MH434 skrev:Du har ikke justert styredemperen i vinter da? (Hvis den har det da)
For tight styredemper har resultert i mange fall på parkeringsplassen hos mange
Ingen styredemper på Stelvio, nei.
Eneste som er gjort i vinter er bytte av gaffelolje. Fra 7,5 wt tikl 12,5 wt. Dvs. tykkere olje...
Litt off topic, men får du byttet simmeringer på garanti? Har hørt litt forskjellig rundt om hvordan slike lekkasjer blir dekket..
Andreas skrev:
Litt off topic, men får du byttet simmeringer på garanti? Har hørt litt forskjellig rundt om hvordan slike lekkasjer blir dekket..
Det vet jeg ikke enda.
Viktigst nå er å få Stelvio'en tilbake i storform
Men de pleier å være greie å ha med å gjøre, verkstedet jeg bruker...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Andreas skrev:
Litt off topic, men får du byttet simmeringer på garanti? Har hørt litt forskjellig rundt om hvordan slike lekkasjer blir dekket..
Det vet jeg ikke enda.
Viktigst nå er å få Stelvio'en tilbake i storform
Men de pleier å være greie å ha med å gjøre, verkstedet jeg bruker...
Høres bra ut! En ting er at verkstedet/forhandleren er grei å ha med å gjøre. Men som regel så er det importør/fabrikken som har siste ordet i garantisaker
Hvor langt har Stelvioen rullet nå?
Jeg fikkk til slutt byttet simringen min
på 25000 km som garantisak
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Andreas skrev:
Litt off topic, men får du byttet simmeringer på garanti? Har hørt litt forskjellig rundt om hvordan slike lekkasjer blir dekket..
Det vet jeg ikke enda.
Viktigst nå er å få Stelvio'en tilbake i storform
Men de pleier å være greie å ha med å gjøre, verkstedet jeg bruker...
Høres bra ut! En ting er at verkstedet/forhandleren er grei å ha med å gjøre. Men som regel så er det importør/fabrikken som har siste ordet i garantisaker
Det første jeg fikk vite da jeg kom innom i dag var at mekanikeren hadde solgte en ny Moto Guzzi V7 . I tillegg ventet de inn en V7 Racer som skulle leveres om noen dager. Innehaver og mekaniker var begge smørblide så det holdt. Ikke sånn å forstå at de ikke pleier å være hyggelige.
Uansett så traff jeg dem på en ekstra god dag . Og kjenner jeg disse karene rett øker det sjansen for at dette blir en garantisak.
Skjønt helt sikker kan jeg jo aldr være...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Da har jeg snakket med verkstedet, som har funnet feilen.
Det viser seg at nedre styrelager er rustskadet... :-)å
Det må nytt styrelager til og mekanikeren kan bare håpe på at han får tak i nytt til i morgen. Det rustskadede lageret er ødelagt. Hjelper ikke å sette det inn med nytt fett heller. Lageret er kaputt finito og langt utenfor bruksrekkevidde. Rett og slett...
Ikke rart jeg merket at styringen var "ute av kurs", for å si det sånn, med et rustskadet kulelager med redusert bevegelighet...
Midt i alle elendigheten er det dog betryggende å ha funnet årsaken til "tregstyringen".
Men nå er jeg redd det ikke blir noe Guzzi-kjøring i påsken. Skal vel mye til for å få tak i nytt lager til en Moto Guzzi Stelvio i årets stilleste uke...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
TBI81 skrev:Fiffig at det er rustskadet allerede. Er den ikke rimelig ny den Stelvioen?
Tatt ut ny med 0 km på telleren medio september 2012 og med ca. 26k på telleren pr. idag...
Åpenbart en svakhet med denne modellen...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
:-)
Jo'a... en Husaberg hadde vært artig, det.
Men er ingen tursykkel akkurat
For ikke å snakke om to på sykkelen
Men om det skulle bli slik at Stelvio'en ikke blir klar før påskehelga, skal det visstnok stå en BMW S 800 til disp. for meg.
Og det tilbudet sier jeg i så fall ja, takk! til
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
"twitchy steering at 25,000km turned out to be rusty steering head bearings".
twitchy steering = rykkete styring?
God beskrivelse på nettopp det jeg har opplevd på Stelvio med rustent styrelager - etter omtrent samme kjøredistanse også, faktisk.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Bulldog'en er godt innafor finansielt handlingsrom. Men får vel la være å falle for fristelsen selv om jeg garantert hadde funnet meg godt til rette på denne
Får vente å se hva som skjer i morra. Kan hende lagret kommer på plass og vør alt bare være pur velstand igjen. Hvis ikke får jeg leke meg med en BMW S 800 og ellers finne på andre vårsysler med hus og hage, som Bakpå selvfølgelig foreslo da jeg krisemaksimerte påskehelga med "sykmeldt" Stelvio...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
RuneMC skrev:Det er ikke standard hyllevare hos slike maskin/kulelager-forhandlere da ? (Uoriginalt javel, men er ofte av like god kvalitet...)
Har allerede tipset verkstedet om et par butikker som skal ha et godt utvalg.
Men fikk en melding fra dansken på verkstedet nå nettopp som jeg tolker som hyggelig: "Er bestilt hos importør. Garanti på lager" :-) .
Så får vi se om tolkingen er rett; at lageret garantert er på lager og sendes umiddelbart .
Ser ingen grunn til å stresse mekanikeren med en ekstra telefon akkurat nå rett før påskeinnspurten.
Morgendagen gir svar...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering