Det er ikke så lett å være ungkar heller. Det er mange spørsmål man må ta stilling til. Braastad V.S.O.P eller XO, Voyageren eller Gamle når turer skal kjøres, sove eller bare hvile litt i solstolen, bruke penger på noe gøy eller spare f.eks. Dette er spørsmål som kan kreve uante mengder konjakk og tankevirksomhet.
Når det gjelder potteplantevanning, er løsningen egentlig såre enkel. Man benker seg ned ved en nyvannet potteplante, og der blir man sittende med en kalender og plenty konjakk, helt til potteplanta visner og dør av vannmangel. Da gjør man noen notater i kalenderen. Slik vet man for ettertiden når man må vanne for at planta ikke skal visne.
Nå lider jeg forferdelig fordi jeg egentlig burde shina opp Gamle etter vinterens strabaser, slik at jeg kunne bruke han på varme dager. Men det er ikke så lett å la vær å ta en tur med Voyageren når været er slik det er for øyeblikket. Løsningen blir nok at jeg tar en langtur med Voyageren slik at jeg får tenkt grundig gjennom hvorvidt jeg egentlig burde ha vært hjemme og vaska vekk saltet og skifta til sommerdekk på Gamle.
Forøvrig klør det i fingrene etter å starte et byggeprosjekt med Gamle. Lurer litt på om ikke han burde bli en hjemmelaget survival-sykkel med knastedekk, alukofferter og høytliggende hjemmelaget eksosanlegg... Det vil bli en utfordring å kostemale han i kamo-mønster, men det kan gå.