Bandit styrekrone på GSX?

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Andreas
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS

Bandit styrekrone på GSX?

Legg inn av Andreas »

Noen som har peiling på om øverste styrekronen med styre osv fra en Suzuki Bandit passer på en GSX600F fra samme periode?

Sjekker litt muligheter for å gjøre damens GSX-F litt mer langturvennlig med høyere styre :thumleft Har funnet ferdige ombyggingskit med CNC-deler å slikt, men det koster jo en del. Vært enkelt hvis man kan få tak i deler fra en eldre Bandit :-k

Brukeravatar
L-NA
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Bandit styrekrone på GSX?

Legg inn av L-NA »

Andreas skrev:Noen som har peiling på om øverste styrekronen med styre osv fra en Suzuki Bandit passer på en GSX600F fra samme periode?

Sjekker litt muligheter for å gjøre damens GSX-F litt mer langturvennlig med høyere styre :thumleft Har funnet ferdige ombyggingskit med CNC-deler å slikt, men det koster jo en del. Vært enkelt hvis man kan få tak i deler fra en eldre Bandit :-k
Ser det var liten respons på denne tråden da den ble startet, men fant du Andreas noe løsning på problemet?
Jeg er for tiden kommet bort i samme problem, da kona får nakke problemer når hun har hatt noen timer på sin GSX 650 F. Tenkte med å gjøre et forsøk på å løfte styret, men så var det dette med lengde på kabler, og hvilke muligheter jeg har??

Brukeravatar
Andreas
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS

Legg inn av Andreas »

Heisann! Nei, det ble ikke gjort noe med GSXn. Men jeg har i senere tid overhalt gaffeln på en Bandit, og det er akkurat samme gaffelen. Så delene går nok om hverandre. Hvordan det er på en GSX 650 vet jeg ikke. Det er vell en ganske ny sykkel?

Brukeravatar
L-NA
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Legg inn av L-NA »

Andreas skrev:Heisann! Nei, det ble ikke gjort noe med GSXn. Men jeg har i senere tid overhalt gaffeln på en Bandit, og det er akkurat samme gaffelen. Så delene går nok om hverandre. Hvordan det er på en GSX 650 vet jeg ikke. Det er vell en ganske ny sykkel?
Sykkelen er en 2008 mod, og har imponert på flere måter. En sivilisert leken morosak. kan vel kanskje være en grei karaktristikk :-)
Men nå er det styret jeg gjerne ville gjort noe med, og selv om styret er litt høyere en på R sykklene, så sliter kona med nakken. Hun er vant med en 700 Intruder, som jo har en mer bakoverlent sittestilling.

Når det gjelder deler fra Bandit, så er vel dette mer eller mindre en Bandit med Kåpe. Modelle kom i 2008, har vel vert lite forandringer siden da. Kunne tenke meg å bare satt på et litt høyere styre, men må først finne litt ut om kabler og slanger er lange nok....

Svar