Glad at 1. april er over, nå slipper jeg å skrive en lang spøk..
For å avslutte hjelm-diskusjonen: gjort er gjort, og livet går videre. Var en rant om tanker jeg hadde akkurat da og måtte få det ut. Å skrive ut er faktisk god terapi for dårlige tanker. Nå er det også kjent sak at hjelmer med dekor koster mer. Hvilke prinsipper og krav man har for kjøp av varer, får være opp til hver enkelt. Jeg kjøpte den løst fra hylla og sikkert blitt prøvd av mange, men ved inspeksjon har jeg ikke oppdaget noe galt. Fikk til og med godkjent av læreren. :)
Har hvertfall blitt en erfaring rikere å ta med neste gang jeg skal oppgradere.
And now for something completely different:
Fra nå av utvider jeg denne tråden til en personlig utviklings(b)logg; om hva timen gikk ut på, hva som skjedde og egen vurdering. Ikke meningen at det skal gis respons på hver minste ting, men er åpen for aktuelle kommentarer/råd der det skulle passe.
Da var andre kjøretime vellykket over. Hadde en lugn prat med lærer Tormod, heretter kalt bare T., og fikk ros for at jeg var en av de få som var godt forberedt teorimessig og ydmyk ifht selvinnsikt og ferdigheter. Fikk kjøre en A2 sykkel og trente på start, stopp, clutch- og gasskontroll. Tillegg kom selvsagt sikt, observasjon og sittestilling. Alt henger jo sammen, så trener egentlig på "hele pakken". Gikk ganske greit egentlig, selv om jeg kvelte motoren en del ganger, men ingen velt (

). Ikke helt lett med brems og clutch koordinasjon foreløpig. T. måtte dra tidlig så fikk ikke tatt en evaluering etterpå, men regner med det er godt tegn når jeg gikk til bilen og hadde DET gliset. Neste time er på mandag kl 1600.
Hovedmål: start, stopp, clutch- og gasskontroll + sikt og observasjon.
Resultat: stort sett greit, akkurat som på bil. En del kvelninger.
Kommentar: øver mer på koordinasjon mellom clutch og gass, holde full grep om hendlene og bruke alle fingre for brems og clutch. IKKE to fingre på brems under kjøring. Må også bli mer bevisst på balanse før stopp og riktig timing på fotstøtten.
Kommer og går..