Ekstrautstyr i forhold til garanti

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
Svar
abjork
Motorsykkelen din: Honda CBR 500R

Ekstrautstyr i forhold til garanti

Legg inn av abjork »

Jeg har kjøpt en ny sykkel i vår, en honda cbr500r. Er meget fornøyd, men lyden er jo alltids noe kjedelig med orginal potte.
Det er veldig lett å sette på en slip-on (ikke fullanlegg) og jeg vurderer å gjøre dette.
Det jeg lurer på er om noen vet om dette kan ha noe å si i forhold til den 5års garantien sykkelen kommer med fra forhandler? Hørt litt forskjellig, men hva tenker dere?

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Kontakt:

Re: Ekstrautstyr i forhold til garanti

Legg inn av kjellv »

abjork skrev:Jeg har kjøpt en ny sykkel i vår, en honda cbr500r. Er meget fornøyd, men lyden er jo alltids noe kjedelig med orginal potte.
Det er veldig lett å sette på en slip-on (ikke fullanlegg) og jeg vurderer å gjøre dette.
Det jeg lurer på er om noen vet om dette kan ha noe å si i forhold til den 5års garantien sykkelen kommer med fra forhandler? Hørt litt forskjellig, men hva tenker dere?
Først, det er ikke forhandler som stiller garanti, men som regel fabrikk og i noen tilfeller tilleggsgaranti fra importør.

Spørsmålet du stiller er absolutt betimelig! Skulle motorskade oppstå i garantiperioden kan du ha en dårlig sak dersom du kjører med uorginalt eksosanlegg.

Svar