Hobby-tråden (hva driver DU med?)

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
katana_king
Innlegg: 160
Registrert: 06 okt 2013, 20:09
Motorsykkelen din: Piaggio Fly 125

Hobby-tråden (hva driver DU med?)

Legg inn av katana_king »

Det vil overaske meg stort om folk her ikke holder på med MC på fritiden, selv jeg klarer å tenke meg frem til det :) Så, hva gjør dere ellers når dere ikke holder til på salen eller i nærheten, eventuelt surfer MC, kjøper deler, utstyr, går i butikker og er på MC-treff :)

JEG; kan starte med å si at jeg er godt over gjennomsnittlig opptatt av

* Reising
* Seiling
* Være hjelpegutt / matros på seilbåt med en kompis som innehar 100% av kunnskapen fordelt mellom oss to (seilt Moss-Egersund som min første tur, innom Tønsberg, Stavern, Nevlunghamn, Arendal, Kristiansand (kanskje jeg må dra frem en historie herfra en gang), Sogndalstrand, Farsund, Egersund
* Luftfart
* Passasjerfly
* General aviation (business jets)
* Luftfartssikkerhet
* Simulatorer
* Fotografering
* Mat

og siste hobby som jeg allerede har hatt mye glede av og mestringsfølelse av (kan jo være en relativt enkel entrance dersom man har grunnleggende kunnskap om mat / smaker)
* Drinkmiksing / Cocktails !

Den siste hobbyen ble ervervet rundt juletider (2013) da jeg overværte min storebror på kjøkkenet når han skulle lage en smakfull apertiff til oss. Det var jo noe helt annerledes enn det jeg tidligere hadde gjort (blandet halv og halvt med vodka og appelsinjuice, nesten i alle fall). Der var det fine glass, stilige shakere, ingredienser som fikk assosiasjonene til Manhatten Bar på Kiel-ferga (en oppegående drink-bar) og der trikset han frem ting, som også smakte ganske godt. Til slutt blandet jeg meg litt inn og sa at, prøv å legg til det, og trekk fra det, og vi smakte oss fullere og fullere, og til slutt var alt godt / greit - men da vi startet på ny og blanke ark dagen etterpå - så hadde vi lært en hel del. Og den første drinken på kvelden, blir bare bedre og bedre.

Har også tatt en del lærdom av utrolig hyggelige og imøtekommende bartendere på MS Color Magic. Det handler om råvarer av høy kvalitet, riktig teknikk og kontroll på temperatur - og fantastiske drinker kan fremtrylles. Jeg har vært med på kaffe, øl, avocado, lapsang-te, multebær og mye annet gøy så langt!

Lagde en drink i helgen til ære for gutta i baren på Manhatten / MS Color Line og den hverken så så aller værst ut eller smakte helt for ille, så jeg deler den med dere. Kanskje noen av dere holder på med det samme og har lyst å mikse den, og dere som ikke holder på med det og vil prøve å lære, det tar bare noen få ganger så får man fin kontroll på smaker og ser snart hvordan de spiller sammen (jeg har ikke brukt mer enn 10 kg is på å lære meg det mest grunnleggende, og har hittil kun laget short drinks (drink i korte glass, klassiske cocktailer med andre ord)!

MS Color Fantasy
20 ml appelsinjuice
10 ml sitronjuice
10 ml ananasjuice
20 ml koskenkorva 37,5%
1/2 pasjonsfrukt
1 ts vaniljesukker (Jacobs blanding med sukker, vaniljesukker og malt vanilje)
Shakes med is til det dugger
Dobbelsiles i avkjølte martiniglass
Ingen garnityr (vaniljesukker vil danne flott fargespill i glasset)

PS: Dersom du ikke har tilgang på Jacobs vaniljesukker, ta en (helst fersk, sekundært tørket) vaniljestang og skrap ut alle frøene og sevjen med en fin kniv og ha i shakeren!

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Hobby-tråden (hva driver DU med?)

Legg inn av evike »

Er nesten på vei ut av døra til jobb, men lager et kort svar likevel:

Røde Kors Hjelpekorps. Har ikke lenger helt fysikk til søkslag ved leteaksjoner, men prøver å hjelpe til på KO, sanitetsvakter og andre tjenester. Er med i styret i Tønsberg HK.

Lappeteknikk og annet håndarbeide, mest strikking.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: Hobby-tråden (hva driver DU med?)

Legg inn av norse900 »

Som mange andre har jeg flust av interesser, men "over gjennomsnittet interessert i" likte jeg godt!

I den enden er det korps og musikk som havner øverst; Spiller tuba i et "over gjennomsnittet" bra korps og da blir det jevnt over noe øving daglig. (Jada, jeg har for lengst funnet ut at de fleste tror korps bare spiller 17. mai, men da må jeg nok skuffe dere...) :[-X Her går det i konserter jevnt og trutt, et par konkurranser hvert år (Nm i Bergen, og Siddis Brass i Stavanger), og i tillegg har jeg et oppdrag og to for Norges Musikkorps Forbund (i andre korps).

En annen sak jeg har holdt på med like lenge er seiling. Begynte min "karriere" som 5-åring i "hjemmesnekra" A-jolle (takket være farfar), og har holdt koken siden. (Har en 32 fots seilbåt og 4 seiljoller som er strategisk plassert på hytta (mellom Farsund og Lyngdal). Den ene av jollene er et restaureringsprosjekt, -en Mirror-jolle (lik den jeg hadde i tidlig ungdom), -kjekkeste seiljollen jeg har hatt!

I tillegg liker jeg godt å dykke så det blir det også litt tid til innimellom, hovedsakelig i helgene (på hytta). Har skaffet meg en hendig dykkerkoffert, så nå er det enklere å dra med seg "rubbel og bit" både hit og dit. Veldig praktisk at det finnes luft-fyllingsanlegg i Korshavn, og så har de jo is til ungene... dvs. hadde. Ungene vil ikke ha is lenger, -nå vil de helst ha øl på "ute-restauranten"... Har fremdeles 1 som bare spiser is. :thumleft

I familien vår er det også 3 hytter som trenger litt "stell". Heldigvis er jeg ikke alene om dette, så det er ikke så ille. Dessuten liker jeg å jobbe med denslags (unntatt maling, da), og så har jeg jo alltids noe å gjøre den stunden.

I tillegg er det "1000 andre ting" (i alle fall ifølge madammen), men hun klager aldri, så den dama var utvilsomt et KUPP!!! (Hvis kona er "hobby", så er hun definitivt nr. 1) :hallo :hallo :hallo
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hobby-tråden (hva driver DU med?)

Legg inn av SuperMorten »

norse900 skrev: (Hvis kona er "hobby", så er hun definitivt nr. 1) :hallo :hallo :hallo
Det er hobbyen min også. I tillegg til tre unger og hjem. På neste plass kommer motorsykkelen :knegg

I tillegg har jeg noen gitarer og noen fjellstøvler som blir alt for lite brukt..


Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38207
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hobby-tråden (hva driver DU med?)

Legg inn av AJ »

Forskjellige hobbier opp gjennom årene...
var ivrig på å male akvareller for noen tiår siden. Medlem i kunstforening og hadde egne ustillinger og greier og greier...
Siden ble det lenger og lenger mellom penselstrøkene og mer og mer tid i godstolen med brutal metaaaall :\m/: på stereo'en. Ikke bare i go'stolen, forresten. Ble også en del konserter. Men færre de siste årene.
Skrev også mye om hard rock og metal i Scream Magazine i flere år (ren dugnad, men morro, lell :-) ).

Ellers må jeg vel rett og slett erkjenne at motorsykkel har vært den største hobbyen de siste 7-8 årene... :prop:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar