ojda skrev:Nå har jeg ikke så veldig mye imot den nye GS`n utseendemessig,
men den plastplata så i mine øyne helt jævelig ut Måtte bare få sagt det, få det ut
På det siste bildet så det ikke bra ut nei, det er jeg enig i. Men det bildet lyver nok litt, har nok mye med at den er skitten og sollyset grelt.
Her ser det litt bedre ut
Gjør det? ja hvis jeg ser godt etter så ser det bedre ut for du ser den jo nesten ikke
Sikkert noe man må venne seg til
Er nærlys vinkel og sånt uendret med den på?
Nei, man ser den nesten ikke, det er sant
Jeg innbiller meg at den fungerer som en forlenget vindskjerm bare nedenfra , men det er sikkert bare innbilning. Har ikke fått testet om den forandrer lyset nei, har kun kjørt den to dager eller 60 mil om man vil.
Skal nok få testet det ut ja
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
ojda skrev:Nå har jeg ikke så veldig mye imot den nye GS`n utseendemessig,
men den plastplata så i mine øyne helt jævelig ut Måtte bare få sagt det, få det ut
På det siste bildet så det ikke bra ut nei, det er jeg enig i. Men det bildet lyver nok litt, har nok mye med at den er skitten og sollyset grelt.
Her ser det litt bedre ut
Gjør det? ja hvis jeg ser godt etter så ser det bedre ut for du ser den jo nesten ikke
Sikkert noe man må venne seg til
Er nærlys vinkel og sånt uendret med den på?
Nei, man ser den nesten ikke, det er sant
Jeg innbiller meg at den fungerer som en forlenget vindskjerm bare nedenfra , men det er sikkert bare innbilning. Har ikke fått testet om den forandrer lyset nei, har kun kjørt den to dager eller 60 mil om man vil.
Skal nok få testet det ut ja
Det er vel denne?
Capture.JPG
Kun offroadbruk..
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Bringisen skrev:
Så til Tage Jeg gjorde et eksperiment men kan ikke helt forstå det. Jeg lettet meg vel ca 15 cm før jeg begynte å kjenne vinden i ca 90 km/t. Det merkelige er at jeg ikke opplever turbulens i det hele tatt Mulig kåpen er slik formet at man unngår dette i alle posisjoner, men dette virker rart. Nå har jeg BMW Systemhjelm 5, og kanskje er skjermen utviklet i vindtunnel sammen med BMW sin egen hjelm Jeg tror nok du skulle tatt deg en prøvetur selv Tage, jeg kan ikke gå god for dette. Det eneste sikre er at jeg med mine 181cm , setet i nederste posisjon, skjermen i høyeste posisjon, med BMW Systemhjelm 5 og titter akkurat over vindskjermen, så har jeg det perfekt
Sukk, må jeg virkelig slepe meg til BMW og ta en prøvetur.
Ja, ja, må jeg så må jeg.
Blir sikkert en traurig dag.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
ojda skrev:Nå har jeg ikke så veldig mye imot den nye GS`n utseendemessig,
men den plastplata så i mine øyne helt jævelig ut Måtte bare få sagt det, få det ut
På det siste bildet så det ikke bra ut nei, det er jeg enig i. Men det bildet lyver nok litt, har nok mye med at den er skitten og sollyset grelt.
Her ser det litt bedre ut
Gjør det? ja hvis jeg ser godt etter så ser det bedre ut for du ser den jo nesten ikke
Sikkert noe man må venne seg til
Er nærlys vinkel og sånt uendret med den på?
Nei, man ser den nesten ikke, det er sant
Jeg innbiller meg at den fungerer som en forlenget vindskjerm bare nedenfra , men det er sikkert bare innbilning. Har ikke fått testet om den forandrer lyset nei, har kun kjørt den to dager eller 60 mil om man vil.
Skal nok få testet det ut ja
Det er vel denne?
Capture.JPG
Kun offroadbruk..
Jo, men er jo det det blir brukt til disse GS´ne...
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
Bringisen skrev:
Så til Tage Jeg gjorde et eksperiment men kan ikke helt forstå det. Jeg lettet meg vel ca 15 cm før jeg begynte å kjenne vinden i ca 90 km/t. Det merkelige er at jeg ikke opplever turbulens i det hele tatt Mulig kåpen er slik formet at man unngår dette i alle posisjoner, men dette virker rart. Nå har jeg BMW Systemhjelm 5, og kanskje er skjermen utviklet i vindtunnel sammen med BMW sin egen hjelm Jeg tror nok du skulle tatt deg en prøvetur selv Tage, jeg kan ikke gå god for dette. Det eneste sikre er at jeg med mine 181cm , setet i nederste posisjon, skjermen i høyeste posisjon, med BMW Systemhjelm 5 og titter akkurat over vindskjermen, så har jeg det perfekt
Sukk, må jeg virkelig slepe meg til BMW og ta en prøvetur.
Ja, ja, må jeg så må jeg.
Blir sikkert en traurig dag.
[TaSK]
Akkurat prøvekjøringen er jo gratis
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Og til dere som er så opptatt av jeg bruker denne lille plastdingsen foran på sykkelen, og at den bare er tillat til offroadbruk. Slutt å være så bekymret. Er dere slike som aldri, med hånden på hjertet aldri bryter en trafikkregel ? Og kan dette være mer risikabelt enn det denne plastdingsen kan utføre for fare ?
Nei....slapp av , jeg vet at den kun er lovlig til offroadbruk.
Og hvis veiene i Norge er så dårlige som mange vil ha det til, så kan de vel knapt kalles veier, og da kjører man "offroad"
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Bringisen skrev:Og til dere som er så opptatt av jeg bruker denne lille plastdingsen foran på sykkelen, og at den bare er tillat til offroadbruk. Slutt å være så bekymret. Er dere slike som aldri, med hånden på hjertet aldri bryter en trafikkregel ? Og kan dette være mer risikabelt enn det denne plastdingsen kan utføre for fare ?
Nei....slapp av , jeg vet at den kun er lovlig til offroadbruk.
Og hvis veiene i Norge er så dårlige som mange vil ha det til, så kan de vel knapt kalles veier, og da kjører man "offroad"
Bryr meg ikke om det er ulovlig. Men GS har vel meget gode lys. Og tenkte at de muligens ksn blende møtende trafikk når lyset får en ekstra brytning. Men mulig det bare blir lavere, ikke vet jeg
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Bringisen skrev:Og til dere som er så opptatt av jeg bruker denne lille plastdingsen foran på sykkelen, og at den bare er tillat til offroadbruk. Slutt å være så bekymret. Er dere slike som aldri, med hånden på hjertet aldri bryter en trafikkregel ? Og kan dette være mer risikabelt enn det denne plastdingsen kan utføre for fare ?
Nei....slapp av , jeg vet at den kun er lovlig til offroadbruk.
Og hvis veiene i Norge er så dårlige som mange vil ha det til, så kan de vel knapt kalles veier, og da kjører man "offroad"
Bryr meg ikke om det er ulovlig. Men GS har vel meget gode lys. Og tenkte at de muligens ksn blende møtende trafikk når lyset får en ekstra brytning. Men mulig det bare blir lavere, ikke vet jeg
Det blir vanskelig å finne ut av, uten å legge ned litt arbeid. Godt med tunneler her på Vestlandet , og kjørte sikkert igjennom 50 stk. i helgen
Så lenge ingen biler til nå har blinket på meg eller at jeg synes lyset har vært dårlig, så vet jeg ikke om jeg gidder legge ned noen stor etterforskning på akkurat dette.
Lysene er ganske gode, skifter fra dagslyskjørelys til full lys i tunneler. Har jeg valgt å tenne ekstralysene og har valgt automatiske kjørelys, så tenner og slukker disse også automatisk. Men det er en annen sak
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Bringisen skrev:Og til dere som er så opptatt av jeg bruker denne lille plastdingsen foran på sykkelen, og at den bare er tillat til offroadbruk. Slutt å være så bekymret. Er dere slike som aldri, med hånden på hjertet aldri bryter en trafikkregel ? Og kan dette være mer risikabelt enn det denne plastdingsen kan utføre for fare ?
Nei....slapp av , jeg vet at den kun er lovlig til offroadbruk.
Og hvis veiene i Norge er så dårlige som mange vil ha det til, så kan de vel knapt kalles veier, og da kjører man "offroad"
Bryr meg ikke om det er ulovlig. Men GS har vel meget gode lys. Og tenkte at de muligens ksn blende møtende trafikk når lyset får en ekstra brytning. Men mulig det bare blir lavere, ikke vet jeg
Det blir vanskelig å finne ut av, uten å legge ned litt arbeid. Godt med tunneler her på Vestlandet , og kjørte sikkert igjennom 50 stk. i helgen
Så lenge ingen biler til nå har blinket på meg eller at jeg synes lyset har vært dårlig, så vet jeg ikke om jeg gidder legge ned noen stor etterforskning på akkurat dette.
Lysene er ganske gode, skifter fra dagslyskjørelys til full lys i tunneler. Har jeg valgt å tenne ekstralysene og har valgt automatiske kjørelys, så tenner og slukker disse også automatisk. Men det er en annen sak
Blir sikkert mindre blending siden plasten reduserer lyset, og jeg lurer på om den muligens ikke også vil vinkle det nedover.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Spm. til alle dere som har noe lengre erfaring (for å underdrive litt) - er steinsprang i lykteglasset noe stort problem? Er det verd å investere en 1000-lapp på en beskytter?
poulet_cavalier skrev:Spm. til alle dere som har noe lengre erfaring (for å underdrive litt) - er steinsprang i lykteglasset noe stort problem? Er det verd å investere en 1000-lapp på en beskytter?
Neppe, med mindre du ligger bak noen som spinner grus.
Jeg har kjørt ca 400 000km uten å fått lykteskader, dog ingen spinnende bike foran meg.
poulet_cavalier skrev:Spm. til alle dere som har noe lengre erfaring (for å underdrive litt) - er steinsprang i lykteglasset noe stort problem? Er det verd å investere en 1000-lapp på en beskytter?
Neppe, med mindre du ligger bak noen som spinner grus.
Jeg har kjørt ca 400 000km uten å fått lykteskader, dog ingen spinnende bike foran meg.
poulet_cavalier skrev:Spm. til alle dere som har noe lengre erfaring (for å underdrive litt) - er steinsprang i lykteglasset noe stort problem? Er det verd å investere en 1000-lapp på en beskytter?
Neppe, med mindre du ligger bak noen som spinner grus.
Jeg har kjørt ca 400 000km uten å fått lykteskader, dog ingen spinnende bike foran meg.
Da skal jeg passe på å kjøre først fra nå av
Var innom MC-Huset Nydal,så hverken Ludvig eller Per der i dag...
Skal dele et Per-råd med dere,i hans fjerne ungdom festet de tapebiter på skiltet slik at 3 ble 8,4 ble 9 osv...
Onkel polleti ble litt lang i trynet da de innhentet dem i vegkanten med et helt annet skiltnummer enn hva de lette etter...
Per har alltid vært Per
poulet_cavalier skrev:Spm. til alle dere som har noe lengre erfaring (for å underdrive litt) - er steinsprang i lykteglasset noe stort problem? Er det verd å investere en 1000-lapp på en beskytter?
Neppe, med mindre du ligger bak noen som spinner grus.
Jeg har kjørt ca 400 000km uten å fått lykteskader, dog ingen spinnende bike foran meg.
Da skal jeg passe på å kjøre først fra nå av
Var innom MC-Huset Nydal,så hverken Ludvig eller Per der i dag...
Skal dele et Per-råd med dere,i hans fjerne ungdom festet de tapebiter på skiltet slik at 3 ble 8,4 ble 9 osv...
Onkel polleti ble litt lang i trynet da de innhentet dem i vegkanten med et helt annet skiltnummer enn hva de lette etter...
Per har alltid vært Per
-og han selger innmari mye BMW !!
Jeg kjøpe BMW'n min der, men tror jeg lar teipen være..
poulet_cavalier skrev:Spm. til alle dere som har noe lengre erfaring (for å underdrive litt) - er steinsprang i lykteglasset noe stort problem? Er det verd å investere en 1000-lapp på en beskytter?
Sikkert ikke et stort problem. Men hvis den dyre LED hovedlykten skulle sprekke har lommeboken sikkert et problem. Så tusen kroner fra eller til på 280 spiller liten rolle :)
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Over halvveis i innkjøringen nå , dette går unna. Legg merke til maksfarten
Du Bringisen, jeg ser at du har jo verdens beste sykkel og det kan jeg jo forstå at du mener, Fin farge og greier, men den skjermen som viser de opplysningene der, det er mulig jeg er litt treig, og at det er flere faner med opplysninger bakover der. Hva med data om fyllingsgrad i sylindre, ventilklaring, lufthastighet i venturier, spenningsfallet i kretsen til baklyset ved oppbremsing og samtidig bruk av signalhorn og blinklys...ja med fullt lys på vel å merke...
Neida, skulle egnetlig bare innom å si at jeg er j..... misunnelig og at sykkelen din er dritfin, men da Norsk Tipping til stadighet roter bort telefonnummeret mitt så å jeg bare fortsette å kjøre min gamle -00 1150GS, også kalt Betty. (Men den er faktisk bare halvparten så gammel som den andre, så dvs NY)
Men igjen, Grattis, og misunnelsen sitter dypt og lenge :-)å
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km
Total høyde på 800/1200 GS med vindskjerm noen som vet?
Har en bilhenger jeg tenkte å lage høye karmer på, vil lage de så høye at det er plass til en GS med vindskjerm inni
når jeg tar på presenningstoppen.
Planen er ikke å dra den rundt på henger i utide men kjekt å ha muligheten viss en sånn sykkel dukker opp til rett pris :-)
Ove skrev:Total høyde på 800/1200 GS med vindskjerm noen som vet?
Har en bilhenger jeg tenkte å lage høye karmer på, vil lage de så høye at det er plass til en GS med vindskjerm inni
når jeg tar på presenningstoppen.
Planen er ikke å dra den rundt på henger i utide men kjekt å ha muligheten viss en sånn sykkel dukker opp til rett pris :-)
Målet er 155 cm med kåpeglasset i nederste posisjon.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Ove skrev:Total høyde på 800/1200 GS med vindskjerm noen som vet?
Har en bilhenger jeg tenkte å lage høye karmer på, vil lage de så høye at det er plass til en GS med vindskjerm inni
når jeg tar på presenningstoppen.
Planen er ikke å dra den rundt på henger i utide men kjekt å ha muligheten viss en sånn sykkel dukker opp til rett pris :-)
Målet er 155 cm med kåpeglasset i nederste posisjon.
poulet_cavalier skrev:Spm. til alle dere som har noe lengre erfaring (for å underdrive litt) - er steinsprang i lykteglasset noe stort problem? Er det verd å investere en 1000-lapp på en beskytter?
Sikkert ikke et stort problem. Men hvis den dyre LED hovedlykten skulle sprekke har lommeboken sikkert et problem. Så tusen kroner fra eller til på 280 spiller liten rolle :)
Kommer akkurat ann på hva slags kjøring du driver med. På gs meeting / adventure days når vi ligger 10-20 sykkler etter hverandre full gass på grusen smeller det titt og ofte i fronten.
Sent from my HTC One
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Da har gullet vært på første service. 1000km innkjøringsservice gjennomført i går.
Nok en gang flott service av Ride Bergen som tok sykkelen inn på en dags varsel. Leverte sykkelen etter jobb kl. 16.30 og Ride ringte samme kveld kl 19.30 og spurte om jeg ønsket å hente sykkelen
Ikke verst service det
Og hvis noen lurer, så er jeg stor fornøyd med det nye vidunderet ennå. Lever opp til forventinger og mer enn så. Styrker min tro om at dette er verdens beste sykkel
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Ser McAvisa nr 4 har opplevd det jeg trodde kunne være et problem med slik motor. De klarte på testkjøring å slå hull på et ev toppdekslene på en GSA. Den sykkelen der trenger virkelig bedre motorbeskyttelse.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.