Hallais.
Er det lov å bygge om MC'en sin? (F.eks endre hekken på den slik at den blir en smule kulere?)
Eller for eksempel bygge om en ZZR-1100 til en streetfighter?
Ombygging av MC
- Kawagutten
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Re: Ombygging av MC
http://nmcu.org/forskrift-om-amat-rbygg-er-vedtatt" onclick="window.open(this.href);return false;
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
Ser ut som de fleste faller utenfor allerede i § 1.Kawagutten skrev:http://nmcu.org/forskrift-om-amat-rbygg-er-vedtatt
Orker ikke lese hele forskriften. Jeg har ikke så omfattende planer.
Er det typegodkjenningen til hver sykkelmodell som er gjeldende ?
Hva sier forsikringsselskapene til disse endringene i forbindelse med uhell? f.eks gaffel, hjul og bremser fra en annen sykkel.
Det blir jo bråk bare med andre potter

-
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Så det vil si at jeg kan ikke endre sykkelen på noen som helst måte? Hva faen er galt emd Norge? På tide å flytte...Ove skrev:Ser ut som de fleste faller utenfor allerede i § 1.Kawagutten skrev:http://nmcu.org/forskrift-om-amat-rbygg-er-vedtatt
Hva sier forsikringsselskapene til disse endringene i forbindelse med uhell? f.eks gaffel, hjul og bremser fra en annen sykkel.
Bakenden på ZZR er så EVIG JÆVLIG STYGG at jeg lurer på HVA FAEN de røyka de som designet den.
Kunne etnke meg å gjøre den om til en streetfighter, men det er da altså ikke lov? (Ta vekk alt av kåper, montere ny lykt osv)
Er litt sånn som e30 hos BMW.. Har jo blitt slått med en spade omtrent, mener hvertfall jeg.
- Kawagutten
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
AndreasB skrev:Så det vil si at jeg kan ikke endre sykkelen på noen som helst måte? Hva faen er galt emd Norge? På tide å flytte...Ove skrev:Ser ut som de fleste faller utenfor allerede i § 1.Kawagutten skrev:http://nmcu.org/forskrift-om-amat-rbygg-er-vedtatt
Bakenden på ZZR er så EVIG JÆVLIG STYGG at jeg lurer på HVA FAEN de røyka de som designet den.
Kunne etnke meg å gjøre den om til en streetfighter, men det er da altså ikke lov? (Ta vekk alt av kåper, montere ny lykt osv)
Er litt sånn som e30 hos BMW.. Har jo blitt slått med en spade omtrent, mener hvertfall jeg.
Bakenden kan du forandre på uten godkjenning tror jeg.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
-
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 Racer 2014
Det er ingen regler mot å bytte/fjerne plast.
Nye lykter/refleks og lignende må være E-merket etter reglene i kjøretøyforskriften.
Og må monteres etter gjellende regler.
Det du må unngå uten forhåndstillatelse er å forandre ramme , gaffelvinkel og lignende.
R
Nye lykter/refleks og lignende må være E-merket etter reglene i kjøretøyforskriften.
Og må monteres etter gjellende regler.
Det du må unngå uten forhåndstillatelse er å forandre ramme , gaffelvinkel og lignende.
R
Religion er menneskets seier over fornuften.
-
Men jeg må vel endre på ramma bak for å få på annen plast? :-/reldor skrev: Det du må unngå uten forhåndstillatelse er å forandre ramme , gaffelvinkel og lignende.
R
Bah, screw it.. Må få meg annen sykkel istedet.. Lei av gamle ZZR dritten..Er en jævla møkkasykkel, men får meg fra A til B
-
- Motorsykkelen din: Old School CHOPPER!
Men herregud a.. Hvem bryr seg om refleks eller andre småting? Jeg har da kjørt ombygde sykler i Oslo sentrum lenge uten problemer.. En Streetfighter er 0 stress.. På ZZR er det vel bolt-on bakramme om jeg ikke tar feil? Kapp den kortere og lag deg et nytt sete.. Dersom du har det nødvendige av instrumenter og ikke gjort noen særlig store endringer i bærende konstruksjon (dvs ramme/chassi) så blir det ikke problemer. Om du mot formodning skulle bli tatt kjøper du bare en ny bakramme på Ebay og skrur sykkelen original på 1 time.. Men seriøst... Drit nå litt i alle disse paragrafene og slikt.. Jeg kan love deg at politiet ikke står med "Norges lover" i hånda når dem stopper deg...
-
Tror jeg heller bare bytter ut sykkelen ved første mulighet.superduper skrev:Men herregud a.. Hvem bryr seg om refleks eller andre småting? Jeg har da kjørt ombygde sykler i Oslo sentrum lenge uten problemer.. En Streetfighter er 0 stress.. På ZZR er det vel bolt-on bakramme om jeg ikke tar feil? Kapp den kortere og lag deg et nytt sete.. Dersom du har det nødvendige av instrumenter og ikke gjort noen særlig store endringer i bærende konstruksjon (dvs ramme/chassi) så blir det ikke problemer. Om du mot formodning skulle bli tatt kjøper du bare en ny bakramme på Ebay og skrur sykkelen original på 1 time.. Men seriøst... Drit nå litt i alle disse paragrafene og slikt.. Jeg kan love deg at politiet ikke står med "Norges lover" i hånda når dem stopper deg...
Skal prøve å fikse holderen til baklykta idag, får jo ikke nytt.