Resten av haugen med forsikringer var dem dyrere en Codan

Er latterlig at de får lov å drive som de gjør..Busa Trond skrev:Murphys lov og Explorer 1200 i DNB. Dem ville ha 2074,- for kasko med full prosentsats![]()
Resten av haugen med forsikringer var dem dyrere en Codan
Det har stor betydning.. men med motsatt fortegn. Trofaste kunder blir straffet, for de følger ikke med. Kunder som sjekker tilbud og flytter til det billigste, må de sloss for å få, og dermed får du bedre prisjongsanim skrev:
Har vært kunde hos dem i 10-15 år, men det ser ikke ut til å ha betydning....
Et annet tankekors: Du betaler altså nesten 5200,- for MZX125, jeg skal betale 5400,- for full kasko på ZX12R med ca 180 gamp, i samme selskap..jongsanim skrev:Hah, kjenner jeg blir lettere provosert her... Syntes det var litt mye med 430/mnd for Kasko på min Honda MSX125 (hos IF), så vi gikk inn på kalkulatoren deres og fylte inn min kones fødselsnummer og resten som det står på forsikringen min. Hun er 2 år yngre så her regnet jeg med hun evt. ville få en høyere pris enn meg.. Men neida.. Jeg har 430/mnd, hun fikk på kalkulatoren deres 378/mnd...
Ja, det er langt ut på vidda...... De mente tidligere at det hadde med "ulykkeshistorikk" (deres egen erfaring med den typen sykler)... Er det så forferdelig mange ulykker på en 10 hesters lett MC? Og enda bedre: en modell som ikke har eksistert før 2013?biker7 skrev:Et annet tankekors: Du betaler altså nesten 5200,- for MZX125, jeg skal betale 5400,- for full kasko på ZX12R med ca 180 gamp, i samme selskap..jongsanim skrev:Hah, kjenner jeg blir lettere provosert her... Syntes det var litt mye med 430/mnd for Kasko på min Honda MSX125 (hos IF), så vi gikk inn på kalkulatoren deres og fylte inn min kones fødselsnummer og resten som det står på forsikringen min. Hun er 2 år yngre så her regnet jeg med hun evt. ville få en høyere pris enn meg.. Men neida.. Jeg har 430/mnd, hun fikk på kalkulatoren deres 378/mnd...
Hvor er logikken ??
![]()
Ja, og kan vel regne med at de har god fortjeneste på prisene når en sammenligner med prisene som var i Bilsport & MC som ga oss bedre priser uten bonus-system enn 75% bonus i de andre. Gikk jo fra 1900,- i fastpris, til 3500,- med 75% i Tryg (les: de beregner seg 84% høyere pris med maks bonus, kontra fastpris-systemet).biker7 skrev:Forsikringsbransjen er forsatt helt sjuk !STORE variasjoner..
Nei, det er Tryg det.AndreasB skrev:Meget meget snålt.. IF er jo de absolutt dyreste.
Ikke noe svar til det jeg faktisk spør om, men svar til en kommentar på mailen..... Og jeg hadde i farten også glemt at prisen jeg betaler har medregnet 10% NMCU rabatt så da blir det jo enda værre..Hei.
Takk for henvendelsen.
Beklager.Her har du fått feil info.For å få startbonus på 50% her,må du være If+kunde.
For mer info,ta gjerne kontakt på 02400
Ha en fin dag!
Du er 60-70 år eller?HOFFA skrev:Min første mc, så kasko toppforsikring kommer på kr. 5.500,- pr. år