Har kjørt med den et par dager nå og er så langt veldig fornøyd. Funksjonen "svingete vei" fungerer utmerket, og fører meg på veier jeg ikke har tenkt på før, og som jeg antakeligvis ikke ville kommet til å kjørt dersom ikke GPS`en hadde gjort meg oppmerksom på de.
Lyden får jeg på øret via Scala Rider G9 og det fungerer greit. Ikke spesielt god lydkvalitet på stemmene, men det går. Telefonen har jeg også koplet opp via TomTom`en så nå ser jeg hvem som ringer, og kan ringe ut ved å taste rett på GPS-skjermen. Kjekt!
En annen funksjon jeg også liker svært godt er kjørelogg. Den registrerer blandt annet hvor langt du har kjørt i dag, snitthastighet, maks hastighet, kjøretid osv. Kjekt på lengre turer der man fort mister oversikten over antall kjørte kilometer. Du kan bla tilbake til tidligere dager. Vet ikke hvor langt tilbake den husker, da jeg kun har hatt den et par dager.
Det eneste negative om selve TomTom Rider jeg kan komme på er at det er litt vanskelig å se kartet dersom sola står rett inn på skjermen. For meg som har litt pølsefingre så kan det også være litt knotete å treffe de rette tastene når jeg har hansker på.
Jeg har koplet strømmen med sigarettennerplugg til uttak i "dashbordet". Det er ikke en god løsning, da den pluggen jeg har stadig vibrerer ut av hullet, og kutter strømmen. En midlertidig løsning har blitt en tannpirker som er tredd ned sammen med pluggen slik at den er låst. Jeg må få koplet det opp permanent, men er usikker på hvordan og hvor jeg skal kople meg til

Enheten slår seg forøvrig av og på sammen med tenninga, og husker hvor den var og hva den gjorde når strømmen ble brutt, slik at alt er i orden når strømmen kommer tilbake.
En annen ting som jeg har tatt meg selv i et par ganger allerede, det er at det er fort gjort å bli litt "oppslukt" av skjermen, og at fokuset på veien blir noe mindre. Min er festet såpass høyt at jeg ikke må flytte blikket mye mellom vei og GPS, men allikevel...jeg må skjerpe meg der. Regner med at det går seg litt til etterhvert også når jeg har hatt den en stund. Da er det vel ikke like spennende lenger

Men, alt i alt, veldig fornøyd, og kan virkelig anbefale TomTom Rider

Kjøpte den på Expert for 2890,-
Her er vidunderet montert på sykkelen: