Velkommen til forumet og MC-verdenen. :)
Kupp nei, la oss kalle det erfaringsveksling. Lag gjerne din egen blogg, så kan du få kommentarer rettet mot dine problemstillinger. Hvilken trafikkskole har du begynt på?
Nå virker du mye mer erfaren enn meg da, som aldri sittet på en sykkel før forrige uke. Naturlig nok vil du få en bedre progresjon enn meg. Syns ikke det gikk så gæli, passe stor og enkelt å kontrollere når man først kom opp i hastighet. Har ikke kjørt med han bakpå enda, regner med det vil gå greit. Blir bare at tyngdepunktet flytter seg litt bakover, passe på å ha avslappet og godt sittestilling. Nå kommer jeg til å prøve andre sykler også.
Virker som du ikke bor altfor langt unna heller. Jeg vurderte faktisk Lillestrøm også, men fikk vite at det var mange vikeplikt der og litt kronglete kjøring. Tenkte at vi (les: elevene med lærer) kommer til å kjøre i Oslo uansett, og mulig samme veier som oppkjøringsruter, så da tok jeg bare Risløkka. Er mulig jeg må utsette oppkjøringen min, så du kan få min bestilte time den 19. mai hvis du vil.
Ellers kan jeg si det kan være greit med ekstra lesning av teori og fagstoff. I tillegg til teoriboka er Full kontroll og Godt tenkt veldig bra. Twist of the wrist bør man få med seg (både bok og video). Liker du å se klipp på Youtube, kan jeg anbefale Cycle Cruza og Cager on two wheels. To morsomme karer som virker erfarne og kommer med gode tips, men alt sånt bør tas med klype salt.
Ønsker deg også lykke til på veien, og kanskje vi får delt erfaringer personlig også i framtida og ikke bare skriftlig her. :)
Kommer og går..