Jeg sliter litt med å finne riktig dimensjon der. Har tidligere kjøpt Metzeler Marathon 880 i dimensjon 260/40 VR 18, men sliter med å finne det igjen her.
Forslag anyone...?

BTA
Stelvio'en min ble levert med slike.HOFFA skrev:Noen som har erfaring med PIRELLI SCORPION TRAIL E og evt. kan si noe om forventet kjørelengde (normal / forsiktig kjøring) ?
Mine hadde gått ca 3,5k når jeg satte sykkelen inn for vinteren og rekker ikke kjøre på så mange flere mil før Europa tur i starten av juni, så da blir det en avveining om hva jeg skal gjøre da..omaas skrev: Pirelli Scorpion Trail som sykkelen ble levert med varte ikke mere enn 9000 km.
ZZR-Erling skrev:Herregud....de kjører du da opp før du drar!
Hvordan kommer du fram til dette egentlig? Presser du dekkene til de begynner å slippe for å se hvor godt de sitter? Jeg bare spør, for det tør ikke jeg ihvertfall :) Jeg tror derfor et hvilket som helst moderne dekk hadde gitt meg tillit da jeg uansett ikke er i nærheten av grensa. Ikke på bane engang, fordi sykkelen er altfor dyr til å legge i bakken...LordShaft skrev:
Edit: Når det er sagt, så må jeg si at jeg er veldig overrasket over grepet og egenskapene i de nye dekkene. De oser tillit hele veien. Blir spennende å få testet de videre utover i sesongen.
Dette har jeg også lurt på mange ganger. Jeg har hatt mange forskjellige dekk, og forskjellige sykler, og jeg kjører som en gjennomsnittlig motorsyklist. Jeg har aldri hatt noen "opplevelser" som jeg kan tilskrive dekkene.KydeX skrev:Hvordan kommer du fram til dette egentlig? Presser du dekkene til de begynner å slippe for å se hvor godt de sitter? Jeg bare spør, for det tør ikke jeg ihvertfall :) Jeg tror derfor et hvilket som helst moderne dekk hadde gitt meg tillit da jeg uansett ikke er i nærheten av grensa. Ikke på bane engang, fordi sykkelen er altfor dyr til å legge i bakken...LordShaft skrev:
Edit: Når det er sagt, så må jeg si at jeg er veldig overrasket over grepet og egenskapene i de nye dekkene. De oser tillit hele veien. Blir spennende å få testet de videre utover i sesongen.
Sent from my C6903 using Tapatalk
Jeg tester jo også veigrepet av og til bare for å konstatere at det finnes ... ikke for å måle om årets dekk flytter grensen 2% i forhold til fjorårets. Det er jo mange variabler som kan spille inn, og som de færreste har oversikt over.Tobben84 skrev:Jeg for min del kan svare med at jeg opplever til stadighet slipp på bakhjulet på min Ktm Duke ved gasspådrag. Dette med standard-dekken som er Michelin PP2, noe som må betegnes som et sportsdekk. Dette krever nok mer varme for å fungere optimalt. Det glipper bak, som medfører en liten sladd, som ikke oppleves som spesielt dramatisk pga sykkelens gode kjøreegenskaper og lave vekt. I tillegg tester jeg grepet ved å kjemne på punktet hvor bremsene blokkerer, eller i dette tilfellet abs kobler inn.
Fjorårets dekk, riktignok på en annen sykkel, Michelin PR3 ga en helt annen følelse kalde. Mistet ikke grepet så tidlig, og krevde minimalt med oppvarming.
Ps: bakhjulsglippene kommer stort sett ved hard gassing og lett provokasjon, nettopp for å teste grensen i dekket...