Er det noen som vet om noen skikkelig fine strekninger med mange svinger og 80 grense så nærme Oslo som mulig?
Jeg får abstinenser av å kun kjøre i gatekryss, men vil ikke kjøre så langt for å pumpe opp adrenalinet litt...

Du er neppe helt alene om disse følelsene du beskriver, og det er kanskje verdt en tråd for seg selv. Problemet er vel 5% reell fare for grus/is/glatt veibane, og 95% i hodet. Selv liker jeg å starte sesongen med å dra frem gamle "selvhjelp-bøker" og re-fore hodet med gode selvinstruksjoner, som jeg også prøver å være veldig bevisst på under kjøringen. "Ikke pokker om jeg skal kjøre livredd og stiv som en stokk av veien, uten fullt nedbrekk" (selv om det frister veldig av og tilAndreasB skrev:Mens vi snakker om svinger..![]()
Jeg føler jeg er litt over middels reddfor at dekkene skal skli.
Tryna ifjor før sesongen egentlig hadde begynt, og etter det får jeg noia hver gang svingen virker for skarp, hjertet ender i halsen, armene stive som planker, og svetten renner gjennom hjelmen. Tanker flyr gjennom hodet som f.eks sklir dekket? grus i veien? hull i veien? kommer midtstøtta ta nedi?
Men så tenker jeg at "Det går nok bra", men ikke lenge etterpåså kan det samme skje.
Noen som har forslag for å komme over denne skrekken? Jeg kommer jo gjennom svingene som regel, i og med at jeg tar det veldig pent.
Heihei.AndreasB skrev:Mens vi snakker om svinger..![]()
Jeg føler jeg er litt over middels reddfor at dekkene skal skli.
Tryna ifjor før sesongen egentlig hadde begynt, og etter det får jeg noia hver gang svingen virker for skarp, hjertet ender i halsen, armene stive som planker, og svetten renner gjennom hjelmen. Tanker flyr gjennom hodet som f.eks sklir dekket? grus i veien? hull i veien? kommer midtstøtta ta nedi?
Men så tenker jeg at "Det går nok bra", men ikke lenge etterpåså kan det samme skje.
Noen som har forslag for å komme over denne skrekken? Jeg kommer jo gjennom svingene som regel, i og med at jeg tar det veldig pent.