å overbevise meg om at jeg var den som snakket mest om denne sykkelen, men nå blir jeg mer usikker på akkurat det![]()
Føler meg virkelig heldig som skal kjøre 50 mil på denne sykkelen i helgen om yr.no får rett i sine prognoser![]()
Jeg synes det er veldig trist hvis man kun skal følge med på de tur rapportene som inneholder sykler man liker. Jeg elsker slike tur rapporter, og den eneste grunnen til at jeg kanskje ikke følger like godt med på alle er hvis det mangler bilder/video etc.
Det er nettopp dette vertfall JEG skal gjøre så godt jeg kan når sommeren nermer seg. Masse bilder og videoer med forklaringer etc. ved siden av et kart som viser kjørerute og hvor man har vert etc.
Men å lese seg gjennom flere sider med stort sett bare tekst, og kun et og annet bilde plassert sporadisk gjennom tråden frister ikke veldig å følge med på. Bilder sier mer enn tusen ord osv.... :)
Bare tester ut skriftfargen om den funker. Jaggu virket det gitt! :)
Ta noen bilder da, Bringisen!
Søndag drar vel vi på GSXR og K1300S til Mølen, med sjokokake i sideveska...:-)
Rullesteinsstrand sør om Larvik.
Søndag drar vel vi på GSXR og K1300S til Mølen, med sjokokake i sideveska...:-)
Rullesteinsstrand sør om Larvik.