Desmo's skriverier.
Re: Desmo's skriverier.
Om bilspeilene til Jalmar ser støvete ut, tenk hvordan de han har inni huset er. 

We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
Fikk lufta Neil i dag. Vi tøffet "Toten Rundt" og tok en avstikker til Skreia der det var veteranmopedtreff. Det luktet totakter over alt der ute.
Gamle Corvetter i fleng pluss Zundapp og Suzuki. Jeg ble nesten revet med, og fikk lyst til å få tak i en AC50 igjen. Det var det jeg hadde som 16-åring. Etter å ha innhalert nok totaktseksos kjørte jeg om Skreien og Lensbygda før jeg dro utover Kolbu en snartur. Til slutt kjørte jeg til Billitt og spiste "middag". 

Pogo
Pogo
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Samme her!Desmo skrev:Gamle Corvetter i fleng pluss Zundapp og Suzuki. Jeg ble nesten revet med, og fikk lyst til å få tak i en AC50 igjen. Det var det jeg hadde som 16-åring.
Kjøpt på avbetaling hos Hasli Motor som holdt til på Eina. Mener å huske at AC 50'en kostet kr. 4350,-. ...

Mye penger den gangen for en som ikke var så veldig bemidlet at det gjorde noe...

Mener å huske at mekanikeren på verkstedet der hadde en flott Triumph Trident...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
I dag luftet jeg Velte-petter en tur til Nebbenes. Kjører da selvfølgelig Rv.33 til Minnesund, hvor jeg tar gamle E-6 ned til Nebbenes. Der inntok jeg en bedre middag. Så gikk turen videre på 180 til Hurdal og Lygna. Oppe i Skrukkelia er det mer terreng for Neil, da det er ganske humpete. På Lygna kjørte jeg Rv.4 til Mjørlund hvor jeg svingte inn på 244 tilbake til Lena. Det er ikke lange turen, men den er da svingete nok for meg. 

Pogo
Pogo
- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Skal det bli Chaplinfilm neste søndag?Jippi..
Gleder meg.

Gleder meg.

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dagens svingom med Neil ble så kort at den ikke er verdt å nevne. Vi var "innesperret" av regnskurer.
Pogo
Pogo
Nå er det sommer! Det er så sommer at det er for varmt å stå stille med fullt kjøreutstyr. Selv om jeg brukte dongerijakka fra Lindstrands sammen med dongeribuksa fra samme produsent ble det ubehagelig varmt. Men når jeg kjører er det passe temperert. Jakka slipper gjennom ganske mye luft og det er godt. Jeg og Neil tok en liten tur Lena-Skreia-Lensbygda-Kolbu-Smågarda-Bøverbru-Landheim-Kapp-Lena. Det er en koselig runde på noen av bygdas småveier. De er nokså svingete her og der, og litt ujevne.
Pogo
Pogo
Jaså, så det var det du holdt på meg når jeg var innom deg i 5-tida i ettermiddag 

Ja, jeg gjorde det. Visste ikke at du skulle svinge innom, Ragnhild. :-
Pogo
Pogo
Godt og varmt i dag også,så det ble mest kjøring. Jeg tok og utvidet "Toten rundt" med en sving rundt Einafjorden. Så ingen med surfbrett i kryssfiner som var utpå.
Kikket innom GMS som hadde stelt til superlørdag, men det var så hett i Hunndalen at jeg orket ikke å være der så lenge. Neil er ikke påvirket av varmen, og snatrer fornøyd i krompottene når jeg gir på litt. 

Pogo
Pogo
Nei, du gjorde vel ikke detDesmo skrev:Ja, jeg gjorde det. Visste ikke at du skulle svinge innom, Ragnhild. :-

Det ble en "intern" søndagstur i dag. Jeg er bedt bort på middag,så det kunne ikke bli langtur. Jeg kjørte Lena-Bøverbru-Blili-Gjøvik-Kapp-Skreia-Lensbygda-Håjen-Kolbu-Vømmølsvika-Lena. Det ble da så vidt 10 mil ut av den runden også. Men det var for varmt med skinnjakke i dag,så jeg ble småsvett av kjøringa. Det var ikke det at det gikk så fort,for det går jo ikke an på disse filleveiene. Nei, det var rett og slett varmt.
Pogo
Pogo