Rett ved der rogg bor... Ikke langt unna Smia MC.
Ingen store skader. Heldigvis

Rett ved der rogg bor... Ikke langt unna Smia MC.
Men heldigvis ikke samtidig :-)åsimpson skrev:Det viser vel bare at det kan skje alle, når som helst....................
Uten hjelm sier VG. "Det er muligens snakk om høy hastighet og så en bråstopp."..LoneRider skrev:Alvorlig skadd i MC-ulykke i Hommersåk.
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... xtor=RSS-3" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvordan kan du påstå at dette ikke er lane-splitting? Om du ikke er klar over det allerede betyr "lane" kjørebane på engelsk og hva betyr det om du kjører mellom kjørebaner som går i samme retning eller i motsatt retning? Om du ennå ikke er overbevist så viste kjørelæreren meg lane-splitting en gang på kjøretime og da var det over gul linje, noe som han var klar over + kjøre læreren min har vært sensor i mange år så tviler på at han tar feil om lane-splitting.Duville skrev:poulet_cavalier skrev:Når man lane-splitter er det viktig å passe ved kryss, av/påkjøringer, luker i køen som noen kan smette inn i, og dører som kan finne på å åpnes (om det står helt stille). Uansett vikeplikt eller skyld. Men det er jo lett å si...Nostalgic skrev:Jaja, da var tiden kommet for meg å gå i bakken. Er litt over 1 uke siden jeg endte i en ulykke nå.
Jeg kjørte på vei til skolen og midt i "rush"-timen og lanesplittet da naturligvis. Når jeg kom til et kryss som er kjent for å være skummelt var jeg veldig oppmerksom på en bil som stod og ventet på å bli sluppet inn på veien. Bilen ble sluppet inn og straks forsatte bilen over i motsatt kjørebane og dro da med meg på veien. Siden det ikke var biler i motgående retning skulle bilen kjøre rett over i andre kjørebane for deretter svinge inn til venstre 10-20m lenger ned i veien. Det kom ikke noe tegn i form av blinklys eller noe annet til at bilen skulle kjøre rett over kjørebanen og ho i bilen kan verken ha sett seg for eller tenkt noe særlig over situasjonen i det hele tatt. Jeg fikk beinet mellom bilen og sykkelen og gikk deretter i bakken. Jeg traff bilen ved det venstre forhjulet.
Håper det gikk bra og ingen gips!
Gul midtlinje er mellom motgående trafikk. Dette er jo ikke "lanesplitting", dette er en ren forbikjøring med møtende kjøretøy i mot. Ingen andre enn deg selv kunne forvente at du var der du var mellom bilene slik skissene dine viser. At ikke han du kolliderte med så deg i denne situasjonen er nesten en selvfølge for du skulle ikke være der. Her hadde du vel sannsynligvis mista lappen om rette folka hadde sittet og sett på....
Lanesplitting forutsetter hvit linje og kjøring mellom trafikk som kjører i samme retning for å være lovlig.....