Kjører en r1150rt 2002 modell, der spjeldhuset må skiftes. Løst anslått pris på lokalt verksted: ca 5000,-.
Sønnen (bilmekaniker) synes det er uforholdsmessig dyrt, og driver og sjekker rundt. På e-bay finner han "drosselklappe LINKS".......
Noen som har erfaring med dette? Er det en komplisert jobb? Er det flere varianter, kfr det med "links"? Er det mye komplisert justering etter bytte?
Håper det er noen som vet der ute.....og på forhånd takk
BMW R1150RT 2002 SPJELDHUS
-
- Innlegg: 10
- Registrert: 11 sep 2012, 05:31
- Motorsykkelen din: BMW R1150RT 2002
- Bosted: Bodø
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: BMW R1150RT 2002 SPJELDHUS
Links er vel venstre ? Og rechts høyre ?
Såvidt jeg husker fra et brevkurs i tysk som aldri ble fullført.
Såvidt jeg husker fra et brevkurs i tysk som aldri ble fullført.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Kmann
- Innlegg: 504
- Registrert: 27 jul 2011, 13:00
- Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
- Bosted: Grue i Hedmark
Re: BMW R1150RT 2002 SPJELDHUS
Det bør ikke være en stor jobb. Det er nok forskjellig på ve og hø side. Antakeligvis speilvendt. Gidder ikke gå ut å se på min nåterjetorbj skrev:Kjører en r1150rt 2002 modell, der spjeldhuset må skiftes. Løst anslått pris på lokalt verksted: ca 5000,-.
Sønnen (bilmekaniker) synes det er uforholdsmessig dyrt, og driver og sjekker rundt. På e-bay finner han "drosselklappe LINKS".......
Noen som har erfaring med dette? Er det en komplisert jobb? Er det flere varianter, kfr det med "links"? Er det mye komplisert justering etter bytte?
Håper det er noen som vet der ute.....og på forhånd takk

Har du sjekka priser på nytt andre steder.
Her http://www.motorworks.co.uk/vlive/Shop/ ... 96&x=0&y=0
748, det er inkl VAT som blir trukket fra så kommer det nosk mva og toll og frakt i tillegg. Sjekk den. PÅ ebay er det jo brukt, men du kan klart på mye bra der og.
Setter du inn en ny slik del ville jeg nok ha justert, men går den greit så går den greit..
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km
-
- Innlegg: 10
- Registrert: 11 sep 2012, 05:31
- Motorsykkelen din: BMW R1150RT 2002
- Bosted: Bodø
Re: BMW R1150RT 2002 SPJELDHUS
Takk for link, skal sjekke. Foretrekker nok nytt, vanskelig å vite hva du får når du kjøper brukt. Og antar at skald først byttes, bytter vi begge sidene.
- Kmann
- Innlegg: 504
- Registrert: 27 jul 2011, 13:00
- Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
- Bosted: Grue i Hedmark
Re: BMW R1150RT 2002 SPJELDHUS
Kan jo være like greit, hvis du har observert at det er rimelig grunn til å skifte pga slitasje... Men det var igrunnen merkelig. Har den gått langt ? Hva er slitt/ødelagt ?terjetorbj skrev:Takk for link, skal sjekke. Foretrekker nok nytt, vanskelig å vite hva du får når du kjøper brukt. Og antar at skald først byttes, bytter vi begge sidene.
Nå går den sikkert ikke rent rundt 3000rpm din heller og kan jo være lurt å få justert den optimalt av noen som er gode på det med det samme :)
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km
-
- Innlegg: 10
- Registrert: 11 sep 2012, 05:31
- Motorsykkelen din: BMW R1150RT 2002
- Bosted: Bodø
Re: BMW R1150RT 2002 SPJELDHUS
Å konstatere det er nok langt utenfor min kompetanse. Var det lokale BMW verkstedet som konstaterte det ifm med 70-tusen service da jeg satte den inn der for vinteren. Jeg har hørt en tikking/knitring/pipete skrangling som ikke var der da jeg kjøpte den. Lyeen kommer stort sett på rask tomgang. Går ut fra at det er en sammenheng der.
-
- Innlegg: 10
- Registrert: 11 sep 2012, 05:31
- Motorsykkelen din: BMW R1150RT 2002
- Bosted: Bodø
Re: BMW R1150RT 2002 SPJELDHUS
Sant det, tror uansett jeg satser på eskenytt, føles ihvertfall tryggere da. Så gjenstår å se hvor mye arbeidspengene utgjør av totalsummen....