Tok noen av Åsmund sin Tempo Corvette 1981 igår:
Tempobilder
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38167
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Tempobilder
Dette kan bli en artig tråd!
Er mange Tempo-entusiaster her i landet og jeg er sikker på at en lang rekke Tempo-eiere har haugevis med gode bilder av disse syklene - også fra turer og treff .
Jeg kjenner ikke norsk moped og MC-historie i detalj, men er det ikke slik at Tempo var den eneste motorsykkelprodusenten vi har hatt her i landet?
Er forresten et Tempo-museum i Gran på Hadeland... :
http://www.hadeland.net/Nyheter/lokale_ ... 462922.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Er mange Tempo-entusiaster her i landet og jeg er sikker på at en lang rekke Tempo-eiere har haugevis med gode bilder av disse syklene - også fra turer og treff .
Jeg kjenner ikke norsk moped og MC-historie i detalj, men er det ikke slik at Tempo var den eneste motorsykkelprodusenten vi har hatt her i landet?
Er forresten et Tempo-museum i Gran på Hadeland... :
http://www.hadeland.net/Nyheter/lokale_ ... 462922.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: Tempobilder
Kjøpte i 1971 1n Tempo Fighter 125 ccm,en hardhaus som gikk i 140.
Kjørte nærmest i hjel den og byttet den mot en Jawa 350 på MCHuset,en sykkel som hadde den leie uvanen å stoppe med jevne mellomrom..
Kan noen sette inn bilde av Fighteren ?
Det ble ikke tatt inn mange og i dag har de god verdi blant entusiaster,,
Kjørte nærmest i hjel den og byttet den mot en Jawa 350 på MCHuset,en sykkel som hadde den leie uvanen å stoppe med jevne mellomrom..
Kan noen sette inn bilde av Fighteren ?
Det ble ikke tatt inn mange og i dag har de god verdi blant entusiaster,,
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tempobilder
Du glemmer at Raufoss Ammunisjonsfabrikker produserte mopeder i årene 1958-62. Raufossmopeden hadde lisensprodusert Zündapp-motor. Resten var egenprodusert.AJ skrev:Dette kan bli en artig tråd!
Er mange Tempo-entusiaster her i landet og jeg er sikker på at en lang rekke Tempo-eiere har haugevis med gode bilder av disse syklene - også fra turer og treff .
Jeg kjenner ikke norsk moped og MC-historie i detalj, men er det ikke slik at Tempo var den eneste motorsykkelprodusenten vi har hatt her i landet?
Er forresten et Tempo-museum i Gran på Hadeland... :
http://www.hadeland.net/Nyheter/lokale_ ... 462922.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: Tempobilder
Skulle vel være noen bilder her: http://www.tempoklubben.com/Norskprodus ... ersikt.htm" onclick="window.open(this.href);return false;Intruder skrev:Kjøpte i 1971 1n Tempo Fighter 125 ccm,en hardhaus som gikk i 140.
Kjørte nærmest i hjel den og byttet den mot en Jawa 350 på MCHuset,en sykkel som hadde den leie uvanen å stoppe med jevne mellomrom..
Kan noen sette inn bilde av Fighteren ?
Det ble ikke tatt inn mange og i dag har de god verdi blant entusiaster,,
Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38167
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Tempobilder
Neida, har ikke glemt Raufoss-mopeden. Der lagde de, som du helt rett påpeker, mopeder. Men ikke motorsykler, slik Tempo gjorde...Desmo skrev:Du glemmer at Raufoss Ammunisjonsfabrikker produserte mopeder i årene 1958-62. Raufossmopeden hadde lisensprodusert Zündapp-motor. Resten var egenprodusert.AJ skrev:Dette kan bli en artig tråd!
Er mange Tempo-entusiaster her i landet og jeg er sikker på at en lang rekke Tempo-eiere har haugevis med gode bilder av disse syklene - også fra turer og treff .
Jeg kjenner ikke norsk moped og MC-historie i detalj, men er det ikke slik at Tempo var den eneste motorsykkelprodusenten vi har hatt her i landet?
Er forresten et Tempo-museum i Gran på Hadeland... :
http://www.hadeland.net/Nyheter/lokale_ ... 462922.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Tempobilder
Javisst, jeg overså akkurat det. Så da ble det en liten avsporing.AJ skrev:Neida, har ikke glemt Raufoss-mopeden. Der lagde de, som du helt rett påpeker, mopeder. Men ikke motorsykler, slik Tempo gjorde...Desmo skrev:Du glemmer at Raufoss Ammunisjonsfabrikker produserte mopeder i årene 1958-62. Raufossmopeden hadde lisensprodusert Zündapp-motor. Resten var egenprodusert.AJ skrev:Dette kan bli en artig tråd!
Er mange Tempo-entusiaster her i landet og jeg er sikker på at en lang rekke Tempo-eiere har haugevis med gode bilder av disse syklene - også fra turer og treff .
Jeg kjenner ikke norsk moped og MC-historie i detalj, men er det ikke slik at Tempo var den eneste motorsykkelprodusenten vi har hatt her i landet?
Er forresten et Tempo-museum i Gran på Hadeland... :
http://www.hadeland.net/Nyheter/lokale_ ... 462922.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo