Bjerknez skrev:Mulig jeg er unormal eller "treig", men jeg har aldr sett poenget med å dra en Wheelie. Mulig det er morsomt og spennende for det vet jeg ikke noe om da jeg aldri har prøvd, men å prøve på noe slikt selv er totalt uinterresant, og det er IKKE fordi jeg har en sykkel hvor dette nermest er umulig og få til med.
Når jeg var liten så dro alle tråsykkelen opp på bakhjulet, men jeg brydde meg aldri. Hva var poenget liksom? Jeg kom jo like fort frem eller fortere om jeg IKKE dro den opp på bakhjulet. Er nok muligesns derfor jeg også annser dette som en tenårings greie som må repeteres når man en gang får seg en motorsykkel.
Joda, man trener nok balanseegenskapene (noe som kan være bra), men jeg ser liksom ikke hva som skal være så "kult" med det. Blir liksom litt som å "Burne" med en bil. Hva er greia liksom? Å vise alle at bilen klarer å dra to gummijul rundt? (Som enhver bil vel klarer i dag)
Jeg er ingen moralens vokter her altså, og jeg er ikke direkte i mot slikt, men jeg forstår bare ikke hva som er greia. Hvis dette må prøves for å forstås så for det nok heller være. Da velger jeg å oppleve nirvana på andre måter :)

Edit:
Hva som er poenget kommer helt ann på personen. På videoer jeg ser, med blant annet 125cc sykler fra finland, er det om å gjøre å komme så langt bakover som mulig.
De drar wheelien så langt at de skraper skiltet, og så ned igjen. (over klokka 12)
For andre kan det være følelsen av at fronten kommer opp (Det var ganske moro på husabergen

Det er like nytteløst å dra på hjulet som å hoppe i fallskjerm ,eller hoppe fra 10 metern.