Slark i bakrammen/svingarm...

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
ThemotorsykkelGuy
Motorsykkelen din: Yamaha Dt 125 MX 1982

Slark i bakrammen/svingarm...

Legg inn av ThemotorsykkelGuy »

Hei, det er slark i svingarmen/bakrammen på min Lettsykkel, hvilken del er det som må skiftes, og hva heter denne (så jeg kan søke på ebay om den er der)

Brukeravatar
DrGreve
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2

Re: Slark i bakrammen/svingarm...

Legg inn av DrGreve »

Swing arm bearing, sannsynligvis type needle og bolten kalles pivot.
Lykke til.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
DrGreve
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2

Legg inn av DrGreve »

Når jeg ser hvilken sykkel du har er jeg usikker på om du i det hele tatt har lager på baksvingen. Mulig du bare har noen bushinger/foringer og en pivot-bolt...?
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
ThemotorsykkelGuy
Motorsykkelen din: Yamaha Dt 125 MX 1982

Legg inn av ThemotorsykkelGuy »

DrGreve skrev:Når jeg ser hvilken sykkel du har er jeg usikker på om du i det hele tatt har lager på baksvingen. Mulig du bare har noen bushinger/foringer og en pivot-bolt...?
Skal sjekke hvordan det ser ut når jeg skrur den opp, og så sjekke om de(n) delen(e) finnes på ebay. Men det blir det nok ikke noe av før om minst 2-5 uker, jeg må først få motoren i gang og det elektriske på plass før jeg begynner å bestille flere deler. De som skulle overhale motoren i fjor (Mcdeler.no) gjorde IKKE en god nok jobb, so yeah...

Brukeravatar
Kjellrf
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi

Legg inn av Kjellrf »

Sjekk også om svingarmsbolten er dratt til med riktig moment. Er den dratt til for lite, kan du få mer slark.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Svar